printlogo


کد خبر: 239711تاریخ: 1400/10/8 00:00
نه لواندوفسکی بهترین شد نه مسی و جورجینیو
غافلگیری به سبک گلوب‌ساکر با امباپه

آخرین مراسم معرفی برترین‌های فوتبال جهان در سال 2021 هم دوشنبه شب در شهر دبی برگزار شد و از میان ستارگان پرشمار این رشته محبوب که به حاشیه خلیج فارس آمده بودند، بازیکنی جایزه بهترین فوتبالیست سال را کسب کرد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد: کیلیان امباپه.
در حالی که در یک سال گذشته ستار‌ه‌هایی مانند روبرت لواندوفسکی به‌دلیل عملکرد خوبش در بوندس‌لیگا و البته درخششی که در فصل قبل داشت، لیونل مسی به‌دلیل کمک به تیم ملی آرژانتین برای فتح کوپا آمه‌ریکا و جورجینیو به‌دلیل قهرمانی‌هایش با چلسی و تیم ملی ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2020 به‌عنوان سه بازیکن برتر دنیا یاد می‌شد، این مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن بود که جایزه بهترین بازیکن گلوب‌ساکر را تحویل گرفت. امباپه در حالی در دوازدهمین دوره معرفی برترین‌‌های جهان توسط گلوب‌ساکر به‌عنوان بهترین بازیکن معرفی شد که این بخش 5 نامزد دیگر هم داشت: کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی و محمد صلاح. نکته قابل توجه در این بخش عدم حضور جورجینیو حتی به‌عنوان یک نامزد بود، در صورتی که این بازیکن ایتالیایی امسال نه تنها بازیکن سال اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) شد بلکه در رده‌بندی برترین‌های توپ طلا نیز پس از لیونل مسی و لواندوفسکی نفر سوم شد. لواندوفسکی هم اما دست خالی دبی را ترک نکرد چرا که دو جایزه گرفت. ستاره لهستانی بایرن مونیخ نه تنها به انتخاب هواداران به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2021 معرفی شد بلکه جایزه برترین گلزن سال را هم از آن خود کرد.
برای جایزه بهترین سرمربی سال اما گزینه منطقی‌تر انتخاب شد؛ روبرتو مانچینی که تابستان امسال با تیم ملی ایتالیا قهرمان یورو 2020 شد. طبیعتاً تیم او هم به سبب کار بزرگی که در این تورنمنت انجام داد به‌عنوان تیم ملی سال 2021 انتخاب شد. دو بازیکن این تیم، لئوناردو بونوچی در خط دفاعی و جان لوئیجی دوناروما درون دروازه‌ هم که نقش پررنگی در قهرمانی آتزوری در یورو داشتند به ترتیب به‌عنوان بهترین مدافع و دروازه‌بان سال انتخاب شدند. جایزه بهترین تیم در رده باشگاهی هم به چلسی تعلق گرفت که فصل گذشته با شکست منچسترسیتی در فینال، برای دومین بار طی یک دهه اخیر فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.
مسئولان گلوب‌ساکر اما برای کریستیانو رونالدو هم جایزه‌ای ویژه در نظر گرفتند؛ جایزه تحت عنوان جایزه دیه‌گو مارادونا برای تجلیل از بهترین گلزن تمامی ادوار. رونالدو در سالی که آخرین روزهایش سپری می‌شود، رکورد علی دایی را به‌عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی شکست.
انتخاب‌های گلوب‌ساکر در بخش زنان هم همان‌هایی بود که شاید خیلی‌ها انتظارش را داشتند. بارسلونا به‌عنوان قهرمان اروپا به‌عنوان بهترین تیم سال معرفی شد و ستاره این تیم الکسیا پوتیاس هم بهترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2021 لقب گرفت.
بهترین گلزن تمامی ادوار: کریستیانو رونالدو
جایزه دیه‌گو مارادونا: روبرت لواندوفسکی
بهترین بازیکن سال به انتخاب هواداران: روبرت لواندوفسکی
سرمربی سال: روبرتو مانچینی
بهترین بازیکن سال: کیلیان امباپه
بهترین دوران بازیگری: رونالدینیو
بهترین مدیربرنامه سال: فدریکو پاستورلو
بهترین باشگاه سال مردان: چلسی
بهترین تیم ملی سال: ایتالیا
بهترین باشگاه سال زنان: بارسلونا
بهترین مدیر ورزشی: چیکی بگریستاین (منچستر سیتی)
بهترین بازیکن زن: الکسیا پوتیاس (بارسلونا)
 

Page Generated in 0.0046 sec