printlogo


کد خبر: 239612تاریخ: 1400/10/6 00:00
یک مسئول سابق پرسپولیس:
اینها بلد نبودند، دو سال قبل راحت مجوز حرفه‌ای گرفتیم!

ایران ورزشی – داستان اخذ مجوز حرفه دو باشگاه بزرگ پایتخت مثل یک بمب ساعتی در حال انفجار است هر چند بسیاری معتقدند این بمب ترکیده و فقط مانده صدایش در بیاید و امواج انفجارش پیکر فوتبال ایران را بلرزاند!
در حالی که مدیران باشگاه پرسپولیس از جمله مسئول بین‌الملل، مدیران حقوقی باشگاه و البته شخص صدری بعد از نامه اخیر ‌ای‌اف‌سی سکوت کرده‌اند و چیزی در این خصوص و کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌گویند، یک مسئول سابق در باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «در بحث حرفه‌ای سازی مدیران باشگاه پرسپولیس کوتاهی کردند وگرنه این مسأله چیزی نبود که یک باشگاه نتواند از عهده‌اش بر بیاید.»
این فرد که در مقطعی سمت‌های مختلفی در باشگاه داشته، می‌گوید: «دو سال قبل زمانی که خودم در باشگاه پرسپولیس سمتی نداشتم در پشت پرده به مدیران وقت باشگاه کمک کردیم تا این مجوز به دست بیاید. در آن زمان ما از نیروهایی کمک گرفتیم و صورت‌های مالی در عرض 24 ساعت تأیید شد در حالی که هیچ‌کس خبر نداشت کارها چگونه پیش رفته است.»
این مدیر سابق پرسپولیس همچنین گفت: «یکی از دلایل رقم خوردن این اتفاق در باشگاه پرسپولیس سیستم مالی ناکارآمد است که باعث شده این شرایط ایجاد شود. مشکلی که در موارد مختلفی از جمله بحث مالیات باشگاه هم دیده می‌شود و مشخص است که مدیریت درستی صورت نگرفته است.»
وی در گفت و گو با ایران ورزشی ادامه داد: «نامه اصلی ‌ای‌اف‌سی درباره حرفه‌ای سازی مربوط به سه ماه قبل است و مشخصاً مدیران باشگاه در این خصوص کوتاهی کرده‌اند اما متأسفانه با مصاحبه‌های بیخود و اشتباه باز هم گاف می‌دهند. متأسفانه افرادی که در باشگاه حضور دارند کاربلد نیستند چون این کاری که ما دو سال پیش انجام دادیم آنقدر مسأله حادی نبود که نتوان به سرانجامش رساند.»
این مسئول سابق باشگاه گفت: «فقط کافی بود باشگاه یک نامه از سازمان خصوصی‌سازی بگیرد و در آن نامه این سازمان اعلام کند که مقدمات مربوط به خصوصی‌سازی و واگذاری سهام باشگاه در حال انجام است. همچنین باشگاه باید نامه‌ای از وزارت دارایی دریافت می‌کرد که این وزارتخانه اعلام کند بدهی باشگاه در اختیار ماست و در حال بررسی است و هنوز مبلغش و صورت‌های مالی‌اش تأیید نشده.»
وی در پاسخ به این سؤال که یعنی این اقدامات به ذهن مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس نرسیده، گفت: «متأسفانه مدیران کاربلدی در باشگاه حضور ندارند وگرنه این پروژه را می‌شد به راحتی جمع و جور کرد.»
باشگاه پرسپولیس شنبه شب در بیانیه‌ای علیه کاظم اولیایی یکی از اعضای کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای موضع تندی گرفت اما این مقام مسئول سابق در پرسپولیس می‌گوید: «با این بیانیه دادن‌ها چیزی عوض نمی‌شود. اتفاقی که افتاده حاصل اشتباه مدیران باشگاه بوده. متأسفانه مصاحبه‌های اشتباه و حرف‌های بیخودی که زده شد باعث رقم خوردن این اتفاق شده و نمی‌شود بحث را به ماجراهای فرعی دیگر کشاند. 
بیانیه دادن علیه اولیایی دردی را دوا نخواهد کرد و باشگاه باید در این جور مسائل با افراد قوی و متخصص کار کند تا کار به اینجاها کشیده نشود.»

Page Generated in 0.0050 sec