printlogo


کد خبر: 239514تاریخ: 1400/10/5 00:00
منچستر سیتی – لستر سیتی؛ ساعت 18:30
سیتی، قطار بی‌ترمز

 منچستر سیتی صدرنشین به دنبال هشتمین برد پیاپی خود در لیگ برتر است. آنها در باکسینگ دی با لستر سیتی بازی دارند. البته چند دیدار امروز (که به باکسینگ دی معروف است) یعنی لیورپول برابر لیدز یونایتد، ولوز با واتفورد و برنلی مقابل اورتون به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و تا ساعات آخر هم مشخص نیست بقیه بازی‌ها برگزار شوند.
قهرمان فصل پیش در یک ماه گذشته در فرمی عالی به سر برده اما لستر در حالی به ورزشگاه اتحاد می‌رود که در جام اتحادیه، به شکلی دراماتیک حذف شد.
سیتی در دو بازی اخیرش در لیگ 11 گل زده و هیچ گلی دریافت نکرده است. آنها نیوکاسل قعرنشین را با نتیجه چهار بر صفر بردند و برای سومین بازی پیاپی کلین‌شیت کردند. سیتی بهترین عملکرد دفاعی‌اش را در لیگ برتر حفظ کرده و تنها 9 گل دریافت کرده است.
در سنت‌جیمز پارک، چهار بازیکن مختلف گل زدند. مقابل لیدز یونایتد هم شش نفر 7 گل سیتی را به ثمر رساندند. این نشان می‌دهد که پپ گواردیولا چقدر استعداد تهاجمی در تیمش دارد.
با وجود جدایی سرخیو آگوئرو و فروش قابل انتظار فران تورس به بارسلونا، گواردیولا تأکید دارد که در زمستان نیازی به خرید مهاجم ندارد و البته این را می‌توان در عملکرد سیتی دید.
آنها از آخرین باری که در لیگ پیروز نشدند، تاکنون 24 گل زده‌اند. این تیم برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر، کریسمس را در صدر جدول به سر می‌برد. در دو دفعه قبلی که این اتفاق افتاد، سیتی قهرمان شد.
مردان گواردیولا همچنین 34امین برد خود در لیگ در سال 2021 را با پیروزی برابر نیوکاسل به دست آوردند و رکورد بیشترین برد در یک سال لیگ برتر را شکستند.
در سمت دیگر، لستر در لیگ اروپا با باخت سه بر دو مقابل ناپولی حذف شد. آنها سپس در جام اتحادیه در آنفیلد برابر لیورپول، در حالی که سه بر یک پیش بودند، دو گل دریافت کردند و در ضربات پنالتی باختند و حذف شدند.
لستر اوضاع خیلی خوبی در لیگ برتر ندارد. آنها در شش بازی تنها یک پیروزی کسب کرده بودند تا اینکه نیوکاسل را با نتیجه چهار بر صفر بردند. آن برد می‌توانست اوضاع را برایشان بهتر سازد اما دیدارهایشان برابر تاتنهام و اورتون به دلیل ابتلای بازیکنان به کووید-19 عقب افتاد.
لستر در حالی به خانه سیتی می‌رود که در این فصل، تنها در خانه تیم‌های تازه‌صعودکرده پیروز شده است. آنها در 10 تقابل اخیر با منچستر سیتی، 8 شکست را تجربه کرده‌اند.
 
غایب‌ها
منچستر سیتی مشکل زیادی از نظر مصدومیت و بیماری بازیکنانش ندارد. فقط کایل واکر و فران تورس غایب خواهند بود و البته تورس در روزهای پیش رو به بارسا می‌رود.
گواردیولا معمولا دوست دارد از سیستم چرخشی استفاده کند، ولی در این مسابقه شاید دست به تغییرات زیادی نزند. ریاض محرز که در بازی قبلی پنجاهمین گل خود در لیگ برتر را زد، در خط حمله کنار رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس قرار می‌گیرد.
در لستر اما تست کرونای آیوزه پرز، آدمولا لوکمن، کلچی ایهاناچو و یانیک وسترگارد مثبت شده بود، هرچند که همه آنها بهبود یافتند و توانستند در بازی قبلی روی نیمکت بنشینند. هاروی بارنز و تیموتی کاستانیه اما این بازی را از دست می‌دادند.
جانی ایوانز و وسلی فوفانا به دلیل مشکل همسترینگ و مچ پا غایب هستند و راجرز احتمالاً ویلفرید اندیدی را در دفاع بازی می‌دهد، به‌ویژه اگر وسترگارد نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی داشته باشد و چاغلار سویونجو هم غایب باشد. این مدافع ترک مقابل لیورپول زود تعویض شد و ممکن است مشکل همسترینگ او عود کرده باشد. به این ترتیب، خط دفاعی لستر در بدترین زمان ممکن خالی از بازیکن می‌شود.
 
‌ترکیب احتمالی
منچستر سیتی: ادرسون؛ کانسلو، دیاس، لاپورت، زینچنکو؛ گوندوغان، رودری، د‌بروین؛ محرز، استرلینگ، ژسوس
لستر: اشمایکل؛ آلبرایتون، وسترگارد، اندیدی، توماس؛ دوزبری-هال، تیلمان، سوماره؛ مدیسون، داکا، لوکمن

 


Page Generated in 0.0053 sec