printlogo


کد خبر: 239540تاریخ: 1400/10/5 00:00
مهدی‌پور، قلب تپنده در استقلال
سرشکستـــه سربلنــد
مهدی‌پور به‌نوعی قلب تپنده استقلال در 3 دیدار گذشته‌اش بود. شماره ۹ محبوب آبی‌ها تنها در کنترل ریتم بازی و خلق موقعیت مؤثر ظاهر نشد؛ بلکه در فاز دفاعی نیز با ۸ بازپس‌گیری توپ، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های میدان بود

سام ستارزاده
 
شاید به یاد داشته ‌باشیم که مهدی مهدی‌پور در ابتدای فصل گذشته برای جانشینی علی کریمی به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه‌ شد تا استقلالی‌ها که در بازی‌های پایانی لیگ نوزدهم به‌شدت به مهارت بازی‌گردانی و خلاقیت علی کریمی کوچک وابسته شده بودند، پس از پیوستن هافبک محبوبشان به القطر خلأ وی را حس نکنند. با این حال، آبی‌ها یک سال و اندی به انتظار نشستند تا همان مهدی مهدی‌پور جنگنده و هوشمند ذوب‌آهن و سرباز غیرقابل مهار تراکتور را در پیراهن شماره ۹ تیم‌شان ببینند؛ هافبکی که درست سر بزنگاه از گرد راه می‌رسد تا با یک پاس کلیدی غافلگیرکننده، یک ارسال دقیق و مهندسی‌ شده، یا حتی با یک شوت از راه دور سرکش، گره از کار خط آتش تیمش باز کند.
البته برای هافبک اصفهانی استقلال، مشهد همیشه شهر خوش‌یمنی بوده. مهدی‌پور در لیگ هفدهم نیز نخستین گل و نخستین پاس‌گلش با پیراهن پرشورهای تبریز را ثبت کرد و در روز پیروزی 3 بر صفر تراکتور مقابل پدیده، روی تمام گل‌های گرگ‌ها تأثیرگذار بود. سال گذشته نیز وی اولین گلش برای پسران آبی را در مشهد و برای محمد دانشگر ساخت. تقدیر این بود که مشهد، امسال نیز میدان درخشش مهدی‌پور باشد، این بار در استقلالی که خط میانی‌اش را پاشنه آشیل تیم می‌دانند.
مهدی‌پور البته این مرتبه یک تجربه تلخ نیز در ورزشگاه امام رضا(ع) داشت؛ برخورد با هم‌بازی سابقش در تراکتور، علی طاهران که موجب خونریزی سرش شد اما وی پیش از سرشکستگی، سربلندی را تجربه کرد. پاس عرضی بی‌نظیر وی که 5 مدافع میزبان مشهدی را حذف کرد و جعفر سلمانی را در موقعیت به‌ثمر رساندن گل اول آبی‌ها قرار داد، یکی از ۶ پاس کلیدی مهدی‌پور بود که آگاهی محیطی سرشار و البته، دقت بالای وی در پاسکاری تحت فشار را نشان می‌دهد.
پاس گل دوم مهدی‌پور نیز از روی نقطه کرنر به آرمان رمضانی اهدا شد. استقلال برای سومین مرتبه در 3 دیدار اخیر، روی ضربات ایستگاهی موفق به گشودن دروازه رقبایش شد؛ آن هم در حالی که پیش از آن، یکی از پررنگ‌ترین انتقادات به شاگردان مجیدی، عدم توانایی آنان در بهره‌وری از ضربات خطا و کرنر بود. جدایی هروویه میلیچ، فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی و البته مصدومیت وریا غفوری، دست آبی‌ها را هفته‌ها از یک ایستگاهی‌زن قهار خالی گذاشته بود. با این حال، دیگر زمانی که استقلال صاحب ضربه آزاد یا کرنر می‌شود و مهدی‌پور پشت توپ قرار می‌گیرد، دل کسی چندان برای ضربات آزاد بازیکنان فصل قبلشان تنگ نمی‌شود.
مهدی‌پور به‌نوعی قلب تپنده استقلال در 3 دیدار گذشته‌اش بود. شماره ۹ محبوب آبی‌ها تنها در کنترل ریتم بازی و خلق موقعیت مؤثر ظاهر نشد؛ بلکه در فاز دفاعی نیز با ۸ بازپس‌گیری توپ، یکی از شاخص‌ترین چهره‌های میدان بود. با جای‌افتادن زیبر نیک‌نفس در خط میانی، زوج او و مهدی‌پور می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین زوج‌های خط میانی لیگ بیست‌ویکم لقب‌گیرد. تداوم روند مهدی‌پور می‌تواند خط میانی استقلال مجیدی را به گونه‌ای متحول کند که حتی صرف‌نظر از عملکرد هافبک خارجی جدیدی که وعده جذب آن در نیم‌فصل داده شده، هواداران استقلال نمایش‌های ضعیف رضاوند و سعید مهری در ابتدای فصل را به باد فراموشی بسپارند.
 

Page Generated in 0.0066 sec