printlogo


کد خبر: 239650تاریخ: 1400/10/7 00:00
پیامدهای تعویق انتخابات فدراسیون‌ها
خطر بین‌المللی در صورت سرپرستی

گزارش
آزاده پیراکوه   
 
 تعویق انتخابات 10 فدراسیونی که قرار است، مجامع آنها در دی ماه برگزار شود، به یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای ورزش تبدیل شده است. عقب افتادن این مجامع در نهایت به لغو انتخابات کمیته ملی المپیک منجر می‌شود اما همه بدی ماجرا این موضوع و البته تبعات تعویق انتخابات کمیته نیست.
در زمان معاونت مهدی علی‌نژاد در وزارت ورزش زمان برگزاری انتخابات 10 فدراسیون قطعی شد به این ترتیب که گفتند قرار است روند تعیین تکلیف فدراسیون‌های ورزشی، از ۱۱ دی ماه با برگزاری انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان آغاز شود.
کوهنوردی و صعودهای ورزشی (۱۲ دی ماه)، کبدی (۱۴ دی ماه)، تکواندو (۱۵ دی ماه)، بوکس (۱۸ دی ماه)، بسکتبال (۱۹ دی ماه)، شنا، شیرجه و واترپلو (۲۰ دی ماه)، تیراندازی (۲۱ دی ماه)، اسکیت (۲۲ دی ماه) و ورزش‌های دانش‌آموزی (۲۵ دی ماه) دیگر فدراسیون‌هایی هستند که وزارت ورزش نام آنها را در فهرست انتخابات به هم پیوسته فدراسیون‌ها قرار داد. با این برنامه‌ریزی اینطور پیش‌بینی شد که تکلیف فدراسیو‌هایی که دوره مدیریت‌شان امسال به اتمام رسیده، در همین دی ماه روشن می‌شود و بعد انتخابات کمیته ملی المپیک شکل می‌گیرد اما زمزمه‌هایی که این روزها به گوش می‌رسد، خیلی خوشایند نیست. با هر کدام از دبیران مجامع فدراسیون‌ها که صحبت می‌شود، از برگزاری قطعی انتخابات فدراسیون‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، آن هم در شرایطی که کمتر از یک هفته به شروع این ماراتن باقی مانده است. تنها اتفاقی که افتاده، این است که به مرور برای این فدراسیون‌ها سرپرست انتخاب می‌شود.
به هر حال شائبه‌هایی مطرح است و سکوت مسئولان مربوطه به این حرف و حدیث‌ها دامن می‌زند اما بهتر است پیش از هر پاسخ یا توضیحی در این رابطه، به این موضوع هم توجه شود که در صورت تعویق این مجامع و به تبع آن لغو انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ 17 اسفندماه، حتماً از سوی کمیته بین‌المللی المپیک در رابطه با علت لغو انتخابات کمیته سؤال می‌شود. کمیته هم این پاسخ را باید بدهد که اداره فدراسیون‌ها به صورت سرپرستی است و در شرایط سرپرستی و به حد نصاب نرسیدن فدراسیون‌های المپیکی عضو مجمع کمیته ملی المپیک، امکان برگزاری انتخابات کمیته وجود نداشته است. در این شرایط است که نهادهای بین‌المللی روی اداره بیش از 10 فدراسیون (دوچرخه سواری و ژیمناستیک را هم باید به فهرست 10 فدراسیون اضافه کرد)، به صورت سرپرستی حساس می‌شوند و حتماً به راحتی از کنار این موضوع نمی‌گذرند.
پس پیش از هر تصمیمی باید همه جوانب بررسی شود و برای تک تک سؤال‌ها و پاسخ‌هایی که ممکن است در صورت تعویق مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها، پیش روی ورزش و تصمیم‌گیرانش قرار گیرد، پاسخ پیدا شود.

Page Generated in 0.0047 sec