printlogo


کد خبر: 239576تاریخ: 1400/10/6 00:00
بررسی برنامه شش تیم‌ پایین جدول تا پایان نیم‌فصل
هیچکس نمی‌خواهد همسایه پدیده شود

گزارش
جعفر برزگر   
 
چهار هفته به پایان رقابت‌های لیگ باقی مانده و رقابت شش و حتی هفت تیم انتهای جدول برای قرار نگرفتن در میان دو تیم ته‌جدولی بسیار نزدیک است. البته تیم پدیده مشهد با نتایج بسیار ضعیفی که به دست آورده تا حدودی خیال بقیه رقبایش را راحت کرده است. البته فراموش نکنیم که تقابل با تیم‌های پایین جدول به‌دلیل جایگاه متزلزل‌شان برای هر تیمی حتی مدعیان هم سخت خواهد بود. به جدول که نگاه کنیم هر کدام از این شش تیم (غیر از پدیده) با یکی از رقابی خود بازی می‌کنند.
 
پدیده با 12 امتیاز شاید تکان بخورد
تیمی که در 11 بازی فقط دو امتیاز به دست آورده حتماً کار سختی در ادامه لیگ و چهار بازی باقی‌مانده خواهد داشت. پدیده که تا امروز مربیان زیادی را روی نیمکت خود دیده و هنوز تکلیفش با مربی ایتالیایی فصل قبلش مشخص نشده بر اساس قرعه بازی‌ها با تیم‌های مدعی بازی دارد. آنها ابتدا به تهران می‌آیند تا رودرروی پیکانی قرار بگیرند که سپاهان را در خانه‌اش شکست داده و بعد از آن با سپاهان مصاف می‌دهند. 
محرم نویدکیا برای ماندن در کورس نیاز به پیروزی دارد. مشهدی‌ها در هفته ماقبل پایانی با پرسپولیس بازی می‌کنند که نیازی نیست به سخت بودن آن هم اشاره کرد. در هفته پایانی هم فولاد رودرروی پدیده می‌ایستد. آنها برای فرار از انتهای جدول باید هر چهار تیم را شکست دهند که البته غیرممکن نیست اما بسیار سخت است. پدیده حتی اگر 12 امتیاز هم بگیرد باید امیدوار باشد تیم‌های بالاسرش کمتر از سه امتیاز به دست آورند.
 
نقش تعیین‌کننده نساجی و پرسپولیس
نساجی که با ساکت الهامی توانست خودش را تا میانه‌های جدول بالا بکشد با سه تیم از شش تیم انتهای جدول بازی دارد. در واقع امتیازهایی که این تیم در تقابل با تراکتور، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان به دست می‌آورد یا از دست می‌دهد تأثیر مستقیم در سرنوشت سه تیم دیگر دارد. بدون شک تیم‌های فجر، صنعت‌نفت و پدیده خواهان پیروزی نساجی در این سه بازی هستند. پرسپولیس هم همین شرایط را به شکل دیگری دارد. قرمزهای پایتخت که می‌خواهند با وجود تمام مشکلات صدر جدول در پایان نیم‌فصل را در اختیار بگیرند با تیم انتهای جدولی تراکتور، فجر و پدیده روبه‌رو خواهند شد.
 
جایگاه عجیب تراکتور و ذوب‌آهن
واقعاً چه کسی فکرش را می‌کرد تیمی که در پایان فصل گذشته عنوان چهارمی لیگ را به خود اختصاص داد و در آستانه کسب سهمیه آسیایی بود تا این اندازه نزول داشته باشد. 
آنها که در بیشتر ادوار لیگ برتر جزو مدعیان بودن حالا باید در چهار هفته پایانی برای فرار از انتهای جدول بجنگند اما آنها هم با قرعه سختی روبه‌رو هستند. 
ذوب‌آهن که خودش اصلاً شرایط خوبی ندارد و مهدی تارتار هم نتوانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند اولین حریف‌شان است. پرسپولیس در هفته سیزدهم از آنها پذیرایی می‌کند و باز این تیم در روز ماقبل نیم‌فصل مقابل یکی دیگر از همسایه‌های ته‌جدولی‌اش یعنی فجر می‌ایستد. 
در روز آخر هم نساجی با ساکت الهامی که با همین تراکتور قهرمانی حذفی شده میهمان‌شان خواهد بود. ذوب‌آهن هم که فصل قبل در آستانه سقوط قرار داشت این روز‌ها هم بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها شرایط خوبی ندارد. بعد از بازی این هفته با تراکتور آنها به‌ترتیب با فجر، نساجی و گل‌گهر مصاف می‌دهند که هر کدام از این بازی‌ها سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت.
 نفتی که بد می‌سوزد
نفتی‌های لیگ برتر از ابتدای فصل با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بودند و حتی بازیکنان آبادانی مدعی‌اند تا امروز که 11 بازی را پشت سر گذاشته‌اند ریالی دریافت نکرده‌اند. هر دو تیم بازی‌های بسیار سختی دارند و اتفاقاً در هفته چهاردهم باید رودرروی هم قرار بگیرند؛ مصافی که می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. نفتی‌های مسجدسلیمان قبل از بازی با صنعت‌نفت با نساجی و گل‌گهر بازی می‌کنند که به دست آوردن این شش امتیاز کار آسانی نیست. فراز کمالوند بعد از این سه بازی سخت در هفته آخر به مصاف استقلال می‌رود. این مربی سابقه نشستن روی نیمکت دو حریف پایانی‌اش را دارد اما آبادانی‌ها ابتدا باید با آلومینیوم اراک بازی کنند که خیال ندارد بی‌خیال ماندن در جمع مدعیان باشد. مس رفسنجان هم حریفی کاملاً جدی می‌تواند برای آنها باشد. علی منصوریان که می‌داند بازی به بازی باید اعتماد هواداران و مسئولان باشگاهش را جلب کند در روز آخر نیم‌فصل با هوادار دیدار خواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0065 sec