printlogo


کد خبر: 239714تاریخ: 1400/10/8 00:00
آینده سختی پیش روی منچستریونایتد و مربی آلمانی است
پایان ماه عسل رانگنیک

رالف رانگنیک حالا بخوبی از سختی و بزرگی کارش به‌عنوان مربی موقت منچستریونایتد باخبر شده. او کنار زمین سرش را تکان می‌داد و می‌دانست آینده دشواری در پیش دارد.
تنها نکته مثبت تساوی یک بر یک مقابل نیوکاسل برای کسی که چند هفته قبل جای اوله گونار سولشر را روی نیمکت شیاطین سرخ گرفته، این بود که تیمش در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود اما تقریباً غیرممکن است که منچستریونایتد از این بدتر باشد.
رانگنیک بعد از بازی گفت: «اصلاً بازی را دوست نداشتم، ما جز چند مقطع کوتاه، کنترل بازی را در اختیار نداشتیم. انرژی و قدرت بدنی کم آوردیم و در زدن توپ‌های دوم ناکام بودیم. خوب است که از این بازی یک امتیاز گرفتیم اما بازی‌مان جای پیشرفت زیادی دارد. باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و این دوئل‌های مستقیم را ببریم، اصلاً اینطوری نبودیم. در زمان مالکیت توپ نمی‌توانستیم بازی را کنترل کنیم و حتی با گل وضعیت‌مان بهتر نشد.»
با گل تساوی دقیقه 70 ادینسون کاوانی که گل دقیقه هفت آلن سنت ماکسیمین را خنثی کرد، رانگنیک توانست شروع بدون باخت خود را تداوم بخشد اما یونایتد با مربی سابق شالکه، هوفنهایم و لایپزیگ در هیچ یک از بازی‌هایش جذاب نبوده. آنها پیش از این بازی، دو برد یک بر صفر برابر کریستال پالاس و نوریچ به اضافه تساوی یک بر یک مقابل یانگ بویز در لیگ قهرمانان به دست آورده بودند.
معمولاً آمدن مربی جدید باعث تحول در بازی و نتایج می‌شود چون بازیکنانی که زیر نظر مربی قبلی افت کرده بودند، انگیزه بالایی پیدا می‌کنند اما این تحول زیر نظر رانگنیک در بهترین حالت ناچیز بوده و حالا باید عملکرد یک ماهه او به‌عنوان مربی و مدیر تیم مورد بررسی قرار گیرد.
 
همان نفرات
بازیکنان منچستریونایتد شناخته شده هستند. آنها کاستی‌های خود را در جریان چهار باخت در هفت بازی که باعث اخراج مربی نروژی شد، نشان دادند. کاری که رانگنیک باید انجام دهد این است که سطح بازی همان نفرات را به اندازه کافی و به‌صورت مداوم بالا ببرد تا یونایتد به کورس رقابت برای سهمیه لیگ قهرمانان بازگردد؛ با توجه به نمایش از هم گسیخته و بی‌برنامه تیم مقابل نیوکاسل کار بسیار سختی پیش روی رانگنیک است.
البته یک جای تخفیف برای رانگنیک وجود دارد. این نخستین بازی منچستریونایتد بعد از 15 روز بود به‌ دلیل موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا که در اولدترافورد به وجود آمده و باعث شد بازی‌های این تیم مقابل برنتفورد و برایتون به تعویق بیفتد و انتظار می‌رفت بازی با تیم ادی هاو برایشان سخت شود.
 
مثل مبتدی‌ها
اما یونایتد یک هفته است که به تمرین کامل برگشته و هیچ جای بهانه‌ای برای شیوه بازی‌شان در نیمه اول نیست آن هم برابر تیمی که در آخرین بازی‌اش یک درس فوتبالی بزرگ گرفت؛ آنها هشت روز قبل با 4 گل برابر منچسترسیتی شکست خوردند. نیوکاسل که در تمام فصل تنها یک برد به دست آورده در تمام نقاط زمین از منچستریونایتد بهتر بود.
کریستیانو رونالدو در خط حمله تنها بود چون نیوکاسل بال‌های یونایتد، مارکوس رشفورد و برونو فرناندز را از کار انداخته بود ضمن اینکه جونجو شلوی و ژوئلینتون با تدبیر هاو از مهاجم به هافبک هجومی تغییر نقش پیدا کرده بودند و کنترل یک‌سوم میانی زمین را از فرد و اسکات مک تامینای گرفته بودند. در دفاع هم هری مگوایر و رافائل واران مثل مبتدی‌ها عمل کردند و چند بار توپ را لو دادند. یونایتد پرسینگ خوبی نداشت و رانگنیک عملکرد تیم گران‌قیمتش که مثل غریبه‌ها بودند را بهت‌زده تماشا می‌کرد.
با آمدن کاوانی به جای میسون گرینوود در بین دو نیمه اوضاع بهتر شد و مهاجم سختکوش و متعصب اروگوئه‌ای تیم را به حرکت انداخت. بعد از گل او می‌توانستند برنده هم بشوند اما در نهایت به لطف واکنش خوب داوید دخئا روی ضربه میگل آلمیرون در وقت‌های تلف‌شده یک امتیاز گرفتند.
 
بزرگترین مشکل
رانگنیک ادامه داد: «بزرگترین مشکل ما اشتباهات‌مان است. حتی وقتی گل تساوی را زدیم بر بازی مسلط نبودیم و نمی‌توانستیم درست تصمیم بگیریم. باید مقابل برنلی بهتر باشیم، نباید دنبال بهانه باشیم، باید بهتر عمل کنیم و فیزیکی‌تر باشیم.»
یونایتد شاید به اندازه تساوی مقابل نیوکاسل خوب بود اما اگر رانگنیک نتواند الهام‌بخش این تیم باشد برابر تیم‌های بهتر لیگ به مشکل می‌خورد. او باید از دفاع تیم مطمئن شود، باید راهی پیدا کند که هافبک‌هایش بتوانند بر بازی مسلط شوند. فرد و مک تامینای به اندازه کافی خوب نیستند. مربی آلمانی باید متوجه شود چرا روند صعودی رشفورد 18 ماه است که متوقف شده و چرا جیدون سانچو نمی‌تواند بازی‌های درخشانش برای بوروسیادورتموند را تکرار کند.
رانگنیک احمق نیست و می‌داند فرصت مربیگری در منچستریونایتد وقتی همه چیز روبه‌راه است، پیش نمی‌آید. اما او اعتبار بالایی دارد و منچستریونایتد برای احیای بازیکنان و پیداکردن راه حل مشکلات به او نیاز دارد. ماه عسل او قطعاً تمام شده. منچستریونایتد 9 سال ناکام بوده و مشکلاتش عمیق‌تر شده است.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0057 sec