printlogo


کد خبر: 239602تاریخ: 1400/10/6 00:00
لاتزیو، سالرنیتانا، استقلال و پرسپولیس!

رسول مجیدی
 
کلادیو لوتیتو، مالک باشگاه سالرنیتانا فقط 3 روز فرصت دارد تا تیمش را بفروشد. سالرنتینا آخرین بار سال 1998 در سری‌آ حضور داشت و از آن سال به بعد هرگز رنگ سطح اول فوتبال ایتالیا را ندید. آنها در سال 2011 ورشکسته شدند و در آستانه محو شدن کامل از صحنه فوتبال ایتالیا بودند اما کلادیو لوتیتو مالک و رئیس لاتزیو و برادر ناتنی‌اش باشگاه را خریدند و در واقع آن را نجات دادند. در آن روزها سالرنیتانا در سری D قرار داشت اما 10 سال بعد موفق شد با پولی که توسط لوتیتو به آن تزریق شده به سری آ صعود کند.
 این سومین باری بود که این باشگاه جنوبی به سطح اول فوتبال ایتالیا رسیده بود. همه چیز به نظر هیجان‌انگیز می‌آمد جز اینکه حالا لوتیتو 2 باشگاه در سری آ داشت و این مخالف قوانین بود. او البته سعی کرد همه مسئولیت‌هایش را به هیأت مدیره و برادرش دهد اما بازهم مسئولان فدراسیون فوتبال ایتالیا به او هشدار دادند که باید کامل باشگاه را بفروشد. مالک باشگاه لاتزیو اما مدام از این کار طفره رفت. او که در ایتالیا یک شخصیت سیاسی هم به حساب می‌آید، آنقدر امروز و فردا کرد که حالا نیمی از فصل گذشته و هنوز پرونده باشگاه سالرنیتانا باز است.
 هفته پیش بالاخره صبر گابریل گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به سر آمد و اعلام کرد اگر تا روز 30 دسامبر باشگاه سالرنیتانا فروش نرفت، این باشگاه در اولین روز ماه ژانویه از لیگ کنار گذاشته می‌شود و سری آ 19 تیمی به کار خود پایان می‌دهد.
 این در حالی بود که چندی پیش مدیران باشگاه‌های حاضر در سری آ در جلسه‌ای رأی به این داده بودند که سالرنیتانا تا آخر فصل با همین وضعیت ادامه دهد اما حالا رئیس فدراسیون این مهلت را با تصمیم شخصی‌اش روز پایانی سال 2021 اعلام کرده. شاید به این خاطر که سالرنیتانا آنقدر بد نتیجه گرفته است که سقوطش در پایان فصل حتمی است و فدراسیون فوتبال ایتالیا دلش می‌خواهد هرطور شده مدیر بدقول این تیم را نقره داغ کند.
حالا در این فرصت چند روزه یا لوتیتو باید باشگاهش را خیلی ارزان بفروشد یا قید ادامه فصل را بزند.
سختگیری مسئولان فوتبال ایتالیا را وقتی در کنار چندین 10 مالکیت مشترک باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذاریم، متوجه می‌شویم شاید AFC برای حذف سرخابی‌از آسیا در این سال‌ها اهمال هم کرده باشد. شاید این حذف که به نظر قطعی می‌آید، پلی بشود برای جدا شدن مالکیت 2 باشگاهی که هرطور حساب می‌کنیم نباید متعلق به یک نفر یا یک نهاد باشد. ماجرای مالکیت مشترک 2 تیم در یک لیگ در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و با اینکه کمتر کسی است که گمان کند پرسپولیس و استقلال به دلیل مالکیت مشترک، برای همدیگر بازی می‌کنند اما بازهم به هیچ وجه نمی‌توان این رویه غیرعرف در دنیای فوتبال را توجیه کرد.
 

Page Generated in 0.0047 sec