printlogo


کد خبر: 239694تاریخ: 1400/10/7 00:00
شاید مدیران فوتبال ما در خواب خرگوشی هستند

ابراهیم قاسمپور
 
در مورد حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، نظر مسئولان فدراسیون و خود باشگاه‌ها در این زمینه اهمیت دارد. باید دید نظر آنها چیست. من واقعاً نمی‌دانم علت این حذف چه بوده است. آیا مسئولان فدراسیون در خواب خرگوشی بوده‌اند یا مدیران خود باشگاه‌ها که چنین اتفاق بدی رقم خورده است؟ آنچه مسلم است اینکه این مشکلات ریشه در فوتبال ما دارد که با وجود اینکه هر ساله چنین هشدارهایی داده می‌شود و اتفاق‌های مشابهی رخ می‌دهد اکنون هم شاهد چنین اتفاقی هستیم.
سال‌ها است شاهد چنین مسائلی هستیم اما کسی قدمی برای رفع این مشکلات برنداشته است. می‌توان گفت آدم‌هایی که در رأس فوتبال ما قرار دارند لیاقت، توانایی، دانش و آگاهی کاملی ندارند. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال قراردادی با یک سرمربی امضا می‌کند که ادعای خسارت 6 میلیون دلاری یا میلیون یوریی از فدراسیون فوتبال می‌کند، چه باید گفت؟ شاید مسئولان و مدیران فدراسیون و باشگاه‌های ما در خواب خرگوشی هستند چون مدام پنجره نقل و انتقالات باشگاه‌های ما بسته می‌شود و این اتفاقات تلخ در فوتبال‌مان تکرار می‌شود. کسی هم جوابگو نیست و درصدد رفع این مشکلات هم برنمی‌آیند. می‌توانم بگویم صاحبان فوتبال و همچنین مدیران باشگاه‌های ما نالایق هستند که چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد.
‌در باشگاه‌ها نیز هر روز شاهد شکایت بازیکنان بی‌ارزش خارجی هستیم که مشکلات زیادی برای باشگاه‌های ما در عرصه بین‌‌الملل رقم می‌زنند. هزینه پشت هزینه ایجاد می‌‌کنند و جرائم مختلفی گریبانگیر باشگاه‌های ما می‌شود. بنابراین می‌توان گفت آدم‌هایی که در رأس باشگاه‌ها و فوتبال ما هستند شایستگی‌های لازم را ندارند. در واقع مدیران فدراسیون و باشگاه‌های ما در خواب خرگوشی هستند.
مدام می‌گویند مربیان باید در کلاس‌های مربیگری شرکت کنند تا مدرک مربیگری بگیرند اما تا حالا شده برای مدیران فوتبال ما یک کلاس یا دوره‌ای تخصصی برگزار کنند؟ گاهی شاهدیم که مدیر یک شرکت صنعتی می‌آید و مدیر یک باشگاه بزرگ می‌شود! دلیلش هم مشخص است در فوتبال شهرت و پول و ... وجود دارد و همه می‌خواهند در فوتبال حضور داشته باشند.
زمانی که من سرمربی تیم ملی جوانان بودم یک دوره کلاس مربیگری برگزار شد که من هم در آن شرکت کردم. در آن کلاس آدم‌هایی را دیدم که نه قیافه‌شان به فوتبالیست می‌خورد و نه تخصص لازم را در فوتبال داشتند اما برای درآمدزایی نام آنها را در کلاس آموزش مربیگری ثبت‌نام کرده بودند.

Page Generated in 0.0057 sec