printlogo


کد خبر: 239542تاریخ: 1400/10/5 00:00
۳ گل و ۳ امتیاز؛ باز هم تردید
ضعیف‌کشی در سرما

میعاد نیک
 
پیش‌بینی پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل تیم قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر در هفته یازدهم احتمالاً به اندازه پیشگویی روشن بودن روز و یا تاریک بودن آسمان در شب آسان بود. تیم قبراق و سرحال فرهاد مجیدی که تا هفته دهم توانسته بود با تکیه زدن به رده دوم جدول لیگ خودش را در قامت یک مدعی طی یک‌سوم ابتدایی رقابت‌ها نشان دهد، برای ترمیم برخی نقاط ضعف و کسب راحت ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه به مشهد رفت و مقابل مجموعه بحران‌زده پدیده -شهرخودرو- به برتری با افزایش تفاضل گل دست یافت تا اندوخته‌ای گرانبها برای روزهای سخت آتی به غنیمت بگیرد.
اما آنچه در ورزشگاه ثامن از آبی‌پوشان طی ۲ نیمه دیده شد، نمایشی زمین تا آسمان متفاوت بود. استقلالی‌ها در نیمه نخست هر چه در توان داشتند، برای نزدیک شدن به دروازه رقیب عنابی‌پوش به منصه اجرا گذاشتند و با شایستگی هر چه تمام‌تر هم توانستند ۳ گل مهم و حیاتی را وارد دروازه تیم فوتبال پدیده کنند اما چیزی که در نیمه پایانی از اردوگاه آبی نشان داده شد، چندان چنگی به دل نمی‌زد. شاید کادرفنی تیم فوتبال استقلال در نیمه اول به تمام چیزهایی که می‌خواست، رسیده بود و قصدی برای تجربه یک ریسک یا چالش‌های جدید نداشت اما همین امر اگر با چاشنی خوش‌شانسی همراه نمی‌شد، شاید فرهاد مجیدی و شاگردانش نمی‌توانستند با کلین‌شیت و یک پیروزی بی‌استرس به تهران برگردند.
مهم‌ترین نکته این بازی در پیکان آتش آبی‌ها نهفته بود؛ جایی که هم آرمان رمضانی و هم رودی ژستد توانستند در لیگ بیست‌ویکم گل‌زنی کنند و تا حد زیادی از زیر فشارهای طاقت‌فرسای انتقادات رسانه‌ها و طیف هواداری بگریزند. فرهاد مجیدی پیش از کسب حداکثر امتیاز می‌بایست بابت به ثمر رسیدن ۲ گل توسط مهاجمانی که در روزهای نامناسبی به سر می‌بردند، خوشحال باشد و سپس هم به تداوم روند خوب جعفر سلمانی ببالد که در روزهای نخست تنها نقد می‌شد و مورد هجمه‌های جدی قرار داشت. استقلال در مشهد هم به سیستم مبتنی بر ۳ مدافع پایبند ماند و فرهاد مجیدی نشان داد که می‌تواند به مهره قابل اتکایی نظیر عارف آقاسی اعتماد کند. نیمکت‌نشین شدن محمد دانشگر در اوج آمادگی و یا نرسیدن بازی به امیرارسلان مطهری و بابک مرادی در این شرایط، پیامی روشن از سمت کادرفنی آبی‌ها به ستاره‌هاست که در صورت بهبود نمایش فنی‌شان، قطعاً به ترکیب اصلی خواهند رسید. نهایتاً شاید بتوان این پرسش را مطرح کرد که چرا بین ۲ نیمه، این قدر تفاوت در اکثر بازی‌های استقلال دیده شده و آبی‌ها برخلاف رقیب سنتی، عموماً در نیمه مربیان در موضع ضعف بوده‌اند. فرهاد مجیدی برای بقا در این کورس جذاب باید تعدادی ایراد باقی‌مانده را برطرف کند و این گپ نمایشی، یکی از مهم‌ترین آنهاست.
 

Page Generated in 0.0057 sec