printlogo


کد خبر: 239627تاریخ: 1400/10/6 00:00
مجمع فوق‌العاده بدنسازی با چینش 23 نفره، حضور فامیل‌ها و حق رأی برای کارمندان فدراسیون
ابقای رئیس پرحاشیه پشت درهای بسته!

گزارش
 آیسان سعیدی     
 
فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در چند ماه اخیر روزهای پرحاشیه‌ای را تجربه کرده. از سریال پناهندگی‌های سریالی در اسپانیا و نروژ گرفته تا لغو اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا که با اعتراض شدید ورزشکاران همراه شد و البته کار حتی به درگیری فیزیکی نیز رسید.
عزل و نصب‌های عجیب و حضور برخی از نورچشمی‌ها در فدراسیون و حواشی کبود سبب شد تا در نهایت اعضای مجمع با ارسال نامه‌ای سرگشاده به وزارت ورزش و جوانان خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده برای بررسی شبهات و حواشی فراوان موجود در این فدراسیون باشند. مجمعی که برخی‌ها آن را به مجلس خداحافظی عبدالمهدی نصیرزاده تعبیر می‌کردند.
پس از درخواست تعدادی از رؤسای هیأت‌های استانی از وزیر ورزش برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی، معاون وقت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۷ آذر در نامه‌ای به عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون ظرف مدت ۲۱ روز کاری شد.
 
مجمع پشت درهای بسته
مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام به ریاست بنیامین شکوه‌فر معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های این وزارتخانه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در این جلسه علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و ورزش قهرمانی، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام، شهیدی مدیرکل حراست، بهنام محمودی مشاور و دستیار ویژه وزیر ورزش و جوانان، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، عباسعلی اکبری مدیرکل بازرسی وزارت ورزش و جوانان و خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در این جلسه حضور داشتند.
مجمع فوق‌العاده تحت تدابیر امنیتی خاص برگزار شد. فدراسیون از حضور خبرنگاران در این مجمع جلوگیری کرد تا جلسه پشت درهای بسته برگزار شود. همچنین تلفن‌های همراه اعضای مجمع در ابتدای جلسه جمع‌آوری شد تا فضا کاملاً ایزوله باشد. اتفاقی که البته در مجامع ورزشی تاکنون سابقه نداشته.
 
اعتراض به تیم 23 نفره، حضور اقوام و حق رأی برای کارمندان فدراسیون!
فدراسیون بدنسازی از روزهای قبل مجمع تلاش فراوانی داشت تا با یارکشی و جلب نظر اعضای مجمع و رؤسای هیأت‌ها در روز مجمع دست بالا را داشته باشد. نکته اصلی اما در انتخاب نمایندگان باشگاه‌ها صورت گرفت؛ جایی که بر اساس آیین‌نامه جدید 23 نفر در مجمع حضور داشتند که تقریباً همه آنها در تیم آقای رئیس بودند تا موازنه قدرت به سود او باشد.
انتخاب عجیب نمایندگان باشگاه‌ها سبب شد تعدادی از اعضای مجمع در ابتدای برگزاری مجمع فوق‌العاده بدنسازی، نسبت به رعایت نشدن قانون باشگاه‌های حائز شرایط اعتراض خود را اعلام کنند.
در شرایطی که برخی از رؤسای هیأت‌های استانی نسبت به چینش تعدادی از اعضای مجمع اعتراض کتبی خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند، برخی خبرها نیز از حضور افراد با نسبت‌های فامیلی که طبیعتاً موافق ادامه فعالیت رئیس فدراسیون بدنسازی هستند، در مجمع فوق‌العاده حکایت داشت.
همچنین حضور نمایندگان متعدد از یک باشگاه‌ و حضور کارکنان فدراسیون و برخی اقوام رئیس فدراسیون به عنوان نماینده باشگاه‌ها ایرادات دیگری بود که به برگزاری این مجمع وارد شده بود.
بر اساس اساسنامه جدید، ۲۳ فرد به عنوان نماینده باشگاه‌ها در مجمع بدنسازی حضور دارند که با توجه به ایراد وارده، عددی قابل توجه است. همچنین در این مجمع بسیاری از کارمندان فدراسیون از جمله مسئول روابط عمومی نیز حضور داشتند که گفته می‌شد به همه این افراد حق رأی نیز داده شده تا کفه ترازو به سمت نصیرزاده سنگینی کند.
تعدادی از اعضای مجمع و از منتقدان عبدالمهدی نصیرزاده در ابتدای مجمع، اعتراض کتبی خود را به رعایت نشدن قانون در معرفی نمایندگان باشگاه‌ها از سوی رئیس فدراسیون، به رئیس مجمع ارائه کردند و خواستار جلوگیری از رأی دادن این افراد شدند.
 
ابقای آقای رئیس پرحاشیه
قابل پیش‌بینی بود که با این ترکیب مجمع و حضور نمایندگان باشگاه‌ها از سوی یک باشگاه خاص، حضور برخی وابستگان سببی و نسبی و حق رأی برای کارکنان فدراسیون، رأی‌گیری به سود عبدالمهدی نصیرزاده باشد. در نهایت مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام نصیرزاده را در سمت ریاست این فدراسیون ابقا کرد.
نصیرزاده با ۴۰ رأی موافق و ۱۹ رأی مخالف و یک رأی ممتنع در سمت خود ابقا شد. بدین ترتیب با پایان این مجمع، نصیرزاده همچنان سکاندار فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام باقی ماند.
 

Page Generated in 0.0050 sec