printlogo


کد خبر: 239516تاریخ: 1400/10/5 00:00
نگاهی به چهار لیگ برتر اروپا در تعطیلات زمستانی
خواب خوش قهرمانی

 اولی گمپ   

 در حالی که لیگ برتر طبق معمول به روزهای شلوغ آخر سال میلادی نزدیک می‌شود-حتی در میانه شیوع ویروس اومیکرون در سراسر انگلیس- چهار لیگ ممتاز اروپایی دیگر به استراحتی می‌پردازند که کاملاً شایسته آن هستند. لالیگا، سری A، لیگ یک و بوندس لیگا شروع جذابی داشته‌اند به نحوی که برخی تیم‌ها خود را در کورس قهرمانی از دیگران جدا کرده‌اند و برخی دیگر رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.  بعضی تیم‌های بزرگ هم هستند که برای قرارگرفتن در میان مدعیان به مشکل خورده‌اند نمونه بارزش بارسلونا با مربیگری ژاوی که از روزهای اوج فاصله دارد و یوونتوس که از کورس قهرمانی عقب افتاده است.

چهار تیم اول: 
رئال مادرید، سویا، 
رئال بتیس، رایووایکانو
دسته اول فوتبال اسپانیا بدون لیونل مسی سر و شکل جدیدی پیدا کرده و هواداران از تیم‌های جدیدی که برای رسیدن به چهار رتبه اول جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا وارد مبارزه شده‌اند، قطعاً شگفت‌زده‌اند. این رایووایکانو است که احتمالاً بزرگترین شگفتی را خلق کرده و تیم آندونی ایرائولا تیم کوچک اسپانیایی را به رده چهارم و بالاتر از اتلتیکومادرید و بارسلونا رسانده است. 
رئال بتیس که فصل قبل هم تا آستانه سهمیه لیگ قهرمانان پیش رفت و حالا مصمم‌تر به دنبال این هدف است، با ۳۳ امتیاز سوم است. دارنده شش قهرمانی لیگ اروپا با مربیگری خولن لوپتگی از همه به رئال نزدیک‌تر است. سویا تنها دو باخت داشته، ۱۱ بار به پیروزی رسیده و با یک بازی کمتر نسبت به صدرنشین هشت امتیاز اختلاف دارد. مادرید مدعی آشکار قهرمانی با مربیگری آنچلوتی است، تیمش تنها یک باخت داشته و ۱۴ برد به دست آورده با ۴۱ گل زده که در لالیگا بیشترین است. 
اما رقیبشان بارسلونا به نظر می‌رسد برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان با یک مبارزه سخت مواجه است. آنها با ۲۸ امتیاز در رده هفتم قرار دارند با هفت برد، هفت مساوی و چهار شکست. این تیم شمایل مدعیان قهرمانی را ندارد اما با تیم چهارم رایووایکانو تنها دو امتیاز اختلاف دارد و این یعنی مطمئناً می‌تواند به لیگ قهرمانان برسد. جالب است که بین تیم چهارم و اتلتیک بیلبائوی رده دهمی تنها شش امتیاز اختلاف است. آلاوس، کادیس و لوانته هم در حال حاضر در منطقه سقوط به سر می‌برند.
 
 
چهار تیم اول: 
اینتر، میلان،
 ناپولی، آتالانتا
خیلی‌ها انتظار داشتند اینتر بعد از جدایی روملو لوکاکو و با مشکلات مالی‌اش افت کند اما با مربیگری سیمونه اینتزاگی خودشان را حفظ کردند و به صدر جدول رسیدند. نراتزوری ۴۶ امتیازی است و میلان که این اواخر روند نزولی را طی می‌کند با ۴۲ امتیاز پشت سرش است. در بازی آبان ماه دو تیم هیچ یک برتری خاصی نداشتند و یک بر یک مساوی شدند؛ به نظر می‌رسد بین اینتر و میلان که به دنبال نخستین قهرمانی بعد از سال ۲۰۱۱ است، رقابت قهرمانی صورت بگیرد. میلان فصل قبل پشت سر اینتر قرار گرفت و امسال به دنبال بهبود وضعیت خود است.
تیم بعدی ناپولی با ۳۹ امتیاز است. مردان لوچانو اسپالتی در ماه گذشته با یک گل میلان را بردند اما این تنها بردشان در پنج بازی اخیر بود و امیدوارند سال ۲۰۲۲ برایشان بهتر شروع شود.
آتالانتا در این سال‌ها یکی از مدعیان همیشگی سهمیه لیگ قهرمانان بوده و اینکه با عنوان تیم چهارم به تعطیلات رفته‌اند شگفت‌انگیز نیست.
اما یوونتوس یک سال پرماجرای دیگر را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد دچار مشکلاتی شده که حتی ماسیمیلیانو آلگری هم توان حلش را ندارد. این تیم با ۳۴ امتیاز پنجم است و همین حالا از کورس قهرمانی خیلی دور شده؛ اولویت این تیم کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.
رم ژوزه مورینیو با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین ششم است و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان مبارزه می‌کند اگرچه برد درخشان ۴ بر یک مقابل آتالانتا به این تیم روحیه و امید داده. جنوا، کالیاری و سالرنیتانا تیم‌های انتهای جدول هستند.
 
 
چهار تیم اول: 
پاری‌سن‌ژرمن، نیس، مارسی، رن
آیا چیزی هست که در لیگ فرانسه برایتان جذاب باشد؟ اگر امیدوار بودید یک رقابت قهرمانی نزدیک شکل بگیرد حتماً ناامید شده‌اید چون پاریسی‌ها با ۴۶ امتیاز و ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به نزدیکترین تعقیب‌کننده خود در صدر هستند اما آیا از تیمی که مسی، کیلیان امباپه و نیمار را در خط حمله دارد می‌توان انتظاری جز این داشت؟
این سه البته در یک سطح نبوده‌اند، امباپه با ۹ گل و هشت پاس گل از همه بهتر بوده و مسی تنها یک گل در لیگ زده. نیمار سه گل زده و فعلاً به خاطر مصدومیت نمی‌تواند بازی کند. موریسیو پوچتینو تحت فشار است به خاطر اینکه نتوانسته بهترین بازی را از ستاره‌هایش بگیرد، سرخیو راموس هم با زندگی در فرانسه کنار نیامده است.
نیس با ۳۳ امتیاز تیم دوم جدول است اما اگر در میان سه تیم بالای جدول قرار بگیرند و سهمیه لیگ قهرمانان به دست آورند، بهترین نتیجه نصیبشان شده است. مارسی هم همینقدر امتیاز دارد اما شش تساوی داشته.
بعد از رن رده چهارمی، مون پولیه و موناکو در رتبه‌های پنجم و ششم هستند.
لیل، مدافع عنوان قهرمانی اگرچه فصل قبل با کنار زدن پاری‌سن‌ژرمن همه را شگفت‌زده کرده اما حالا در رده هشتم است و با رتبه سوم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان پنج امتیاز فاصله دارد.
سه تیم انتهایی جدول متز، لوریان و سنت اتین هستند.
 
 
چهار تیم اول: 
بایرن مونیخ، بوروسیادورتموند، فرایبورگ، بایرلورکوزن
درست مثل لیگ یک، در دسته اول فوتبال آلمان هم اتفاق جذابی نیفتاده. مردان یولیان ناگلسمان با ۴۳ امتیاز در صدر جدول هستند و دورتموند با ۹ امتیاز اختلاف در رده دوم قرار دارد.
افت اخیر دورتموند باعث شده از کورس قهرمانی عقب بیفتند در حالی که بایرن با بردن پنج بازی اخیر، جایگاهش را در صدر جدول رده‌‌بندی محکم کرده است.
هیجان‌انگیزترین داستان فصل به فرایبورگ مربوط می‌شود که در رده سوم پرواز می‌کند و برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان رقابت جذابی با لورکوزن و هوفنهایم دارد. کریستین استرایش تیم یکدست و کم‌ادعایی ساخته که با تلاش دسته‌جمعی شگفت‌انگیز این فصل بوندس لیگا بوده و رویاهای بزرگی را در سر می‌پروراند.
رسیدن به سهمیه پرطمطراق لیگ قهرمانان اروپا سخت و جذاب تا آخر دنبال می‌شود و تیم‌های آینتراخت فرانکفورت، یونیون برلین و کلن هم فاصله نزدیک و قابل جبرانی با تیم‌های بالای سر خود دارند.
اما لایپزیگ شگفتی نامطلوبی ایجاد کرده و بعد از جدایی ناگلسمان به شدت افت کرده است. تیمی که در سه فصل اخیر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده تا رده دهم سقوط کرده است. تیم تحت مالکیت کمپانی ردبول مجبور به اخراج جسی مارش شد و دومنیکو تدسکو را به جای اول منصوب کرد اما هنوز نتوانسته فرم ضعیف تیم را اصلاح کند.
سه تیم پایین جدول اشتوتگارت، آرمینیا بیلفلد و گرویتر فورت هستند.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec