printlogo


کد خبر: 239674تاریخ: 1400/10/7 00:00
لوکاکو، الهام‌بخش چلسی شد
بازگشت ستاره

جیمی ردنپ می‌گوید که روملو لوکاکو یک‌تنه چلسی را به کورس قهرمانی لیگ برتر بازگرداند. این مهاجم به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و کمک کرد تیمش استون ویلا را سه بر یک ببرد.
چلسی بدترین شروع ممکن را در ویلا پارک داشت و ریس جیمز سانتر مت تارگت را با سر وارد دروازه خودی کرد اما پنالتی دقیقه 34 جورجینیو نتیجه را مساوی کرد.
لوکاکو که هنوز کاملا آماده نیست، روی نیمکت نشسته بود و کریستین پولیشیچ هم در خط حمله بسیار بد کار می‌کرد. آخرین گل لوکاکو در لیگ برتر در اواسط سپتامبر و برابر همین تیم استون ویلا به ثمر رسیده بود. او به زمین رفت و در دقیقه 56، با ضربه سر دروازه امیلیانو مارتینس را گشود.
او همچنین روی گل سوم چلسی تأثیر گذاشت و یک پنالتی از ازری کانسا گرفت که جورجینیو آن را به گل سوم تبدیل کرد.
توماس توخل با توجه به اینکه تیمش در دو بازی قبلی در لیگ برتر مساوی کرده بود، حالا نفسی به‌راحتی می‌کشد. ردنپ که کارشناس شبکه اسکای اسپورتس بود، روی تأثیرگذاری لوکاکو تأکید کرد: «او یک‌تنه تیمش را به کورس قهرمانی برگرداند. آنها نیاز به یک جرقه داشتند و این همان چیزی بود که او به همراه آورد.»
این هافبک سابق لیورپول، تاتنهام و تیم ملی انگلیس می‌گوید: «چلسی در نیمه اول به هیچ جا نمی‌رسید و مربی تیم در حالی که سرش را می‌خاراند، از خود می‌پرسید: چه کار کنم؟ گزینه واضح او این بود که لوکاکو را به زمین بفرستد، چون چلسی با حضور پولیشیچ در پست شماره 9، خیلی بد بازی می‌کرد. چلسی از همان لحظه‌ای که لوکاکو به جای تروو چالوبا به زمین رفت، تبدیل به تیم هماهنگی شد. او عاشق حضور در سمت راست است تا بتواند با پای چپ به مرکز بیاید. او از همان لحظه اول حضورش در زمین، با اعتماد به نفس بالایی که داشت، تفاوت را رقم زد. وقتی به روش بازی چلسی در بازی‌های اخیر فکر می‌کنید... بله، سیستم آنها بدون یک مهاجم شماره 9 واقعی هم ممکن است کار کند. آنها با چندین بازیکن این روش را امتحان کردند اما با پولیشیچ به نتیجه نرسیدند. به محض آنکه لوکاکو به زمین رفت، همه چیز ناگهان جا افتاد. شما می‌توانید او را به عقب بیاورید، او می‌تواند پشت سر مهاجمان بازی کند، او می‌تواند نقطه محوری تیم باشد، او حتی می‌تواند هافبک باشد و موقعیت بسازد. آنها بارها توپ را از دست می‌دادند و کسی را نداشتند که توپ را نگه دارد، تا اینکه لوکاکو به زمین رفت. او چیزی کاملاً متفاوت به تیم افزود.»
ردنپ همچنین گفت که مطمئن بود چلسی مدعی می‌ماند اما آنها در دو بازی بعدی خانگی مقابل برایتون و لیورپول کار سختی پیش رو دارند: «این دو بازی برایشان واقعاً خوب است. ما در این دیدارها چیزهای زیادی را درباره این تیم چلسی درمی‌یابیم. آنها امروز چند مصدوم داشتند. وقتی مصدوم دارید و بازیکنانتان مبتلا به کووید-19 می‌شوند، کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید و این کار را برای مربیان سخت می‌سازد اما وقتی که بهترین بازیکنتان در زمین باشد، وقتی لوکاکو را در میدان داشته باشید، تیمتان خیلی بهتر می‌شود.»
 

Page Generated in 0.0053 sec