printlogo


کد خبر: 239643تاریخ: 1400/10/7 00:00
سوژه

 فرهاد ، نگران یامگا
در هفته‌های اخیر تعداد قابل توجهی از بازیکنان استقلال به دلیل سرماخوردگی یا حضور در تمرینات را از دست داده‌اند یا اینکه نتوانسته‌اند در ترکیب استقلال به میدان بروند. 
اخیراً محمد دانشگر با این مشکل مواجه بود که بازی با پدیده را از دست داد. 
در حالی که دانشگر به بهبودی کامل رسیده، وضعیت کوین یامگا در آستانه بازی حساس مقابل فولاد کاملاً مبهم است و مشخص نیست که این بازیکن به بازی با فولاد خوزستان می‌رسد یا خیر. بیژن طاهری، سرپرست استقلال ابراز امیدواری کرده که یامگا به بازی با فولاد برسد و بتواند برای استقلال به میدان برود اما اگر بیماری یامگا ادامه‌دار باشد بدون شک مربیان استقلال نیز ریسک نخواهند کرد و به جهت جلوگیری از بیماری دیگر بازیکنان از حضور یامگا در اردوی استقلال جلوگیری خواهند کرد. 
البته غیبت یامگا در ترکیب استقلال برای فرهاد مجیدی مسأله‌ساز خواهد بود و سرمربی آبی‌ها تلاش خواهد کرد تا این بازیکن را در بازی با فولاد بازی دهد اما به هر حال احتمال غیبت یامگا در این بازی بیش از حضورش است و نمی‌توان این بازیکن را با ریسک در ترکیب استقلال قرار داد.
 
 
تمجید چینی از خط دفاع استقلال
علی چینی، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره وضعیت دفاعی استقلال در لیگ بیست و یکم این توضیحات را داد: «وقتی به آمار تیم استقلال نگاه می‌‌کنیم که این تیم فقط دو گل خورده دارد، این موضوع نشان می‌دهد که استقلال از دفاع تیمی مستحکمی برخوردار است. بازیکنان این تیم وقتی توپ را از دست می‌دهند، با تحت فشار دادن حریف مجدداً توپ را پس می‌گیرند، ضمن اینکه تیم به خوبی از دروازه دفاع می‌کند و تعداد گل کمی که استقلال دریافت کرده، نشان می‌دهد این تیم از یک دفاع تیمی مستحکم برخوردار است. استقلال یک حُسن دیگر هم دارد و آن اینکه تا اینجای کار بازی‌هایش را بدون شکست پشت سر گذاشته و از همه دیدارهایش حداکثر امتیاز را کسب کرده، این در حالی است که کمترین گل خورده را هم دارد و همین اتفاقات باعث شده تا این تیم در کورس قهرمانی بماند.»
 پیشکسوت استقلال پیرامون مسائلی که برای این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا رخ داده و کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک را تأیید نکرده نیز این توضیحات را ارائه کرد: «این مسأله به سیستم مدیریتی کلان فوتبال از رئیس فدراسیون تا سایر ارکان فدراسیون مربوط می‌شود. متأسفانه سیستم مدیریتی ما ضعیف است و همین مسأله بر مشکلات دیگر اضافه کرده است. مدیران ما به مسائل کوچک و جزئیات فوتبال توجهی نمی‌کنند و این موضوع یک روز می‌تواند دست‌اندازی خیلی بزرگ برای فوتبال‌مان باشد.»
 
 
واعظ: مدیران ناکارآمد سرخابی‌ها را به این روز انداختند
واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال علت موضع‌گیری کنفدراسیون فوتبال را چنین برشمرد: «به اعتقاد من یک دهه بی‌مسئولیتی، سوء‌مدیریت، عدم نظارت، شفاف نبودن حساب‌ها و فقدان نظارت کافی باعث چنین مسائلی بوده است.
 امروز شاهد هستید که کنفدراسیون فوتبال چنین موضعی اتخاذ کرده است که این به‌ دلیل عملکرد نامناسب در گذشته است. موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا را تأیید می‌کنم. متأسفانه به ‌دلیل مواردی که اشاره کردم، چنین مواضعی اتخاذ شده است. کاش این اتفاقات زودتر رخ می‌داد و هوشیاری بیشتر می‌شد.» 
آشتیانی ادامه داد: «نکته مهم دیگر اینکه لاپوشانی کردن و پوشش دادن بعضی اشکالات استقلال را به نقطه امروزی رسانده‌ است. در این راستا مدیران و وزرای گذشته پاسخگو باشند.»

 


Page Generated in 0.0058 sec