printlogo


کد خبر: 239653تاریخ: 1400/10/7 00:00
خبر

بودجه کمیته ملی ‌المپیک صددرصد پرداخت شد
تسویه‌ حساب صالحی‌امیری با فدراسیون‌ها
اگرچه اغلب فدراسیون‌های ورزشی کشور به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی از نداری و بی‌پولی همواره گلایه دارند اما کمیته ملی المپیک روز گذشته با پرداخت آخرین قسط از بودجه سالیانه فدراسیون‌های ورزشی حسابش را با آنها تسویه کرد. کمیته ملی المپیک دیروز باقی‌مانده اعتبارات خود را به حساب فدراسیون‌های ورزشی واریز کرد تا این فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ صددرصد بودجه خود را دریافت کنند. کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک با اعلام این خبر تأکید دارد: «روز گذشته مبلغ ۴۲ میلیارد ریال به حساب فدراسیون‌ها واریز شد، با این حساب صددرصد بودجه فدراسیون‌ها از سوی کمیته کامل می‌شود. مازاد بر سهمیه بودجه، کمیته ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هم به فدراسیون‌هایی که المپیک را پیش رو داشتند کمک کرد هر چند در این بین برخی فدراسیون‌های دیگر هم از مازاد اعتبارات بهره بردند.» کمیته ملی المپیک در طول ۴ سال گذشته هر سال صددرصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کرده است. این احتمال وجود دارد تا پایان سال در صورت داشتن اعتبار، باز هم به فدراسیون‌ها کمک شود.
 
 
بازنشسته‌ها پول بیاورند، کاندیدا شوند
حضور بازنشسته‌ها در پست‌های مدیریتی‌ ورزش ممنوع است اما تمهیداتی در نظر گرفته شده تا این افراد به صورت مشروط بتوانند در پستی مثل ریاست هیأت‌های استانی حضور داشته باشند.
براساس ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان، به‌کارگیری بازنشستگان و افراد بازخرید شده به عنوان رئیس و اعضای هیأت رئیسه هیأت‌های استانی و شهرستانی ممنوع است مگر اینکه در زمان ثبت‌نام از نامزد بازنشسته و قبل از انتخاب در مجمع به عنوان رئیس هیأت، تعهدنامه محضری گرفته شود که هیأت به هیچ نحوی از بودجه عمومی کل کشور یا دریافت کمک‌های دولتی یا منابع عمومی، استفاده نمی‌کند.
‌در ابلاغیه‌ای که از سوی علیرضا خسروی، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها به رئیسان فدراسیون‌های ورزشی و نیز مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور ارسال شده، این موضوع عنوان شده است. در این نامه آمده است: «به‌کارگیری افراد در همه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند ممنوع است و از آنجا که به استناد بند (۱–۱) ماده (۲۳) آیین‌نامه نحوه فعالیت هیأت‌های استانی و شهرستانی کمک‌های مالی دولت از منابع هیأت‌ها تعیین شده است، هیأت‌های استانی مشمول این ممنوعیت می‌شوند، مگر اینکه در زمان ثبت‌نام از نامزد بازنشسته و قبل از انتخاب در مجمع به عنوان رئیس هیأت، تعهدنامه محضری از نامزد مورد نظر مبنی بر استفاده نکردن هیأت، به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور یا دریافت کمک‌های دولتی یا منابع عمومی اخذ شود.»
 
 
لیگ برتر بسکتبال
شکستی دیگر برای نفت آبادان
تیم بسکتبال مس کرمان در هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل نفت آبادان به پیروزی رسید. دیدار تیم‌های مس کرمان و نفت آبادان در هفته سیزدهم لیگ برتر بسکتبال از ساعت 15 در تالار آزادی برگزار شد. مسی‌ها در این مسابقه از حریف بهتر بودند و توانستند حریف آبادانی خود را 100 بر 83 از پیش رو بردارند. شاگردان محمدرضا اسلامی با این نتیجه به هشتمین برد فصل خود رسیدند و آبادانی‌ها نیز نهمین شکست خود را تجربه کردند.

 


Page Generated in 0.0048 sec