printlogo


کد خبر: 239541تاریخ: 1400/10/5 00:00
بازگشت هافبک همه کاره
آقای شماره ۹

سامان موحدی راد
 
استقلال با یک پیروزی 3 گله دیگر به تنهایی خودش را به صدر جدول رساند. بازی استقلال برابر پدیده قعرنشین همه چیز را برای استقلالی‌ها داشت. هم مهاجم‌های این تیم به گل رسیدند، هم یک کلین شیت دیگر ثبت شد. شکست‌ناپذیری استقلال در لیگ بیست و یکم ادامه پیدا کرد و از هفته یازدهم هم رد شد و سه امتیاز به حساب این تیم واریز شد. به علاوه همه این‌ها، استقلالی‌ها به مهره اصلی و گرداننده میانه میدان‌شان هم رسیدند. بعد از چند آزمون و خطا و بازی‌های کج‌دار و مریز نهایتا این مهدی مهدی‌پور بود که با بازی خوبش در این دیدار و کسب عنوان بهترین بازیکن زمین توانست خودش را به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن زمین معرفی کند. کسی که احتمالاً مهره کلیدی استقلال در بازی‌های آینده هم خواهد بود.
استقلال این بازی را با یک تغییر در خط حمله آغاز کرد. جایی که آرمان رمضانی در کنار رودی ژستد قرار گرفت تا خط حمله بلند بالای استقلال را تشکیل دهند و از قضا هر دو هم گلزنی کردند. ژستد که در هفته‌های گذشته فشار زیادی را بابت گل نزدن‌هایش تحمل می‌کرد، بعد از پاس گل‌ هفته قبل در این هفته پایش به گلزنی هم باز شد تا استقلالی‌ها به بازی‌های پرگل‌تر در هفته‌های آتی امیدوار شوند. استقلال تا اینجای فصل اگرچه بدون شکست بود ولی در یک سوم اول نیم‌فصل نخست در گلزنی مشکلات فراوانی داشت و در اغلب بازی‌ها یا یک گل می‌زد یا با گلزنی در جریان بازی بیگانه بود اما در سه بازی اخیر آنها هفت گل به ثمر رسانده‌اند که نشان می‌دهد در حال رشد هستند. ژستد به جز گلزنی بازیکن مؤثری هم در این بازی بود و در نبردهای هوایی هم موفق بود. به جز ژستد، جعفر سلمانی هم در سمت چپ استقلال بار دیگر حضور مؤثری داشت. زننده گل 3 امتیازی استقلال برابر سپاهان یک بار دیگر برای استقلال گلزنی کرد تا بابک مرادی کار سختی برای ثابت شدن در سمت چپ استقلال داشته باشد.
اما مهم‌ترین کاراکتر بازی استقلال مهدی مهدی‌پور بود. بازیکن شماره ۹ استقلال که نشان داد چهره مهمی در ترکیب استقلال هم هست. او دو پاس گل داد، چند پاس کلیدی در این بازی ارسال کرد و به جز آن در نبردهای تک به تک هم در میانه میدان موفق بود. بی‌اغراق می‌توان گفت که موتور استقلال در این بازی وقتی روشن می‌شد که مهدی‌پور اراده می‌کرد. با این توصیف استقلالی‌ها باید به روزهای آینده امیدوارتر باشند و دعا کنند هافبک‌شان را از دست ندهند.
 

Page Generated in 0.0046 sec