printlogo


کد خبر: 239715تاریخ: 1400/10/8 00:00
روزگار ناخوشایند بدون کریس و لئو
غول‌های یخ‌زده

14 مرداد بارسلونا اعلام کرد مذاکرات برای تمدید قرارداد لیونل مسی به بن‌بست رسیده و فوق‌ستاره آرژانتینی بعد از 17 فصل نوکمپ را ترک می‌کند. کاتالان‌ها نتوانستند بهترین بازیکن تاریخ خود را به‌دلیل مشکلات مالی و محدودیت‌های مالی که در نتیجه آن برایشان در نظر گرفته شد، حفظ کنند. پنج روز بعد مسی به پاری‌سن‌ژرمن رفت.
خروج کریستیانو رونالدو از یوونتوس اما متفاوت بود. مثل پایان دورانش در رئال مادرید، رونالدو به این نتیجه رسید که به اندازه کافی در تورین بوده و به‌دنبال یک مبارزه جدید می‌گشت. در نهایت راه منچستریونایتد را در پیش گرفت و پنجم شهریور در حالی که فصل را با یوونتوس شروع کرده بود، به اولدترافورد رفت.
چهار ماه از دو انتقال می‌گذرد و هر دو باشگاه سابق متوجه شده‌اند که زندگی بعد از جدایی فوق‌ستاره‌ها آسان نیست. هم یوونتوس و هم بارسلونا فاصله زیادی با رسیدن به اهداف خود در این فصل دارند؛ اوضاع بارسلونا که از لیگ قهرمانان اروپا هم حذف شده، بدتر و رقت‌انگیزتر است.
 
زندگی بدون مسی
بعد از 17 فصل، بارسلونا باید با زندگی بدون لیونل مسی مواجه می‌شد. آنها رونالد کومان را روی نیمکت داشتند، آنتوان گریزمان هم از تیم رفت و به جایش لوک دیونگ را خریدند؛ مهاجم ذخیره سویا. کم کم اوضاع تیم بدتر شد. بارسلونا هیچ ایده‌ای نداشت، ریتم نداشت، نمی‌توانست گل بزند و برنامه‌ای در بازی این تیم به چشم نمی‌خورد.
حتی حالا با رفتن کومان و آمدن ژاوی، بارسلونا چیزی کم دارد. آنها گلزن ندارند و سرخیو بوسکتس رهبر خط میانی تیم شده با آنکه فاصله زیادی با روزهای اوج
 خود دارد.
مارک آندره ‌تر اشتگن هم افت کرده و خیلی از بازیکنان از دفاع تا حمله با مشکلات زیادی مواجه هستند. وضعیت با ژاوی کمی بهتر شده اما ستاره سابق خط میانی بارسا راهی طولانی در پیش دارد. نگاه مثبت و امیدواری در اردوی بارسلونا بیشتر به خاطر بازیکنان جوانی مثل آنسو فاتی، پدری و گاوی به وجود آمده است.
 شروع سقوط با کریستیانو
کریستیانو رونالدو در 134 بازی برای یوونتوس 101 گل زد و این گل‌ها به داد یوونتوس رسید با وجود انتقاداتی که از ستاره پرتغالی در ایتالیا می‌شد. یوونتوس آلوارو موراتا را حفظ کرد اما این اسپانیایی شباهت زیادی به رونالدو ندارد.
یووه هم مشکلات زیادی داشته و فصل را فاجعه‌بار شروع کرده. اوضاع اگرچه کمی بهتر شده و در حال حاضر در رده پنجم سری A هستند اما 12 امتیاز از تیم صدرنشین اینتر کمتر دارند و در این فصل اصلاً انگیزه قهرمانی ندارند. درباره تیمی که در آخرین روز فصل قبل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد این باور وجود دارد که سقوط یووه با کریستیانو شروع شد و جان‌لوییجی بوفون آخرین کسی بود که گفت یووه با آمدن این ستاره پرتغالی DNA خود را از دست داد.
 
هر دو در مسیر زیرسازی
هم بارسلونا و هم یوونتوس در حال حاضر مسیر یکسانی را طی می‌کنند. بارسا تیم بااستعدادی دارد اما فاقد یک گلزن قهار است و امید دارد فران تورس بتواند این مشکل را حل کند در حالی که همچنان رویای امضای قرارداد با ارلینگ هالند را در سر می‌پرورانند. یووه هم پائولو دیبالا را برای رهبری خط حمله در اختیار دارد اما شکاف‌های زیادی در سایر مناطق این تیم دیده می‌شود. با وضعیت فعلی فاصله زیادی با رقابت در کورس قهرمانی سری A دارند.
منبع: مارکا
 

Page Generated in 0.0057 sec