printlogo


کد خبر: 239517تاریخ: 1400/10/5 00:00
خرید غافلگیرکننده بایرن
رافینیا مسافر مونیخ شد

گزارش
مانوئل وت  
 
 وقتی دود هست، یعنی آتش هم هست. برونو فورمیگا، خبرنگار «TNT Sports» برزیل، در شب کریسمس گزارش داد که بایرن مونیخ، رافینیا، مهاجم لیدز یونایتد را خریداری کرده و 55 میلیون دلار برای او می‌پردازد.
ماجرا از این قرار بود که خبرنگاران برزیلی مطلع شدند که تیم «آوایی» که رافینیا فوتبالش را در آن آغاز کرد، حدود 75/1 میلیون دلار دریافت می‌کند و این مبلغ را در بودجه سال آینده‌اش در نظر گرفته است. به این ترتیب بود که آنها اعلام کردند که رافینیا از لیدز به بایرن مونیخ می‌رود و این رقم هم سهم آوایی از این انتقال است.
اما یک مشکل وجود دارد: تا زمان نوشته شدن این گزارش، هیچ منبعی در مونیخ این خبر را تأیید نکرده است. یک مشکل دیگر اینکه رافینیا لزوماً آن بازیکنی نیست که بایرن مونیخ در حال حاضر بخواهد. بایرن بیشتر به دنبال تمدید قرارداد بال‌های فعلی‌اش یعنی کینگزلی کومان و سرژ گنابری است.
اما مذاکره با کومان کار سختی بوده و او شاید از باشگاه برود. اولیور کان، مدیرعامل باشگاه هم گفته که اگر فرصت یک خرید خوب فراهم شود، بایرن از دستش نمی‌دهد: «از نظر مالی، می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم اما نبود تماشاگران به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به ما آسیب می‌زند. البته وقتی که بازار در ضعیف‌ترین وضعیت‌اش است، باید دست به خرید زد.»
ارزش رافینیا در سایت ترنسفرمارکت برابر با 44 میلیون دلار است. این بال که در این فصل برای لیدز 8 گل زده و یک گل ساخته، باشگاه‌های زیادی را خواهان خود می‌بیند. یک باشگاه خواهان او لیورپول است. به این ترتیب، اگر خرید 55 میلیون دلاری او صحت داشته باشد، این معامله‌ای عالی برای بایرن است، هرچند که مبلغی بالاتر از ارزش او می‌پردازد.
فیلیپو سیلوا، کارشناس فوتبال برزیل، گفته است: «رافینیا بازیکنی تماشایی است اما این بال 25ساله هنوز انضباط تاکتیکی لازم را ندارد. او با توپ عالی کار می‌کند و می‌تواند به‌راحتی خودش یا هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گلزنی قرار دهد.»
سیلوا می‌گوید که اینکه رافینیا از نظر تاکتیکی ضعف دارد، به دلیل این بوده که عملاً هرگز در یک تیم آکادمی بازی نکرده است: «من فکر می‌کنم او در سطح زیر 20 سال به آوایی پیوست و این سن در برزیل خیلی بالا است. او خیلی دیر به آکادمی پیوست و پیش از آن در محله‌های زاغه‌نشین برزیل بازی می‌کرد. به نظرم او یک بازیکن خیابانی تمام‌عیار است و این تماشایی بودن بازی او از آنجا می‌آید.»
در گذشته، رافینیا را با نیمار مقایسه کرده بودند. سیلوا بر این باور است که این کار بسیار ساده‌انگاری است، هرچند که با نفس این مقایسه مشکلی ندارد اما آیا او برای بازی در بایرن آماده است؟ سیلوا می‌گوید: «به نظرم رافینیا آماده بایرن است، هرچند شاید به عنوان بازیکن ذخیره اما او می‌تواند وقتی به زمین رفت، اثر خود را بگذارد. اگر یک باشگاه باشد که به او کمک کند به پتانسیل‌اش برسد، آن باشگاه بایرن است.»
این انتقال در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد اما می‌توان گفت که بایرن از زمانی که جیدون سانچو در بوروسیا دورتموند درخشید، به دنبال چنین بازیکنی بوده. بایرن بازیکنی می‌خواهد که سبک بازی‌اش کمتر از گنابری و کومان مستقیم باشد، کسی که بتواند آشوب در خط دفاعی حریفان ایجاد کند و قفل آنها را بشکند. رافینیا می‌تواند چنین بازیکنی باشد.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0049 sec