printlogo


کد خبر: 239620تاریخ: 1400/10/6 00:00
کنعانی‌زادگان: جای طارمی در فهرست بهترین‌های آسیا خالی است
حرف مسی همیشه آویزه گوشم است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهاجم جنوبی سابق پرسپولیس و مدافع فعلی تیم الاهلی قطر که یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی هم محسوب می‌شود، به دلیل استمرار بازی‌های موفقش چه در عرصه بازی‌های تیم ملی و چه در عرصه بازی‌های باشگاهی به همراه سردار آزمون در فهرست بازیکنان تیم منتخب آسیا قرار گرفت تا به نوعی مزد زحماتش را بگیرد و افتخاری بزرگ را برای خودش و فوتبال کشورمان رقم بزند. به همین دلیل با کنعانی‌زادگان گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم.
 
در رابطه با قرار گرفتن در تیم منتخب سال آسیا چه صحبتی داری؟
واقعاً از کسب این افتخار خیلی خوشحالم چون موفق شدم افتخاری خوب و بزرگ را برای فوتبال کشورم در عرصه بین‌المللی رقم بزنم. فکر می‌کنم دعای خیر مردم بدرقه راهم بود که این افتخار را کسب کردم و مردم ایران را خوشحال کردم و من برای تیم ملی بازی کردم. بخشی از موفقیتم را مدیون حضور در تیم ملی می‌دانم چون تیم ملی ویترین بزرگی برای یک بازیکن محسوب می‌شود جدا از این هواداران پرسپولیس و بازی در این تیم خیلی کمکم کرد و مرا حمایت کردند که در بالاترین سطح باشگاهی چه در عرصه باشگاهی و داخلی و چه در عرصه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بیش از پیش دیده شوم. در تیم ملی بهترین بازی‌ها را انجام دادم و در تیم پرسپولیس هم بهترین عملکرد را داشتم و با این تیم بعد از چند قهرمانی متوالی در لیگ ایران به فینال آسیا هم رسیدیم و من در آن مقطع جزو 21 بازیکن برتر آسیا انتخاب و به نوعی شناخته شدم که برایم افتخار بزرگ و باارزشی بود.
جدا از خودت و سردار که واقعاً شایسته حضور در تیم منتخب سال آسیا بودید، قبول داری که به نوعی لژیونرهای دیگرمان خصوصاً مهدی طارمی، مهاجم پورتو هم می‌توانست در فهرست منتخب آسیا قرار بگیرد؟
خوشبختانه لژیونرهای زیادی داریم که همگی بازیکنان بسیار خوبی هستند که بهترین عملکرد را در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی‌مان داشتند. در این رابطه واقعاً من هم اعتقاد دارم مهدی طارمی یکی از آن بازیکنانی بود که به دلیل درخشش در تیم ملی و تیم باشگاهی‌اش واقعاً استحقاق حضور در تیم منتخب سال آسیا را داشت. اما جدا از این حرف‌ها در تکمیل صحبت‌هایم باید بگویم که از انتخابم خیلی خوشحال شدم چون برای انتخاب در فهرست بهترین مدافعان آسیا خیلی زحمت کشیده بودم و خوشحالم که این اتفاق بزرگ برایم رقم خورد و به نوعی مزد زحماتم را گرفتم و برای کشورم هم مایه مباهات شدم و پرچم کشورم را بالا نگه داشتم.  
به نظر این روزها حسابی روی فرم قرار داری که در تیم باشگاهی و بین‌المللی موفقیت‌ها برایت به شکل متوالی رقم می‌خورد!
خدا را شکر که پاس گل خوبی در بازی قبلی‌مان در لیگ قطر دادم و با همان پاس گل هم تیم ما برنده شد.
حتماً کلی هم برای رامین رضاییان کری خواندی که تیمشان را شکست دادی؟
نه با رامین کری ندارم و اتفاقاً برای او احترام زیادی هم قایلم. برد و باخت هم در فوتبال وجود دارد. بازی‌مان مقابل تیم حریف دیدار خوب و جانداری بود که دو تیم بازی خیلی خوبی را ارائه دادند اما تیم ما بهتر و حرفه‌ای‌تر کار کرد و برنده بازی شد و سه امتیاز حساس را کسب کرد.
نگران نیستی که این همه افتخار و بازی‌های خوب در قالب تیم باشگاهی و ملی انتظارات را از تو بالا می‌برد؟
صددر صد کسب این همه افتخار انتظارات را از من بالاتر برده و کارم را سخت‌تر می‌کند اما در این بین صحبتی از لیونل مسی که در 18 سالگی بهترین بازیکن جوانان جهان شد، بگویم. بعد از آن موفقیت بزرگ وقتی نظرش را پرسیدند صراحتاً گفت «خیلی خوشحالم اما کارم تازه شروع شده است البته من عاشق رونالدو هستم اما با این وجود همیشه حرف‌های مسی آویزه گوشم است که هم در تیم باشگاهی و هم در تیم ملی بهترین تلاشم را انجام دهم و سعی و تلاشم را حتی بیشتر از قبل کنم که موفق باشم.
در لیگ خودمان وقتی گل می‌زدی یزله می‌زدی در لیگ قطر هم همان سبک شادی بعد از گل را داری؟
حتماً اگر در بازی‌های اصلی قسمت شود باز هم گل می‌زنم. خوشبختانه یک گل زدم و بعد از آن هم یزله زدم. شادی گلی که اتفاقاً مورد توجه قرار گرفت. این بار هم اگر قسمت شود باز هم یزله می‌زنم و شادی جالب خودم را دوباره رو می‌کنم.
در رابطه با تیم ملی صحبت کنیم در خصوص دیدار مقابل تیم ملی عراق چه صحبتی داری؟
من فکر می‌کنم تیم عراق تیم بدی نیست اما به دلیل تغییراتی که در کادر فنی‌اش رخ داد این تیم انسجام خودش را تا حدودی از دست داد اما با این وجود آنها را نباید تیم دست و پا بسته‌ای بدانیم و به نظرم تیمی که من دیدم تیم خوبی است و اتفاقاً تیم خطرناکی هم محسوب می‌شود چون آنها چیزی برای از دست دادن ندارند. با این وجود در آن طرف ما هم تیم ایران و تیم اول آسیا هستیم و با تیم قدرتمندی که داریم قادر هستیم که از سد هر تیمی به راحتی بگذریم. تیم ملی ما واقعاً آمار فوق‌العاده‌ای چه در کارهای هجومی و چه دفاعی داشته است. به همه این موارد باید کادر فنی و سرمربی موفق تیم ملی را هم اضافه کنیم که واقعاً عالی کار کرده‌اند‌ و به بهترین شکل موفقی تیم ملی را هدایت کرده‌اند و عالی نتیجه گرفته‌اند.
بعد از جدایی شجاع و تو از پرسپولیس، بسیاری از هواداران پرسپولیس دوست دارند که شما دوباره به پرسپولیس بازگردید و همیشه از بازی‌هایتان به نیکی یاد می‌کنند؟
مردم ایران و هواداران پرسپولیس نسبت به من و شجاع لطف دارند. در طرف مقابل من هم دوران بسیار خوب و موفقم را در پرسپولیس هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم و این موضوع را همیشه در ذهنم داشتم که جدا از تلاش خودم همیشه با حمایت‌های مردم و هواداران پرسپولیس بوده که به هر موفقیتی رسیده‌ام و تا آخر عمرم همیشه در ذهنم باقی خواهد ماند.
از تیم پرسپولیس بعد از کسب موفقیت بزرگت شخصی با تو تماس گرفت؟
بله خیلی‌ها با من تماس گرفتند و به من تبریک گفتند که باید از همه آنها تشکر ویژه‌ای داشته باشم. آقایان حمید مطهری و آقا یحیی و آقا کریم به همراه بازیکنان، به من تبریک گفتند و مرا بسیار خوشحال کردند و به من روحیه دادند که با آنکه در پرسپولیس نیستم اما هنوز هم مرا از یاد نبرده‌اند.
در رابطه با قهرمانی این فصل پرسپولیس و ششمین قهرمانی متوالی این تیم امیدوارید؟
تمام بازی‌های پرسپولیس را به شدت دنبال می‌کنم و به‌عنوان یک هوادار شش آتشه مشتاقانه بازی‌های تیم محبوبم را تماشا می‌کنم. امسال هم پرسپولیس بازی‌های خوبی را ارائه داده و تنها با صدر سه امتیاز فاصله دارد که فاصله زیادی نیست و با توجه به فاصله‌ای که دارد به راحتی قابل جبران است. پرسپولیس بعد از گلات قهرمانی انگیزه زیادی برای کسب قهرمانی ششم دارد و از شخصیت بالایی برای کسب آن برخوردار است که امیدوارم باز هم تکرار شود.
بعد از موفقیت‌های تیم ملی فوتبالدوستان به نوعی انتظار دارند که در جام جهانی هم حتی از گروهتان صعود کنید و به دور دوم برسید این انتظار از تیم ملی را منطقی می‌دانید؟
من فکر می‌کنم ان‌شاءالله بعد از اینکه صعود کردیم و گروهمان مشخص شد باید در رابطه با مسائل دیگر و از جمله صعودمان به مرحله دوم حرف بزنیم و از حالا حرف زدن در رابطه با صعودمان به دور دوم کمی زود است.
در لیگ قطر بازی می‌کنی با این وجود به نظر در جام جهانی خیلی راحت بازی خواهی کرد؟
صددرصد از آنجا که در قطر بازی می‌کنم و به لحاظ آب و هوایی و بقیه مسائل آشنایی کامل دارم خیلی در قطر می‌توانم بازی‌های خوبی را ارائه دهم. خوشبختانه در قطر خیلی راحتم، موضوعی که در جام جهانی قطر هم خیلی به من کمک خواهد کرد.
شرایط تیم الاهلی در لیگ قطر چگونه است؟
امسال تیم الاهلی خیلی جوان بسته شده است. شرایط امتیازی تیم‌ها هم به یکدیگر خیلی نزدیک است و با یک برد و یا باخت به دلیل لیگ فشرده قطر خیلی جایگاه تیم‌ها جابه‌جا می‌شود. خوشحالم در لیگی بازی می‌کنم که بهترین بازیکنان و از دید من بهترین مدافعان و مهاجمان رودرروی شما بازی می‌کنند که به بهترین شکل مدافع می‌تواند محک بخورد و کیفیت خودش را ارتقا دهد. صرفنظر از این مسائل تیم ما برای قهرمانی بسته نشده و در حال حاضر در رده پنجم لیگ قطر قرار داریم و از آنجا که شنیدم تیم‌های الدحیل و السد در آسیا شرکت نمی‌کنند تیم ما در پلی آف حاضر خواهد شد و ان‌شاءالله تیممان در آسیا هم حضور خواهد یافت.

Page Generated in 0.0064 sec