printlogo


کد خبر: 239677تاریخ: 1400/10/7 00:00
بردهای درخشان آرسنال و منچسترسیتی در باکسینگ دی
دوران باشکوه؛ منچستر واقعاً آبی شده!

آرسنال و منچسترسیتی بردهای درخشانی در باکسینگ دی به دست آوردند و در این روزهای پایان سال 2021 هواداران خود را خوشحال کردند. این پیروزی‌ها، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.
آرسنال برای نخستین بار در این فصل پنج گل زد. این تیم پنج بازی آخرش را با پیروزی به پایان رسانده و از تاتنهام رده پنجمی شش امتیاز بیشتر دارد؛ البته اسپرز سه بازی کمتر از آرسنال انجام داده است و منچستریونایتد هم بدون احتساب بازی دیشب هفت امتیاز.
آرسنال مقابل نوریچ از همان ابتدا بر بازی تسلط داشت. الکساندر لاکازت که یک بار دیگر بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت، یکی از گل‌ها را زد و بوکایو ساکا دو گل به ثمر رساند. 
بال تیم ملی انگلیس با گل دقیقه ششم خود شروع خوبی را برای تیمش رقم زد. کایران تیرنی اواخر نیمه دوم برتری توپچی‌ها را دوبرابر کرد. ساکا در نیمه دوم هم گلزنی را شروع کرد، لاکازت در دقیقه 84 از روی نقطه پنالتی گل چهارم را زد و امیل اسمیت رو فرم خوب خودش را با گل دقیقه 91 تکمیل کرد تا توپچی‌ها با عملکردی طوفانی در کارو رود به برد برسند و البته تیره‌‌روزی‌های نوریچ قعرنشین هم ادامه داشته باشد.
 
تحسین آرتتا
هواداران آرسنال به شدت از بازی تیمشان و نتیجه‌ای که به دست آوردند، رضایت داشتند. آنها این خوشحالی و رضایت خود را در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در توئیتر نشان دادند. یکی از آنها نوشته: «این فصل ما است» و دیگری جواب داده: «نباید زیادی خوشحال شد، نوریچ یک تیم کوچک و ضعیف است.» یک نفر هم نوشته: «خب راستش درباره آرتتا اشتباه فکر می‌کردم، معذرت می‌خواهم.» یکی از هواداران از بازی آرسنال به شعف آمده بود: «عجب آرسنالی! الکسیس آینده را در یک بال داریم و آزار را در بال دیگر. دبروین جنوب لندن (امیل اسمیت رو) هم پشت سرشان است. در چه دوره باشکوهی هستیم.» یکی دیگر از هواداران اینطور توئیت کرده بود: «تنها سه بازیکن در لیگ برتر این فصل بیشتر از امیل اسمیت رو گل زده‌اند.»  یک نفر نیز به تحسین مربی پرداخته: «آرتتا چطور این تیم را به یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد؟ فوق‌العاده است.»
سیتی، یک صنعت سرگرم‌کننده
اما پیروزی آرسنال برابر نوریچ تنها بازی پرگل روز بعد از کریسمس در لیگ برتر نبود. منچسترسیتی به روند عالی خود ادامه داد و به پیروزی 6 بر 3 برابر لسترسیتی رسید. همانطور که انتظار می‌رفت، تیم پپ گواردیولا بر بازی مسلط بود و نزدیک به سه چهارم زمان بازی توپ را در اختیار داشت، به طور دقیق 72 درصد. سیتیزن‌ها در همان نیمه اول با چهار گل کار لستر را ساختند. رحیم استرلینگ تحول اخیر خود را ادامه داد و شاید خطرناک‌ترین بازیکن سیتی در این بازی بود. او دقیقه 25 از روی نقطه پنالتی گل زد و با یک گل دیرهنگام آمار این فصل خود را به هفت گل رساند. منچسترسیتی تا دقیقه 25 چهار گل به ثمر رسانده بود، به نظر می‌رسید برای سومین بار در این فصل به یک پیروزی عالی می‌رسد اما بازگشت لستر در نیمه دوم سه گل برای روباه‌ها به دنبال داشت و ترس را به جان تیم گواردیولا انداخت. همین باعث شد خودشان را جمع و جور کردند و دو گل دیگر زدند تا به برد 6 بر 3 برسند. برخی از واکنش‌های توئیتری نسبت به این پیروزی پرگل و زیبا قابل توجه بود. یک نفر نوشت: «چه کسی می‌گفت گواردیولا نمی‌تواند با لیگ برتر منطبق شود، او لیگ برتر را با خودش منطبق کرد!» یک نفر دیگر نوشت: «منچسترسیتی به تنهایی یک صنعت سرگرم‌کننده است. منچستر واقعاً آبی شده.» سیتی با این برد جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد و فاصله‌اش با لیورپول را به شش امتیاز رساند به دلیل آنکه بازی تیم یورگن کلوپ با لیدزیونایتد به دلیل شیوع ویروس کرونا در تیم مارسلو بیلسا به زمان دیگری موکول شد.
 

Page Generated in 0.0048 sec