printlogo


کد خبر: 239696تاریخ: 1400/10/7 00:00
خبر

در پی تخلفات استقلال و پرسپولیس
تلاش برای کاهش جریمه‌های AFC
صدور مجوز حرفه‌ای مشروط و موقت برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، در شرایطی که هنوز این باشگاه‌ها مدارک خود را به طور کامل بارگذاری نکرده بودند، باعث شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌های جداگانه عملکرد کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را در اعلام اسامی باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان، اقدامی اشتباه بداند و تا امروز دوشنبه فرصت پاسخگویی برای این باشگاه‌ها قایل شد.
راستی‌آزمایی AFC از مدارک ارسالی مالی و حقوقی این باشگاه‌ها باعث شده تا خطر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا جدی‌تر از همیشه شود.
همین موضوع باعث تشکیل جلسه فوری توسط شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون در جمعه گذشته با مدیران عامل سرخابی‌ها و سعید عباسی و داریوش مصطفوی، رؤسای کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای شد. خروجی این نشست به راهروهای وزارت ورزش کشید تا مصطفوی به همراه مجید صدری و مصطفی آجورلو بتوانند مدارکی برای شفافیت مالی و تسویه پرونده‌های بین‌المللی خود ارائه دهند.
از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحات مربوط به نحوه اعطای مجوز موقت به استقلال و پرسپولیس را از کمیته مستقل صدور مجوز حرفه‌ای خواسته تا آنها روال کاری خود را توضیح دهند. فدراسیون فوتبال برای اینکه با هر گونه جریمه انضباطی بابت دخالت در آرای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای روبه‌رو نشود تمام مسائل را به خود باشگاه‌ها سپرده است تا آنها پاسخ لازم را به صورت مستقل ارائه دهند.
عزیزی خادم از مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و امور بین‌الملل فدراسیون خواسته تا نامه مربوط به چگونگی اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها را طوری تنظیم کنند که در نهایت فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت غرامت بابت مغایرت با راستی آزمایی AFC نشود.
در غیر این‌ صورت ممکن است جرایم سنگینی متوجه فدراسیون فوتبال شود و حتی باشگاه‌های ایرانی را با محرومیت‌ از حضور در آسیا مواجه کند.
 
 
رضاییان و کنعانی‌زادگان در تیم هفته ستارگان قطر
برای محمد حسین کنعانی زادگان که طی دو سال اخیر مدافعی مطمئن برای تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی بوده است، این موفقیت به واسطه پاس گلی که در مصاف با السیلیه در دقیقه 7+90 ارسال کرد، به دست آمده است تا سبزپوشان قطری که اصلاً روزهای خوبی را در خط هجومی تیمشان تجربه نمی‌کنند و تمام بار تیم بر دوش مدافعان این تیم و بخصوص کنعانی زادگان گذاشته شده است، پس از 9 هفته طعم پیروزی را بچشند و با 9 امتیاز به رتبه هشتم صعود کنند.
سوی دیگر این مسابقه رامین رضاییان، وینگر راست آماده این روزهای السیلیه قرار داشت که نمایشی خیره‌کننده در روز شکست تیمش داشت. البته اگر آمادا دیامانده، مهاجم السیلیه در دقیقه 50 پنالتی که با حرکت تکنیکی و زیبای رامین رضاییان برای تیمش به دست آمده بود را به گل تبدیل می‌کرد، احتمال نتیجه دیگری در این مسابقه رقم می‌خورد اما این پنالتی از دست رفت تا السیلیه با 5 امتیاز در رتبه یازدهم جدول 12 تیمی مسابقات لیگ ستارگان قطر قرار بگیرد؛ با این حال این ناکامی برای تیم آبی‌پوش فوتبال قطر سبب نشد تا کارشناسان فوتبال این کشور رامین رضاییان را در تیم هفته قرار ندهند.
 
 
مهاجم گلزن عراق مقابل ایران خط می‌خورد؟
تیم ملی فوتبال کشورمان در هفتمین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر قرار است در تاریخ 7 بهمن در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق برود.
در همین رابطه سایت «البوابه» عراق خبر داد شایعات خط خوردن ایمن حسین، مهاجم گلزن از فهرست تیم ملی عراق برای دیدار ایران و لبنان صحت ندارد. برخلاف شایعات، زلیکو پتروویچ، مربی یوگسلاو روی ایمن حسین گلزن مقابل ایران و لبنان در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 حساب زیادی باز کرده است.

 


Page Generated in 0.0053 sec