printlogo


کد خبر: 239583تاریخ: 1400/10/6 00:00
تجدید نظر در نحوه برگزاری هفته دوم لیگ وزنه‌برداری
جدال ذوبــی‌ها بـرای تثبیــت صدرنشینـی

ایران ورزشی - اگرچه پرونده هفته نخست رقابت‌های وزنه‌برداری لیگ برتر باشگاه‌های کشور با نقاط ضعف زیادی در تهران برگزار شد و با صدرنشینی باشگاه تازه‌وارد فولادین ذوب آمل بسته شد اما طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ قرار است آنها با ایجاد تغییراتی قابل توجه در نوع برگزاری این رقابت‌ها، هفته دوم مسابقات لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور را اواسط دی ماه به میزبانی تهران برگزار کنند.
 البته با توجه به شرایط نه چندان مطلوبی که فدراسیون وزنه‌برداری از نظر بودجه‌ای و مالی دارد خیلی نمی‌توان به این وعده و وعیدها دل‌خوش بود.
هفته دوم مسابقات لیگ وزنه‌برداری بزرگسالان و باشگاه‌ها قرار است طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ وزنه‌برداری از ۱۵ تا ۱۷ دی ماه جاری در تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران به صورت متمرکز برگزار شود. 
رقابتی که هفته نخست آن در رده سنی بزرگسالان با صدرنشینی فولادین ذوب آمل در رده سنی بزرگسالان و فولاد خوزستان در رده سنی جوانان همراه بود. البته رقابت هفته نخست لیگ وزنه‌برداری در هر دو رده سنی آنطور که انتظار داشتیم از نظر کیفی و کمی در حد نام و اعتبار لیگ برتر وزنه‌برداری ایران نبود اما با هر کم و کاستی که داشت، برگزار شد. حالا براساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری قرار است هفته دوم این رقابت‌ها اواسط دی ماه جاری (15 دی) به مدت 3 روز و به صورت متمرکز در تالار مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود.
 به همین دلیل باشگاه‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ارائه جواب منفی تست PCR برای تمامی اعضای تیم در مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از زمان ورود، در مسابقات شرکت کنند. در هفته نخست این رقابت‌ها که همزمان با مسابقات لیگ جوانان برگزار شد، تیم‌های ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب، نیروی زمینی ارتش، باشگاه عقاب نیروی هوایی، رعد پدافند، ذوب‌آهن اصفهان و فولادین ذوب آمل حضور داشتند. قطعاً در هفته دوم لیگ بزرگسالان دو تیم فولادین ذوب آمل و ذوب‌آهن اصفهان باز هم با بهره‌گیری از ستاره‌های نامدار و ملی‌پوش خود برای تثبیت صدرنشینی رقابت دارند. در رده جوانان نیز تیم فولاد خوزستان و زیروه اردبیل جدی‌ترین رقبا برای کسب سکوی قهرمانی هستند.
طبق اعلام محسن جلیلی مسئول کمیته مسابقات و سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری برای اطمینان و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، کادر فنی و داوری تا حد امکان از استان‌های تهران و البرز و شهرهای نزدیک انتخاب می‌شوند تا کمترین تردد بین‌استانی اتفاق بیفتد. همچنین طبق هماهنگی به عمل آمده، مأموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در طول برگزاری مسابقات حضور دارند و به طور منظم از وزنه‌برداران تست دوپینگ به عمل می‌آید.
قرار است سازمان لیگ تمهیدات جدیدی برای هرچه بهتر و باکیفیت‌تر برگزار کردن لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور تدارک ببیند. در پایان هفته نخست رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در رده سنی جوانان به ترتیب تیم‌های فولاد خوزستان با ۷۳۴ امتیاز، زیروه اردبیل با ۷۱۰ امتیاز و مناطق نفت‌خیز جنوب با ۷۰۵ امتیاز رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در رده سنی بزرگسالان، فولادین ذوب آمل با ۷۶۹ امتیاز، ذوب‌آهن با ۷۶۷ امتیاز و ملی حفاری با ۷۰۱ امتیاز جایگاه اول تا سوم هفته اول را به خود اختصاص دادند.

Page Generated in 0.0062 sec