printlogo


کد خبر: 239591تاریخ: 1400/10/6 00:00
NBA

آتش‌بازی وریرز با کری در خانه ققنوس‌‌ها
با وجود محدود بودن مهره‌هایش برای انجام یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل، تیم بسکتبال گلدن‌استیت وریرز موفق شد میزبان قدرتمند خود فینیکس سانز را شکست دهد و صدر جدول را از چنگ ققنوس‌‌ها درآورد، آن هم در خانه خود آنها. وریرز که سی ‌و‌ سومین بازی‌اش در مرحله گروهی فصل جاری را انجام می‌داد (یکی بیشتر از تعداد بازی‌های سانز) در شبی که ستاره سرشناسش استفن کری دوباره خوش درخشید و 33 امتیاز گرفت، موفق شد میزبان خود را با نتیجه 116 به 107 شکست دهد. بعد از کری هم اوتو پورتو که در 29 دقیقه بازی 19 امتیاز گرفت، امتیاز‌آورترین بازیکن میهمان سانفرانسیسکویی بود. 7 تا از 19 امتیاز پورتو در لحظات پایانی بازی رم به دست آمد تا گلدن‌استیت وریرز میزبانش را شکست دهد. استیو کر سرمربی گلدن‌استیت وریرز که تیمش حالا تنها به خاطر یک پیروزی بیشتر نسبت به سانز، صدرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس غرب است، در پایان مسابقه گفت: «من برای هر بازی برنامه دارم و تمام جوانب آن را ارزیابی می‌کنم. اوتو امروز فوق‌العاده بود. او با ورودش بر کیفیت بازی تیم ما اضافه کرد. او با پرتاب‌های مؤ‌ثرش که حاصل جاگیری مناسب در زمین بود و همینطور به خاطر ریباند‌ها و عملکرد خوبش در دفاع، نقش پررنگی در بازی تیم ما داشت.» 
گلدن استیت در حالی دست پر از خانه ققنوس‌ها خارج شد که بدون سه تا از 4 بازیکن امتیازآور برتر این فصلش که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا اجازه بازی نداشتند، به میدان رفته بود؛ اندرو ویگینز، دیمین لی و جردن پول. در این وضعیت کری بیشتر از همه بار تیمش را به دوش کشید و برای اولین بار در حرفه‌اش در یکی از 9 باری که در روز کریسمس بازی کرده، بیش از 20 امتیاز گرفت. سانز تا آحرین دقایق شانس کسب پیروزی داشت و تشویق شدید هوادارانش هم به این تیم برای امیدوار ماندن به فرار از شکست کمک می‌کرد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و این تیم برای سومین بار در 28 بازی‌اش در این فصل تن به شکست داد. برای این تیم کریس پل با 21 امتیاز و 8 پاس گل بیشترین سهم را از امتیازات داشت. برترین امتیاز‌آور همیشگی تیم، دوین بوکر اما شب چندان پرفروغی نداشت و در این بازی تنها 13 امتیاز کسب کرد که حاصل تنها 5 پرتاب از 19 پرتاب موفق بود. او حتی پایین‌تر از دئاندرو آیتون با 18 امتیاز و میکال بریجز با 17 امتیاز چهارمین نفر در فهرست امتیاز‌آوران تیم بود.
 
 
 پرواز نیویورکی‌ها از بالای سر جیمز
دست بسته و در آستانه قبول یک شکست خرد‌کننده در کوارتر چهارم، تیم بروکلین نتس به معنای واقعی کلمه از روی سر لبران جیمز به پیروزی رسید. در این بازی جیمز هاردن و پتی میلز به ترتیب با کسب 36 و 34 امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن نیویورکی‌ها شدند تا تیم‌شان میزبان پرستاره خود لس‌آنجلس لیکرز را با نتیجه 122 به 115 شکست دهد. نتس با این پیروزی که بیست‌ و ‌دومین برد در سی ‌و ‌یکمین بازی فصلش بود نه تنها روند پیروزی‌ را از سر گرفت بلکه جایگاهش را در صدر جدول کنفرانس شرق بیش از پیش تثبیت کرد. جیمز هاردن، گارد تیم نتس پس از این بازی گفت: «تا زمانی که بازی تمام نشده باشد، تا زمانی که بتوانیم امتیاز بگیریم، همیشه راهی برای کسب پیروزی هست. این شعار تیم ماست و تا الان هم همین کار را انجام داده‌ایم.» این بار اما پیروزی نیویورکی‌ها از روی سر جیمزی رقم خورد که تنها در این مسابقه 39 امتیاز گرفته و امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بود. همین موضوع هم این اتفاق را خاص‌تر می‌کرد. این صحنه تماشایی حاصل پرش بلند نیک کلاکستون بود که یک پرتاب تاپ را در فاصله 40 ثانیه به پایان مسابقه از روی سر جیمز داخل سبد انداخت تا نتیجه را مساوی کند. این صحنه نقطه عطف بازی بود و بعد از آن هاردن که تیمش که یک هفته تمام درگیر کرونا بودند امتیازات بعدی را هم گرفتند و بازی را به سود خودشان به پایان رساندند. هاردن در این بازی به جز 36 امتیازی که گرفت، 10 ریباند و 10 پاس گل هم داد تا تریپل دابل کند. بیش از دو هفته بود که او برای نتس به میدان نرفته بود چرا که طبق پروتکل‌های NBA او مشکوک به ابتلا به کرونا بود. بعد از او چند هم‌تیمی‌اش هم به همین سرنوشت دچار شدند تا سه بازی قبلی نیویورکی‌‌ها به تعویق بیفتد. جیمز گفت: «بعد از کلی بیکاری و کلی بازی ویدئویی و تماشای تلویزیون حقش بود که این بازی را ببریم.» نتس در حالی بازی را برد که دو ستاره خود کوین دورانت و کایری ایروینگ را هم در اختیار نداشت.
 

Page Generated in 0.0209 sec