printlogo


کد خبر: 239584تاریخ: 1400/10/6 00:00
سوژه روز

بعد از مدت‌ها انتظار
ستاد عالی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تشکیل شد
وزیر ورزش و جوانان که از ابتدای حضورش در وزارتخانه، وعده تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی را داده بود، بالاخره در مسیر بازی‌های آسیایی استارت زد.
حمید سجادی بعد از گذشت حدود چهارماه از حضورش در وزارت ورزش بالاخره جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ را برگزار کرد. این جلسه با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد که البته کمیته ملی المپیک نتوانست گزارش خود را برای بازی‌های آسیایی ارائه دهد.
در این جلسه، تنها کمیته ملی پارالمپیک گزارش داد و قرار شد هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای برای کمیته ملی المپیک برگزار شود. تصمیم گرفته شده جلسه ستاد عالی بازی‌ها هر دو هفته یک بار برگزار شود که البته با توجه به نامشخص بودن معاونت قهرمانی، به نظر می‌رسد مشکلاتی در مسیر اجرای این ایده به وجود بیاید. درست است که کمیته ملی المپیک در ارتباط با آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی تأثیرگذار است اما از نقش معاونت قهرمانی هم نمی‌توان غافل شد و این در حالی است که هنوز معاون قهرمانی وزارت ورزش مشخص نشده است. به هر حال حضور معاونت قهرمانی و تعیین سیاست‌ها، کمک می‌کند که فدراسیون‌ها تکلیف‌شان را بدانند. 9 ماه تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و همین حالا هم برای شروع کار در مسیر بازی‌های آسیایی دیر شده است.
 
 
احتمال تعویق انتخابات نابینایان و اسکیت
 دبیر مجمع فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان از احتمال به تعویق افتادن انتخابات این فدراسیون خبر داد و این در حالی است که در ارتباط با مجامع انتخاباتی سایر فدراسیون‌ها از جمله اسکیت هم همین موضوع شنیده می‌شود. کاوه عزیزی دبیر مجمع فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در این رابطه می‌‌گوید: «تماسی با وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات در ۱۱ دی داشتم که آنها در پاسخ اعلام کردند که فعلاً صبر کنید.»
او همچنین گفت: «با وجود اینکه تمام مقدمات لازم برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان انجام شده و یک هفته پیش دعوتنامه‌ها برای حضور هیأت‌های استانی و نمایندگان ارگان‌های مختلف در مجمع انتخابات ارسال شده است اما متأسفانه هیچ خبری از برگزاری انتخابات در روز شنبه ۱۱ دی نیست.»
رامین عتیقه‌چی، دبیر فدراسیون اسکیت نیز در خصوص اعلام تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای این فدراسیون گفت: «هنوز تأیید صلاحیت‌ها به طور رسمی مشخص نشده است. شفاهی اعلام شده اما هنوز کتبی به ما چیزی اعلام نشده است.»
او در پاسخ به اینکه با توجه به زمان برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۲ دی، آیا نباید تاکنون تأیید صلاحیت‌ها اعلام می‌شد، گفت: «باید اعلام شود اما هنوز نشده است. ما دعوتنامه انتخابات را نیز برای ۲۲ دی زده‌ایم و همه کارها را سر موقع انجام داده‌ایم. امیدواریم دوستان سریع‌تر مشخص کنند.»
این دو فدراسیون در شرایطی همچنان بلاتکلیف‌اند که با توجه به برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، باید مجمع انتخاباتی 10 فدراسیون از 11 تا 22 دی ماه برگزار شود اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قرار است این مجامع عقب بیفتد. البته اگر اینطور شود، انتخابات کمیته هم عقب می‌افتد.

 


Page Generated in 0.0059 sec