printlogo


کد خبر: 239613تاریخ: 1400/10/6 00:00
دفاعیه انصاری‌فرد در مقابل اتهام‌های بی‌شمار رسول‌پناه و صدری:
سه بازیکن بزرگ با کالدرون مشکل داشتند

گزارش
محمدقراگزلو   
 
در حالی که مهدی رسول پناه در دو نوبت (یک بار برنامه شب‌های فوتبالی و بار دیگر در یک بیانیه) محمدحسن انصاری‌فرد را به موارد عجیب و غریبی محکوم کرده و البته سیدمجید صدری هم در نشست خبری اخیرش علیه مدیرعامل سابق باشگاه مواردی را مطرح کرده و اتهاماتی به او زده اما همچنان هیچ صدایی از پیستون چپ سرخ‌ها در نمی‌آید. این سکوت انصاری‌فرد باعث شده تا هجمه‌ها علیه او قوت بگیرد و حالا این انتقادها بعد از اعلام حکم فیفا علیه باشگاه در پرونده‌های مربوط به آنتونی استوکس و کریستین اوساگوانا به اوج رسیده است.
در حالی که انصاری‌فرد در مقابل درخواست‌های اهالی رسانه و نزدیکانش در رسانه‌ها سکوت کرده و قصد ندارد با مصاحبه درباره موارد اتهامی حرف بزند اما در یک محفل فوتبالی او حرف‌هایی زده و از خودش دفاع کرده است.
 
کارگزار قبلی و ارتباطش با وزیر وقت!
انصاری‌فرد با اشاره به اینکه مدیران قبل و بعد از او هم در باشگاه پرسپولیس بدهی‌های سنگینی بر جا گذاشتند و او در این خصوص تنها نبوده گفته در حالی مدیرعامل باشگاه شده که این باشگاه شرایط مالی خوبی نداشته. دوره دوم مدیریت انصاری‌فرد در باشگاه پرسپولیس کلاً 7 ماه طول کشید اما او می‌گوید در همان هفته دوم متوجه شده که پولی در باشگاه نیست. انصاری‌فرد گفته به محض ورود به باشگاه با این مسأله مواجه شده که قرارداد ژیامکی با ایرانسل از بین رفته و منبعی برای درآمدزایی وجود ندارد و از این جهت وی یک ماه تلاش کرده تا با آتیه به عنوان کارگزار اسپانسری قرارداد ببندد. البته به گفته نزدیکان انصاری‌فرد رضا یلوه معاون اقتصادی باشگاه در عقد این قرارداد نقش پررنگی داشته و از آنجایی که او با اشخاص نزدیک به وزیر وقت ورزش نزدیک بوده و این اشخاص رد پای پررنگی در عقد قرارداد با شرکت مزبور داشته‌اند درآمدزایی از این کارگزار هم خیلی در کنترل انصاری‌فرد نبوده است!
 
طلب برانکو از رضایتنامه بیرانوند پرداخت شد
انصاری‌فرد می‌گوید مدیران بعد از او طلب برانکو را از ترانسفر علیرضا بیرانوند پرداخت کردند. اتفاقی که در دوره مدیریت او افتاد. رقم رضایتنامه بیرو 700 هزار دلار بود که 150 هزار دلارش در دوره مدیریت انصاری‌فرد خرج شد اما 550 هزار تایش بعدتر وصول شد و رسول‌پناه پرونده برانکو را بست. همچنین از رقمی که قرار بوده کارگزار به پرسپولیس پرداخت کند فقط 15 میلیارد در زمان مدیریت انصاری‌فرد به باشگاه رسیده و بقیه پول در زمان مدیریت رسول‌پناه و صدری نصیب باشگاه شده است.
 
سه سال است از قرارداد گردشگری سود می‌برند
قرارداد با بانک گردشگری به عنوان اسپانسر روی پیراهن پرسپولیس و البته قهوه بن‌مانو به عنوان تبلیغ پشت پیراهن تیم در زمان محمدحسن انصاری‌فرد بسته شد. انصاری‌فرد گفت غیر از اینکه قرارداد 120 میلیاردی با کارگزار بسته این اسپانسرها را هم به باشگاه آورده و همین حالا هم پرسپولیس از همکاری با گردشگری سود می‌برد. غیر از اینها درآمدزایی از طریق صدور کارت هواداری هم ایجاد شده در حالی که طبق ادعای انصاری‌فرد مدیران بعد از او هرگز در زمینه درآمدزایی به اندازه او موفق نبوده‌اند. گفتنی است قرارداد بانک گردشگری در دوره مدیریت صدری برای یک سال دیگر تمدید شده و باشگاه از قبال این همکاری درآمد داشته است. ظاهراً پرداختی اخیر به اعضای تیم هم از همین طریق صورت گرفته است.
 
دفاع از مربی آرژانتینی یا آب گرفتن به زمین تمرینش؟
اتهام بزرگی که رسول‌پناه به انصاری‌فرد زده در خصوص عدم پرداخت مطالبات این مربی آرژانتینی است. موضوعی که تا همین چند روز قبل باشگاه را با دردسر بزرگی مواجه کرد. با این حال انصاری‌فرد گفته در آن دوره زمین و زمان را به‌هم می‌دوخت تا طلب کالدرون را فراهم کند و بحران ایجاد نشود. انصاری‌فرد مصاحبه اخیر کالدرون و دشمنی ایجادشده بین او و مربی آرژانتینی را حاصل اطلاعات غلطی می‌داند که هیأت مدیره وقت به این مربی داده بود ضمن اینکه خود کالدرون هم الان می‌خواهد رفتارش را در قبال راه نیامدن با باشگاه توجیه کند. انصاری‌فرد می‌گوید در پاییز سال 98 که یکی دو بار برف آمد و باران زیادی بارید همه کار کرد تا تیم زمین تمرین داشته باشد و مثل بقیه تیم‌ها تمرین تعطیل نشود. آن وقت چطور می‌توانسته بگوید به زمین آب ببندند تا کالدرون تیم را تمرین ندهد؟ انصاری‌فرد می‌گوید به خاطر حفظ منافع تیم مستقیماً علیه تاج و فدراسیون مصاحبه تلویزیونی انجام داده. مصاحبه‌ای که باعث شده ریشه مشکلات او و وزیر ورزش وقت پا بگیرد. ظاهراً سلطانی‌فر بعد از این مصاحبه تلویزیونی انصاری‌فرد علیه مهدی تاج او را بازخواست کرده و به نوعی از همان جا رابطه طرفین شکرآب شده است. انصاری‌فرد همچنین گفته وقتی بعد از محرومیت انضباطی کالدرون از او به‌شدت دفاع کرده چطور می‌توانسته دنبال کنار گذاشتنش باشد؟
 
شجاع، سیدجلال و بیرانوند با کالدرون مشکل داشتند
انصاری‌فرد در محفل دوستانه گفته بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و شجاع خلیل‌زاده با کالدرون مشکل داشتند و او به همراه پیروانی و نزدیکان مدیر باشگاه با صحبت‌های متوالی با این بازیکنان باعث شده تا این بازیکنان علیه کالدرون در فضای مجازی یا رسانه‌ها حرف بزنند و اقدامی نکنند.
 
350 هزار دلار به قرارداد کالدرون اضافه می‌شد
انصاری‌فرد می‌گوید کالدرون تا 2 روز مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی جواب آنها را نمی‌داد. به گفته مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس بعد از تأکید وزیر ورزش و هیأت مدیره برای بازگرداندن این مربی آرژانتینی، باشگاه با کالدرون مکاتبه کرده که اگر برگردد 350 هزار دلار به قرارداد جدیدش برای فصل بعد اضافه خواهد کرد و 300 هزار دلار دیگر هم با ضمانت هیأت مدیره‌ای که قبولش دارد به او نقداً پرداخت خواهد شد اما کالدرون اصلاً جواب نداده است.

Page Generated in 0.0045 sec