printlogo


کد خبر: 239717تاریخ: 1400/10/8 00:00
خبر

آغاز اردو از 3 بهمن
بازگشت طارمی به تیم ملی قطعی شد
تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روزهای ۷ و ۱۲ بهمن میزبان عراق و امارات است. به گفته مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی ایران اردوی این تیم از روز ۳ بهمن با حضور بازیکنان شاغل در لیگ داخلی آغاز می‌شود و روز ۴ بهمن هم لژیونرها به این اردو اضافه خواهند شد. خورشیدی در خصوص احتمال بازگشت مهدی طارمی به تیم ملی هم گفت: «مشکل طارمی حل شده است و شاهد حضورش در اردو خواهیم بود.»
طارمی بعد از چالشی که با «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر سر بحث «تاکتیک» بازیکنان ایرانی داشت، از لیست تیم ملی برای بازی مقابل لبنان و سوریه خط خورد و در اردو حضور نداشت. این چالش در نهایت با وساطت اهالی فوتبال برطرف شده است و به گفته خورشیدی، طارمی هم در اردوی بعدی تیم ملی حاضر خواهد بود.
سرپرست تیم ملی فوتبال همچنین در واکنش به شایعاتی که درباره دعوت علی علیپور مهاجم ایرانی تیم فوتبال ماریتیمو پرتغال شکل گرفته است، گفت: «در این مورد اطلاعی ندارم. ما بر اساس لیست اسکوچیچ، به باشگاه‌های‌شان نامه می‌زنیم ولی در حال حاضر هنوز اسکوچیچ به ایران نیامده است. باید اول لیست را به ما بدهند و ببینیم علی علیپور هست یا نه. من هم مثل شما بی‌اطلاع هستم و اولین بار است چنین موضوعی را می‌شنوم.»
 
 
با متر و معیار سرمربی را انتخاب می‌کنیم 
بی‌اطلاعی رئیس از شایعه حضور شمسایی
به نظر می‌رسد اخبار جدیدی درباره نیمکت تیم ملی فوتسال وجود دارد که البته مسئولان دوست ندارند فعلاً از آنها پرده بردارند. به‌عنوان نمونه یکی از این مسائل، ادامه همکاری با محمد ناظم‌الشریعه یا انتخاب جایگزین برای او است.
 احسان اصولی سرپرست کمیته فوتسال در خصوص آخرین وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتسال گفت: «آقای ناظم‌الشریعه تا پایان سال قرارداد دارد. قصد داریم مکانیزم و شاخص‌هایی را برای انتخاب‌های‌مان بخصوص برای انتخاب سرمربی ایجاد کنیم. مصادیق در این قالب‌ها قرار می‌گیرد. نام کسی که معیارها را داشته باشد به رئیس فدراسیون ارائه می‌کنیم و در نهایت هیأت رئیسه تصمیم‌گیری می‌کند.»
اصولی در خصوص اینکه گفته می‌شد دیدار با ایتالیا آخرین حضور سیدمحمد ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال است، گفت: «نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده است. من از چنین موضوعی اطلاع ندارم و به همین خاطر صحبتی نیز انجام نمی‌دهم.»
 سرپرست کمیته فوتسال همچنین در واکنش به احتمال حضور وحید شمسایی در تیم ملی گفت: «اصلاً در این مورد صحبتی نمی‌کنم. چون اتفاقی نیفتاده و نمی‌دانم چنین شایعه‌هایی از کجا نشأت می‌گیرد.» اصولی تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان را هم در حیطه اختیارات بخش بانوان فدراسیون فوتبال دانست.
 
 
سکوت موسوی در مراسم بدرقه
چرا نایب رئیس زنان حرف نمی‌زند؟
شهره موسوی که در ماه‌های گذشته برخلاف روزهای نخست انتخابش در کسوت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال، تعاملات خود با رسانه‌ها را به حداقل رسانده و در مجامع فوتبالی هم کمتر دیده می‌شود و غایب بزرگ حضور عزیزی‌خادم در تمرین فوتبال زنان بود، در مراسم نمادین بدرقه ملی‌پوشان فوتبال زنان حاضر شد. موسوی با وجود حضور در مراسم و همراهی با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و معاون وزیر ورزش در امور زنان و قرارگیری در کنار آنها در زمانی‌که مشغول به مصاحبه بودند، خود نیز از صحبت با رسانه‌ها امتناع کرد!
این سکوت نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال در شرایطی است که سؤالات زیادی پیرامون او مطرح است؛ از مسائل غیرفوتبالی و مرتبط با فعالیت اقتصادی موسوی که او را درگیر به خود کرده تا مسائل عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال زنان و همچنین تداوم بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان.
 
 
مهاجم مشهور کره به بازی ایران می‌رسد
به گفته رسانه‌های کره‌ای هوانگ هی چان، مهاجم 25 ساله باشگاه ولورهمپتون که اخیراً در لیگ جزیره از ناحیه همسترینگ مصدوم شد می‌تواند تا بهمن ماه به میادین برگردد. هوانگ هی چان در جریان بازی مقابل برایتون از ناحیه همسترینگ آسیب دید و در دقیقه 16 نیمه اول تعویض شد. با توجه به شرایط فعلی هوانگ هی چان برای بازی با لبنان و سوریه در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر که در 7 و 12 بهمن برگزار می‌شود، با مشکل مواجه خواهد شد اما می‌تواند تیم ملی کشورش را در بازی حساس مقابل ایران در تاریخ 4 فروردین 1401 همراهی کند.

Page Generated in 0.0054 sec