printlogo


کد خبر: 239556تاریخ: 1400/10/5 00:00
تلاش عجیب برای لغو مجمع 17 اسفند کمیته ملی المپیک
تعویق انتخابات، یک سال سردرگمی

گزارش
آزاده پیراکوه
این روزها در بخش‌های مختلف ورزش بخصوص دو نهاد تصمیم‌گیر، یعنی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، موضوع انتخابات کمیته ملی المپیک دغدغه اصلی است و خیلی از تغییرات و حرف و حدیث‌ها در حوالی این موضوع می‌چرخد.
صحبت از کاندیداهای مختلف است و هر روز نام تازه‌ای شنیده می‌شود که گویا حضور این کاندیداها در زمان برگزاری انتخابات تأثیرگذار است.
در حالی‌ که هیأت اجرایی کمیته، 17 اسفندماه را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات این کمیته تعیین کرده، هر بار خبری می‌رسد مبنی بر احتمال به تعویق افتادن مجمع.
موضوع عقب افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک خیلی راحت مطرح می‌شود و بهانه‌اش می‌تواند برگزار نشدن انتخابات فدراسیون‌هایی باشد که قرار است دی ماه شکل بگیرند اما انگار در این فضای پر از حرف و حدیث کسی به این فکر نمی‌کند که برگزار نشدن انتخابات کمیته در تاریخ 17 اسفندماه چه تبعاتی دارد؟
کافی است پیشنهاد این موضوع به هیأت اجرایی داده شود، بی‌تردید مورد تأیید هیأت اجرایی قرار می‌گیرد که تعداد قابل توجهی از آنها دیگر مسئولیتی در ورزش ندارند. از اعضای هیأت اجرایی، علیرضا رحیمی، مجید شایسته، مجید کیهانی و عبدی افتخاری، دیگر رئیس فدراسیون‌هایی که نماینده آنها بودند، نیستند و به همین خاطر شانس کاندیداتوری دوباره ندارند. از جمع اعضای هیأت رئیسه، طاهره طاهریان به خاطر شرایط سنی و خانوادگی، در انتخابات بعدی کاندیدا نمی‌شود و کیکاووس سعیدی، دبیر اجرایی فعلی، بازنشسته است. در این مدت هم با درخواست صالحی امیری به فعالیت‌اش ادامه داده و قرار شده که تا پایان این دوره مدیریت کمیته ملی المپیک بماند. فضل‌الله باقرزاده هم با توجه به اینکه پشتوانه سیاسی دوره قبل را ندارد، بعید است شانسی برای انتخاب دوباره داشته باشد. وضعیت رضا صالحی امیری هم که مبهم است و مشخص نیست که آیا کاندیدا می‌شود یا خیر.  تنها کسی که حضورش در هیأت اجرایی حداقل تا یک سال بعد قطعی است؛ بهداد سلیمی است که چون نماینده کمیسیون ورزشکاران است، حضورش ادامه دارد. با این ترکیب مشخص است که هیأت اجرایی فعلی هم تمایل به عقب افتادن انتخابات دارد و اگر وزارت ورزش هم بخواهد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را عقب بیندازد، حتماً این مجموعه از این تصمیم حمایت می‌کند.
اگر به هر دلیلی انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ 17 اسفند برگزار نشود، انتخابات به سال بعد موکول می‌شود و سال بعد هم که ماجراهای خاص خود را دارد.
مقدمات برگزاری انتخابات کمیته طبق اساسنامه باید از 45 روز قبل از مجمع انجام شود و شرایط ثبت‌نام فراهم شود که این یعنی خردادماه اولین زمانی است که می‌توان انتخابات را برگزار کرد، بخصوص اینکه اردیبهشت، ماه رمضان است و مجمع انتخاباتی شکل نمی‌گیرد و خرداد ماه زمانی است که شرایط برگزاری مجمع وجود دارد و این تاریخ فاصله سه ماهه تا زمان برگزاری بازی‌های آسیایی را نشان می‌دهد. این زمان کم ممکن است بهانه تازه‌ای را به وجود بیاورد با این محور که در فاصله سه ماه مانده تا بازی‌های آسیایی نباید آرامش ورزش را بر هم زد.
با تمام این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر مجمع همین اسفندماه برگزار نشود، هیچ بعید نیست که تا مهر یا آبان سال آینده عقب بیفتد و این تعویق، یعنی سردرگمی یک ساله ورزش؛ آن هم در سطح مدیریت.   

.

 


Page Generated in 0.0049 sec