printlogo


کد خبر: 239562تاریخ: 1400/10/5 00:00
فتیله پیچ

معرفی بهترین ورزشکار آمریکای جنوبی در سال 2021
لوپز بالاتر از مسی

میخایین لوپز به عنوان بهترین ورزشکار سال لاتین ۲۰۲۱ انتخاب شد. میخایین لوپز کوبایی ملقب به آقای ترسناک سنگین‌وزن کشتی فرنگی کوبا و برنده ۴ طلای المپیک بالاتر از لیونل مسی به عنوان بهترین ورزشکار سال لاتین انتخاب شد. لوپز قهرمان دسته فوق‌سنگین کشتی فرنگی در توکیو ۲۰۲۰، ریودوژانیرو ۲۰۱۶، لندن ۲۰۱۲ و المپیک ۲۰۰۸ پکن با ۴۱ رأی بالاتر از لیونل مسی بازیکن آرژانتینی قرار گرفت که ۱۹ رأی آورد. این اولین باری است که لوپز در این نظرسنجی پیشتاز می‌شود و پس از رائول کاسکارت کوبایی در سال ۱۹۸۵، دومین کشتی‌گیری است که به این مهم می‌رسد. میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا به میخایین لوپز کشتی‌گیر قهرمان چهار دوره المپیک، به دلیل کسب جایزه بهترین ورزشکار (مرد) در پنجاه و هفتمین نظرسنجی ورزشی که توسط پرنسا لاتینا برگزار شد، تبریک گفت.

 


محمدرضا طالقانی:
همه دوست دارند یکی مثل بنا داشته باشند

محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی به انتقادات زیادی که درباره محمد بنا انجام شده واکنش نشان داد. طالقانی که خودش محمد بنا را به کشتی برگرداند، حالا هم به حمایت از او پرداخته و اظهارات اخیر درباره او را بی‌انصافی می‌داند: «محمد بنا فردی است که عاشق این مملکت است و هیچ چیزی هم نخواسته و با آبرو زندگی کرده و من بیشتر از همه می‌دانم چه علاقه‌ای به ایران دارد و دعوت خیلی از کشورها را نپذیرفته است. هر کجای دنیا در کشتی فرنگی بروید همه دلشان می‌خواهد یکی مثل محمد بنا داشته باشند. این دُرّی است که به قول بچه‌ها می‌گویند تو پیدا کردی اما من پیدا نکردم. محمد بنا یک دُر گرانبهایی است که همگی باید قدرش را بدانیم چراکه این مرد آدمی است که بسیار مفت به دست آوردیمش و حالا که مفت به دست آوردیم نباید فکر کنیم هرکاری بخواهیم می‌توانیم با او بکنیم. باید حاصل کار همین تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی را نیز ببینیم. خیلی از نفراتی که تا یکی، دو سال پیش آنها را نمی‌شناختیم، الان همه آنها مدال المپیک و جهان دارند و مایه افتخار این مملکت هستند و همه اینها صدقه سری تجربه و مدیریت بسیار خوب و قوی و عشق محمد بنا است که به این بچه‌ها ارزانی داشته است.»
رئیس اسبق فدراسیون کشتی همچنین ادامه داد: «همه ما حرفمان یکی است و همه به یک جا می‌رسیم، ولی در نهایت دیگر آن دیدگاه قدیم حاکم نیست و به نظر من داشته‌های ما در کشتی فرنگی الان زیاد شده و حاضرم دست این مدال‌آوران را ببوسم و نباید یک‌طرفه به قاضی برویم و باید با فکری باز، با آنها صحبت کنیم و پای درد دلشان بنشینیم و آنها نیز حتماً آدم‌هایی نیستند که گذشته‌ها را ندیده بگیرند و معرفت بچه‌های کشتی خیلی بیشتر از اینها است. خوب است به حرفشان گوش کنیم و با نظر مساعد و مثبت، دیدگاه آنها را هم در نظر بگیریم و تصمیمی مسالمت‌آمیز، به نفع کشتی کشور بگیریم.»

 


محمدعلی گرایی: کارنامه بنا گویای همه چیز است

بعد از انتقادات مطرح شده در فضای مجازی از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی محمدعلی گرایی هم به این انتقادات پاسخ داد. محمدعلی گرایی با اشاره به انتقادات مطرح شده گفت: «همیشه از کارهای بزرگ انتقاد می‌شود. رزومه محمد بنا مشخص است و همین رزومه است که صحبت می‌کند و گویای همه چیز است. محمد بنا به دفاع کردن کسی نیاز ندارد؛ نتایجی که کسب کرده بهترین مدافع او هستند.»
گرایی با اشاره به عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: «کشتی فرنگی ایران امسال نتایج شگفت‌انگیزی را در المپیک و مسابقات جهانی رقم زد و امیدوارم با ادامه این روند در سال آینده، بتوانیم در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نیز شاهد درخشش کشتی فرنگی ایران باشیم. قطعاً کار سختی در پیش داریم اما فرنگی‌کاران شایسته ایران نشان داده‌اند از عهده کارهای سخت به خوبی برمی‌آیند.» دارنده مدل طلای بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سؤال که دوست دارد در کدام یک از این ۲ رویداد به میدان برود، گفت: «تصمیم با کادر فنی تیم ملی است و هر کجا که صلاح بدانند کشتی می‌گیرم. اردوهای تیم ملی که شروع شود قطعاً کادر فنی با گذشت زمان در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.»

 


Page Generated in 0.0048 sec