printlogo


کد خبر: 239518تاریخ: 1400/10/5 00:00
ستاره ها

 سلاطین پاس گل در اروپا
کسی به گرد پای مولر نمی‌رسد
 زمانی که صحبت از بهترین‌های «پاس گل» در فوتبال اروپا به میان می‌آید، خیلی‌ها به یاد هافبک‌های خلاق و بازیسازی مانند کوین د‌بروین می‌افتند اما در آمار منتشر شده از بازیکنانی که بیشترین پاس گل را در این فصل در 5 لیگ برتر اروپا داده‌اند، نام یک مهاجم در صدر دیده می‌شود: توماس مولر.
مهاجم آلمانی بایرن مونیخ در نیمه نخست فصل جاری، 4 پاس گل از نفر دوم رده‌بندی بیشتر داده است. مولر 32 ساله یکی از مهره‌های کلیدی یکه‌تازی باواریایی‌ها در بوندس‌لیگا با حاشیه امنیت 9 امتیازی و درج 43 امتیاز در حساب آنها از 51 امتیاز ممکن بوده است. مولر در جدول رده‌بندی بیشترین پاس گل در این فصل با 13 مورد، سلطان پاس گل قاره سبز محسوب می‌شود. آمار پاس‌‌های او چهار تا بیش از پاس‌ گل‌های محمد صلاح مهاجم مصری لیورپول است که در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار دارد. رده سوم اما به صورت مشترک در اختیار 4 بازیکن قرار دارد: اسکار ترخو از رایو وایکانو، فلوریان ویرتز از بایرلورکوزن، ترنت الکساندر آرنولد از لیورپول و کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن که همگی هشت پاس گل داده‌اند. به همین شکل جایگاه چهارم در اختیار 4 بازیکن قرار دارد که عبارتند از: پل پوگبا از منچستریونایتد، گابریل ژسوس از منچسترسیتی، هاکان چالهان اوغلو از اینتر و آندری کراماریچ از هوفنهایم. این چهار نفر هم همگی 7 پاس گل داده‌اند. با این حال این مولر است که در صدر جدول قرار دارد و به عنوان بهترین پاسور فوتبال اروپا وارد سال جدید می‌شود. البته این تنها وجه مثبت عملکرد او در سال 2021 نبوده است. او در سال جاری 124 موقعیت برای بایرن مونیخ خلق کرده است و از این حیث فقط یک نفر دیگر از او بهتر کار کرده که او برونو فرناندز از منچستریونایتد با 129 مورد است. همچنین مولر از ابتدای سال 2021 تا الان 23 پاس گل داده است. آخرین بازی باواریایی‌ها قبل از رفتن به تعطیلات سال جدید میلادی چهارصدمین بازی مولر برای این تیم در بوندس‌لیگا بود که با ثبت یک گل برای این ستاره آلمانی مقابل ولفسبورگ همراه بود. در همان بازی او رکورد پاس‌های گل خود را هم ارتقا داد و پاس گل دوم تیمش را به دایوت اوپامکانو داد. یولیان ناگلسمان سرمربی بایرن مونیخ هم خوب می‌داند که بازیکن آلمانی‌اش چه کیفیتی دارد هرچند او معتقد است که گاهی اوقات مولر بیش از اندازه در زمین بازی به خودش فشار می‌آورد. او گفت: «مولر بازیکن بسیار مهمی است بخصوص زمانی که استادیوم خالی است. احساساتی بودن فاکتوری خاص برای تیم ما محسوب می‌شود. او همیشه می‌خواهد توپ را از حریف بگیرد اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که بیش از اندازه به خودش فشار می‌آورد. کادر فنی باید کمی بهتر او را مدیریت کند. چند سال دیگر می‌تواند بازی کند؟ او دو تا چهار سال دیگر می‌تواند بازی کند. ما باید مطمئن شویم که او به موقع استراحت لازم را دریافت می‌کند البته احتمالاً این کار همیشه به مذاق هواداران خوش نخواهد آمد.»
  
 
 
آبی‌ها به دنبال جانشین رودیگر و آسپیلیکوئتا
کانده در زمستان به چلسی می‌رود؟
باشگاه چلسی قصد دارد برای تقویت خط دفاعی‌اش، سرجینیو دست دفاع راست بارسلونا را جذب کند و به همین منظور هم قصد دارد یک پیشنهاد 30 میلیون پوندی به تیم کاتالان ارائه کند. با توجه به مصدومیت و خانه‌نشینی بن چیلول از ناحیه رباط صلیبی که او را برای مدتی طولانی از میادین دور نگه خواهد داشت و جدایی احتمالی کاپیتان سزار آسپیلیکوئتا که قراردادش در پایان فصل تمام می‌شود، تیم تحت هدایت توماس توخل به مدافعان کناری جدید نیاز دارد. طبق گزارش نشریه اکسپرس انگلیس، بارسلونا هم با فروش دست مخالف نیست و از این رو او برای چلسی گزینه‌ای در دسترس است. دست می‌تواند در هر دو سوی خط دفاعی چلسی بازی کند و به سبب همین چند پستی بودنش برای توماس توخل گزینه‌ای جذاب است. با این حال به نظر می‌رسد که چلسی باید تا تابستان صبر کند تا بتواند این بازیکن 21 ساله را که تا سال 2025 با بارسا قرارداد دارد، جذب کند. در همین حال ژول کانده مدافع تیم سویا هم پذیرفته است که در ماه ژانویه به چلسی ملحق شود تا نگرانی‌هایی که از بابت جدایی آنتونیو رودیگر از آبی‌پوشان لندن وجود دارد برطرف شود. رودیگر هنوز حاضر به تمدید قراردادش نشده است. چلسی در تابستان هم به سراغ کانده رفت اما باشگاه لندنی تنها شرط فروش را پرداخت بند فسخ 5/68 میلیون پوندی بازیکن دانست.

Page Generated in 0.0060 sec