printlogo


کد خبر: 239594تاریخ: 1400/10/6 00:00
باشگاه استقلال: بدهی شیخ 31 دسامبر پرداخت می‌شود
استقلال نگران بسته شدن پنجره نیست

حمیدرضا عرب 

در حالی که باشگاه پرسپولیس به سبب شکایت اوساگونا در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفته، باشگاه استقلال نیز بابت شکایت‌های موجود ممکن است با خطراتی مواجه شود. موضوع مربوط می‌شود به بدهی باشگاه استقلال به شیخ دیاباته که اگر تا زمان مقرر پرداخت نشود، باشگاه استقلال با پنجره بسته مواجه می‌شود.
کمی قبل‌تر از آنکه باشگاه استقلال محکوم به پرداخت 175 هزار دلار به دیاباته شود، این بازیکن شکایتی را از استقلال به فیفا برده بود. در شکایت اولیه، دیاباته از باشگاه استقلال طلب 537 هزار دلار کرده بود اما دفاعیه باشگاه استقلال که با مستندات قابل قبولی همراه بود، موجب شد فیفا در نهایت باشگاه استقلال را به پرداخت 175 هزار دلار محکوم کند.
 با توجه به تذکر قبلی، باشگاه استقلال باید تا دهم دی ماه طلب دیاباته را به حساب او واریز کند. چنانچه مقدمات واریز بدهی این بازیکن که اکنون در باشگاه الغرافه قطر حضور دارد فراهم نشود، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال مسدود خواهد شد.
در همین راستا میان مسئولان باشگاه استقلال هماهنگی‌هایی حول این محور انجام شد تا به سرعت انتقال پول برای دیاباته در مرحله اجرایی قرار بگیرد و باشگاه تا قبل از به پایان رسیدن مهلت خود، بدهی به این بازیکن را پرداخت کند.
طبق محاسبات ریالی که اکنون در باشگاه استقلال انجام شده اگر بنا به دریافت ارز آزاد باشد باشگاه استقلال باید نزدیک به 6 میلیارد تومان برای پرداخت این بدهی تأمین کند و چنانچه مسئولان این باشگاه بتوانند این بدهی را از کنار ارز دولتی تأمین کنند، هزینه کمتری به دوش این باشگاه خواهد افتاد.
حامد افضلی، مسئول امور بین‌الملل باشگاه استقلال در گفت و گویی کوتاه با ایران ورزشی پرداخت بدهی دیاباته قبل از پایان زمان مقرر تعیین شده از فیفا را قطعی دانست. این عضو فعال باشگاه، درباره چگونگی پرداخت بدهی به مهاجم سابق استقلال این توضیحات را ارائه کرد: «باشگاه استقلال بنا دارد تا تاریخ 31 دسامبر بدهی به این بازیکن را پرداخت کند. تا پایان مهلت تعیین شده شش روز باقی مانده و ما یک روز قبل از اینکه مهلت به پایان برسد اقدامات خود را انجام خواهیم داد.»
از افضلی درباره نحوه انتقال پول به حساب این بازیکن سؤال کردیم و نگرانی‌هایی همواره بابت این ماجرا وجود داشته که مسئول امور بین‌الملل باشگاه استقلال با توضیحات خود آب سردی بر آتش نگرانی‌ها ریخت: «جای نگرانی نیست. پرداخت پول انجام خواهد شد. ما بدهی به شیخ را به حساب وکیلش واریز خواهیم کرد. قبلاً نیز همین کار را کرده بودیم و بدهی به دیاباته را به حساب وکیلش ریخته بودیم. در واقع می‌توانم این توضیح شفاف را به هواداران استقلال بدهم که باشگاه استقلال برای انتقال پول هیچ مشکلی ندارد.»
با توجه به اظهارات حامد افضلی می‌توان با اطمینان درباره پرداخت بدهی به دیاباته سخن گفت و امیدوار بود آن اتفاقاتی که در راه پرداخت بدهی کالدرون برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمد، برای استقلال ایجاد نخواهد شد و پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته نخواهد شد. استقلال در نیم فصل اقداماتی را در راستای تقویت خود انجام خواهد داد و فرهاد مجیدی قصد دارد یک هافبک خارجی را به خدمت بگیرد، که اگر پنجره نقل و انتقالات بسته باشد استقلال قادر نیست هیچ تحرکی در آن بازه حساس انجام دهد.
لازم به ذکر است که محمد مومنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز درباره این موضوع توضیح کوتاهی به ایران ورزشی داد و این عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیز اعلام کرد اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد و تا قبل از پایان زمان مقرر باشگاه استقلال مشکل را برطرف خواهد کرد.

Page Generated in 0.0046 sec