printlogo


کد خبر: 239648تاریخ: 1400/10/7 00:00
خبر

 در پی اتفاق‌های مسابقات جهانی وزنه‌برداری
کار سلیمانی به جراحی کشید
آسیب‌دیدگی و فشار مضاعفی که روی زانوی علیرضا سلیمانی ملی‌پوش جهانی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در دسته 109 کیلوگرم رقابت‌های جهانی 2021 تاشکند وجود داشت، باعث شده تا کار این وزنه‌بردار به جراحی زانو کشیده شود.
پایان رقابت‌های جهانی 2021 وزنه‌برداری در تاشکند ازبکستان برای تیم ملی وزنه‌برداری و برخی از ملی‌پوشان اعزامی به این رقابت‌ها خوش بود، زیرا آسیب‌دیدگی‌های متعدد و جدی که از تاشکند برای خیلی از ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان به جا ماند، هنوز برای آنها ادامه دارد و حتی کار برخی از آنها مثل علیرضا سلیمانی، ملی‌پوش 109 کیلویی کشورمان را به تیغ جراحی کشانده است!
علیرضا سلیمانی پس از بازگشت از رقابت‌های جهانی در ازبکستان مشخص شد که مینیسک زانویش کاملاً پاره شده است و حتماً باید تحت عمل قرار گیرد. همچنین قرار است در حین جراحی وضعیت رباط زانوی او هم بررسی شود و اگر نیاز باشد همان موقع رباط پای او نیز جراحی شود. در صورتی که این وزنه‌بردار مجبور به جراحی رباط هم شود احتمالاً چندین ماه از میادین دور خواهد بود. سلیمانی سه‌شنبه هفته آینده توسط دکتر ترکمان جراحی می‌شود. سلیمانی پیش از این اعلام کرده بود که با مصدومیت و به خاطر اصرار برخواه سرمربی تیم ملی برای امتیازآوری در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.
 
 
 
یزدی‌ها، قهرمان نیم‌فصل لیگ اپه
هجدهمین دوره مسابقات شمشیربازی باشگاهی کشور در اسلحه اپه با قهرمانی تیم چادرملو به پایان نیم‌فصل رسید. فصل جدید رقابت‌های شمشیربازی باشگاهی کشور از یکشنبه (۵ دی ماه) با برگزاری رقابت‌های اسلحه اپه آغاز شد. ۶ تیم برگزارکننده رقابت‌های این اسلحه بودند که طی یک روز رقابت‌های نیم‌فصل نخست را پشت سر گذاشتند. در پایان ۱۵ دیدار برگزارشده در این نیم‌فصل، تیم چادرملو یزد با ۱۳ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و نمایندگان خوزستان، قائمشهر و سپاهان هم به طور مشترک دوم شدند. نیم‌فصل دوم رقابت‌های باشگاهی شمشیربازی در اسلحه اپه ۵ بهمن ماه برگزار می‌شود. 
 
 
 
برای حضور در المپیک برزیل
تیراندازان ناشنوا در اردو
اردوی انتخابی تیم تیراندازی ناشنوایان ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان برزیل از دیروز (دوشنبه) آغاز شد. این اردو با حضور ۹ تیرانداز زن و مرد در مجموعه ورزشی آزادی تهران شکل گرفته و قرار است تا 15 دی ماه ادامه داشته باشد. کاروان ورزشی ایران قرار است در هفت رشته از جمله فوتبال، کشتی فرنگی و آزاد، تکواندو و تیراندازی در المپیک ناشنوایان برزیل شرکت کند. بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان، اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در برزیل برگزار می‌شود.
 
 
 
انتخابی المپیک اسکی آلپاین
کیادربندسری و ساوه‌شمشکی قهرمان زنان و مردان
نخستین روز از مرحله اول رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین (انتخابی المپیک زمستانی) با قهرمانی محمد کیادربندسری و صدف ساوه شمشکی به پایان رسید. اولین روز از مرحله نخست رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین گرامیداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (انتخابی المپیک زمستانی ۲۰۲۲) دیروز(۶ دی) به میزبانی پیست بین‌المللی اسکی توچال برگزار شد.
در پایان مسابقات روز نخست در بخش مردان محمد کیادربندسری قهرمان شد و حسین ساوه‌شمشکی و پوریا ساوه‌شمشکی به عناوین دوم و سوم رسیدند. در بخش زنان نیز صدف ساوه شمشکی به عنوان نخست دست پیدا کرد و عاطفه احمدی و مهسا یارخواه دوم و سوم شدند. مرحله نخست این مسابقات که در بخش مارپیچ بزرگ و زیر نظر نماینده فدراسیون جهانی اسکی برگزار می‌شود تا روز چهارشنبه ادامه دارد. رقابت‌های انتخابی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در
۸ مرحله برگزار می‌شود تا تکلیف نفرات اعزامی به این بازی‌ها مشخص شود.

Page Generated in 0.0089 sec