printlogo


کد خبر: 239678تاریخ: 1400/10/7 00:00
کریسمس تاریخی و ترن هوایی

در یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس که یک باکسینگ دی تماشایی را برای تماشاگران ساخت، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میهمان سرسختش لسترسیتی را با اقتدار و با نتیجه 6-3 شکست داد تا جای پایش را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر محکم کند. داستان بازی اما چیزی که نتیجه نشان می‌دهد نبود چرا که سیتی، مربی و هوادارانش در این بازی حسابی ترسیدند.
مدافع عنوان قهرمانی بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان 25 دقیقه نخست 4 گل زد. اگرچه بعد از چهارمین گل از شدت حملات شاگردان گواردیولا کاسته شد اما کسی فکر نمی‌کرد که لسترسیتی شانسی برای بازگشت به بازی داشته باشد اما این دقیقاً همان اتفاقی بود که در ابتدای نیمه دوم رخ داد وقتی که روباه‌ها در عرض تنها 10 دقیقه (از 55 تا 65) سه گل از گل‌های خورده را جبران کردند. آن موقع بود که استرس و ترس از دست دادن پیروزی به جان پپ گواردیولا و شاگردانش افتاد. البته خیلی طول نکشید که خیال آنها آسوده شد چرا که آیمریک لاپورته دوباره اختلاف را به دو گل افزایش داد. در نهایت رحیم استرلینگ سه دقیقه به پایان جشنواره گل سیتی را کامل و خیال آن را از بابت کسب پیروزی آسوده کرد. این دوازدهمین برد متوالی منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها و نهمین پیروزی‌ متوالی‌اش در لیگ برتر انگلیس بود که حاشیه امنیتش را در صدر جدول به 6 امتیاز افزایش داد. در طرف مقابل اما لسترسیتی برای چهارمین بار در 5 بازی اخیرش در تمامی رقابت‌ها تن به شکست داد تا سیر نزولی شاگردان برندان راجرز ادامه داشته باشد.
 
رضایت و وحشت پپ
پپ گواردیولا در پایان بازی اعتراف کرد با وجود کسب پیروزی، شاگردانش مقابل روباه‌ها حسابی به دردسر افتادند. او گفت: «این (بازی) یک ترن هوایی بود، یکی از آن بازی‌هایی که خاص باکسینگ دی است، با کلی گل. فکر می‌کنم همه از تماشای بازی لذت بردند. یک برد مهم کسب کردیم که برای تداوم روند خوب‌مان لازم بود. حالا سه روز استراحت می‌کنیم و به بازی بعدی می‌رویم. از لستر انتظار نداشتم که در نیمه دوم اینطور به بازی برگردد. در نیمه اول هم حتی با اینکه ما 4 بر صفر جلو بودیم و باز هم داشتیم موقعیت می‌ساختیم، حریف با هر بار صاحب توپ شدن و رساندن خودش به یک سوم پایانی زمین ما، دروازه‌مان را تهدید می‌کرد. لسترسیتی تیمی بزرگ با کلی بازیکن باکیفیت است. درست است که در 6 بازی اخیرمان مقابل آنها در لیگ برتر 5 بار برنده شده‌ایم اما شکست دادن این تیم واقعاً کار دشواری است. وقتی مقابل تیم‌هایی مثل لسترستی بازی می‌‌کنید، همیشه باید برای یک مسابقه پردردسر آماده باشید.»
 
آماری جالب
این اولین بار طی 9 سال اخیر بود که منچسترسیتی موفق می‌شد در دو بازی خانگی متوالی، حریفش را با 6 گل یا بیشتر شکست دهد. مردان پپ که در بازی قبلی‌شان لیدزیونایتد را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بودند، ماه نوامبر سال 2013 نیز نوریچ را 7 بر صفر و پس از آن تاتنهام را 6 بر صفر شکست داده بودند. این نخستین بار از ماه سپتامبر سال 2019 بود که یک تیم در لیگ برتر انگلیس، در عرض 25 دقیقه ابتدایی بازی 4 گل می‌خورد. نکته جالب این است که دفعه قبل هم همین منچسترسیتی بود که چنین بلایی را بر سر یک تیم دیگر می‌‌آورد. شاگردان پپ دو سال پیش در عرض 15 دقیقه 4 بار دروازه واتفورد را باز کردند.
بازی سیتی - لستر اولین بازی در تاریخ بازی‌های لیگ برتر در باکسینگ دی (روز بعد از کریسمس) است که در آن 9 گل به ثبت می‌رسد.
 

Page Generated in 0.0048 sec