printlogo


کد خبر: 239587تاریخ: 1400/10/6 00:00
ستاره‌های جوان آلمانی در مسیر اولدترافورد
ویرتز، هدف اول رانگنیک

 رالف رانگنیک در تلاش است جوان فوق‌العاده بااستعداد آلمانی، فلورین ویرتز را با 60 میلیون پوند به منچستریونایتد ببرد. مربی شیاطین سرخ همچنین فهرستی از بازیکنان آینده‌دار بوندس‌لیگا را تهیه کرده که مایل است به اولدترافورد بروند، چه او مربی باشد و چه نباشد.
هدف شماره یک او اما ویرتز است، بازیکن بایرلورکوزن که بعضی‌ها می‌گویند بهترین هافبک آلمانی در چند دهه اخیر است. این بازیکن 18 ساله مدت‌ها است که مورد توجه تیم‌های تراز اول اروپا قرار گرفته است.
البته او گفته دوست دارد بازی‌اش را در بوندس‌لیگا پیشرفت دهد اما رانگنیک می‌خواهد نظر او را با یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای بازی در یونایتد تغییر دهد چون می‌داند برای هر بازیکنی سخت است که پیشنهاد داشتن نقش اصلی در یونایتد را رد کند.
یونایتد همچنین آمادو حیدرا بازیکن لایپزیگ و بوبکر کامارا از مارسی را مد نظر قرار داده اما در حال حاضر ویرتز انتخاب اولش به حساب می‌آید.
دیتمار هامان بازیکن سابق تیم ملی آلمان و لیورپول، ویرتز را بهترین هافبک وسطی توصیف کرده که در طی این سال‌ها دیده با توجه به دو فصل درخشانی که در لورکوزن داشته. ویرتز سه هفته بعد از آنکه 17 سالش تمام شد نخستین بازی خود را برای لورکوزن انجام داد و بعد جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی زیر 21 سال آلمان شد. او به تیم بزرگسالان آلمان هم دعوت شده است.
یونایتد می‌داند باید پول خوبی برای این بازیکن بدهد چون او تا سال 2026 با لورکوزن قرارداد دارد اما رانگنیک به مقامات بالادست خود اطمینان می‌دهد که این بازیکن ارزشش را دارد و احتمال انعقاد قرارداد در تابستان بیشتر از ژانویه است.
منچستریونایتد اقدامات استعدادیابی خود در آلمان را در دو سال گذشته افزایش داده و این فعالیت‌ها زیر نظر رانگنیک پیشرفت داشته؛ حتی اگر او در پایان فصل از نیمکت تیم جدا شود، در جذب بازیکنان دخالت زیادی خواهد داشت.
یکی از منابع نزدیک به باشگاه می‌گوید: «مربی جدید تقریباً همه را در فوتبال آلمان می‌شناسد و پشت پرده، هیجان زیادی در باشگاه شکل گرفته که چه اتفاقات خوبی در باشگاه در چند سال آینده رخ خواهد داد. آلمان مرکز استعدادها است و او نام‌های زیادی را مطرح کرده است. همه امیدوارند یونایتد با کمک رانگنیک از رقبایش
 جلو بیفتد.»
سه بازیکن مورد نظر دیگر رانگنیک، لوکا نتز، اریک مارتل و آرمل بلاکاچاپ هستند. نتز مدافع چپ 18 ساله در مرداد بعد از انجام تنها 15 بازی در هرتابرلین به بوروسیامونشن گلادباخ پیوست. مارتل، هافبک دفاعی 19 ساله به صورت قرضی از لایپزیگ به آستریا وین رفته و می‌تواند در دفاع وسط هم بازی کند. بلاکاچاپ 20 ساله و متولد پاریس هم نقش پررنگی در صعود فصل قبل بوخوم به بوندس‌لیگا داشت.
 

Page Generated in 0.0062 sec