printlogo


کد خبر: 239580تاریخ: 1400/10/6 00:00
خبر

 نصیری‌نژاد، رئیس کمیته داوران
تیر و کمان آسیا شد
حسین نصیری‌نژاد داور بین‌المللی ایران به عنوان رئیس کمیته داوران کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا انتخاب شد.  این اتفاق خوب در حالی برای تیراندازی با کمان ایران افتاده که با تصمیم هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا، نصیری‌نژاد به عنوان سرداور اولین کاپ آسیایی سال ۲۰۲۲ که در بانکوک برگزار می‌شود، انتخاب شد. ضمن اینکه کنفدراسیون آسیا مدرس سمینار داوری در سال ۲۰۲۲ این کنفدراسیون را به او واگذار کرد که تمامی این عناوین برای نخستین بار در تیراندازی با کمان ایران اتفاق افتاده است. نصیری‌نژاد اولین داور بین‌المللی ایران و غرب آسیا است که در سال ۲۰۰۷ توانست در میادین بین‌المللی قضاوت کند. مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا، دانمارک، آمریکا و جام جهانی لاس وگاس، فرانسه و کرواسی از جمله مسابقاتی است که نصیری‌نژاد در آن حضور داشته و به عنوان یک ایرانی قضاوت کرده است.
 
ویتال هاینن به تهران می‌آید
«ویتال هاینن» سرمربی پرافتخار و سابق تیم ملی لهستان برای تدریس یک دوره تخصصی والیبال به ‌تهران می‌آید. کمیته آموزش و پژوهش در نظر دارد در راستای ارتقای سطح دانش حرفه‌ای مربیان تراز اول کشور و انتقال تجربه مربیان بزرگ دنیا، یک دوره تخصصی والیبال پیشرفته با محوریت انتقال تجربه با حضور ویتال هاینن مربی پرافتخار بلژیکی والیبال دنیا برگزار کند. پس از انجام مذاکرات و مکاتبات لازم مقرر شد این دوره سه روزه بین‌المللی فروردین ماه سال آینده (۱۴۰۱) در تهران با حضور مربیان داخلی و خارجی برگزار شود که برنامه‌ریزی تمرینات برای آماده‌سازی تیم، دروس طراحی تمرین برای تیم‌های پیشرفته، مدیریت تیم در طول مسابقه و کاربردهای آنالیز برای مربیان از جمله محورهای این دوره است. هاینن در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی لهستان را پذیرفت و عنوان قهرمانی جهان را در همان سال به دست آورد. این مربی بزرگ والیبال در سال ۲۰۱۹ نیز با تیم ملی لهستان مدال برنز لیگ ملت‌ها و مقام سومی رقابت‌های قهرمانی قاره اروپا را به دست آورد.
 
 
داورزنی به بنگلادش رفت
رئیس فدراسیون والیبال ایران و نایب رئیس منطقه آسیای مرکزی برای حضور در مجمع سالانه این منطقه راهی داکا، پایتخت بنگلادش شد. محمدرضا داورزنی دیروز راهی داکا شد تا در مجمع سالانه منطقه آسیای مرکزی که امروز (دوشنبه، ۶ دی‌) برگزار می‌شود، شرکت کند. او به عنوان نماینده ایران و تنها عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی این منطقه در این اجلاس شرکت می‌کند. انتخابات اعضای کمیته‌های مختلف منطقه آسیای مرکزی، بررسی تقویم مسابقات سال ۲۰۲۲ این منطقه و تعیین تکلیف مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده است، از جمله محورهای مجمع سالانه منطقه آسیای مرکزی است. رئیس فدراسیون والیبال همچنین روز سه‌شنبه هفتم دی‌ماه در مراسم اختتامیه مسابقات چلنج کاپ مردان و زنان آسیای مرکزی شرکت می‌کند. این مسابقات با حضور ۱۱ تیم از شش کشور آسیای مرکزی شروع شده است که ۶ کشور در گروه زنان و پنج کشور در گروه مردان با هم رقابت دارند.
 
 
دو طلا برای بیرامی در اسکی ترکیه
سمانه بیرامی موفق شد در مسابقات اسکی ترکیه در دو ماده مدال طلا به دست بیاورد. در رقابت‌های بین‌المللی اسکی صحرانوردی که به میزبانی پیست کندلی ترکیه در حال برگزاری است، در بخش ۵ کیلومتر پاتیناژ زنان، سمانه بیرامی باهر المپین ایران موفق شد به مدال طلا و عنوان قهرمانی دست پیدا کند. بیرامی علاوه بر کسب مدال طلای این مسابقات با کسب امتیاز جهانی زیر ۱۰۰ برای نخستین بار در تاریخ اسکی زنان ایران تاریخ‌ساز شد. او در ۵ کیلومتر کلاسیک هم طلا کسب کرد.
 
 
تالاخادزه ورزشکار سال گرجستان شد
طی مراسمی از سوی کمیته ملی المپیک گرجستان، لاشا تالاخادزه به عنوان بهترین ورزشکار سال گرجستان انتخاب شد. تالاخادزه در حرکت اول دوضرب مسابقات جهانی ۲۴۷ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۲۵۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم و پایانی مسابقات، پشت وزنه رویایی ۲۶۷ کیلوگرم ایستاد که داوران دو چراغ قرمز به او دادند و تنها یک داور چراغ سفید داد اما هیأت ژوری این وزنه را پذیرفت و تالاخادزه توانست رکورد یک ضرب را دو کیلوگرم (۲۲۵ کیلوگرم)، رکورد دوضرب جهان (۲۶۷ کیلوگرم) را ۲ کیلوگرم بشکند و رکورد مجموع جهان (۴۹۲ کیلوگرم) را هم چهار کیلوگرم ارتقا دهد. در کنار او، لاشا بکوری جودوکای گرجستانی نیز به عنوان مشترک بهترین ورزشکار سال گرجستان دست یافت.

Page Generated in 0.0046 sec