printlogo


کد خبر: 239490تاریخ: 1400/10/4 00:00
خبر و مصاحبه

رأی پرونده ویلموتس باز هم به تعویق افتاد
اعلام رأی نهایی، یک تا ۲ ماه دیگر
در حالی که همه انتظار داشتند رأی پرونده مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران از سوی دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در سال 2021 اعلام شود اما باز هم این اتفاق رخ نداد و اعلام این رأی حداقل یک ماه دیگر تمدید شد.
در ماجرای قطع همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، فقط همین یک پرونده نبود و مانو فریرا، دستیار او نیز فدراسیون را در فیفا محکوم کرده بود. بخش حقوقی فدراسیون فوتبال به این رأی نیز اعتراض کرد و آن را به دادگاه حکمیت ورزش برد تا بلکه بتواند این رأی را لغو یا میزان محکومیت را کم کند. از همین رو با توجه به تازگی این شکایت، پرونده مارک ویلموتس هم به تعویق افتاده است.بر این اساس، طبق اعلام CAS به فدراسیون فوتبال ایران، اعلام رأی مارک ویلموتس یک ماه دیگر به تعویق افتاد و پایان ماه ژانویه (اوایل بهمن ماه) مهلت جدید اعلام رأی این پرونده است، چرا که رأی این پرونده و پرونده شکایت مانو فریرا به صورت همزمان اعلام خواهد شد. البته با توجه به جزئیات و شرایط موجود برای بررسی دفاعیات پرونده مانو فریرا و تعطیلی پیش رو در ماه ژانویه که آغاز سال نوی میلادی است، این احتمال وجود دارد که تا یک ماه دیگر هم رأی این دو پرونده اعلام نشود و شاید باز هم اعلام رأی یک ماه دیگر یعنی تا پایان ماه فوریه (اوایل اسفند) تمدید شود.به این ترتیب، فدراسیون فوتبال همچنان باید منتظر تصمیم نهایی از سوی دادگاه حکمیت ورزش درباره پرونده سنگین مالی مارک ویلموتس و دستیارش باشد که مدت‌هاست به یکی از معضلات اصلی این فدراسیون تبدیل شده است.
 
 
آخرین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۲۱
ایران اول آسیا و ۲۱ جهان باقی ماند
فدراسیون جهانی فوتبال، پنجشنبه دوم دی ۱۴۰۰ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۱) آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در سال جاری میلادی را اعلام کرد که شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۱۵۷۷ امتیاز در رتبه اول آسیا و ۲۱ جهان باقی ماندند.
شاگردان دراگان اسکوچیچ برای قرار گرفتن در جایگاه مناسبی در هنگام برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی، نیازمند حفظ یا ارتقای جایگاه کنونی تا سه ماه آینده هستند.تیم ملی ایران در ۴ بازی آینده خود در بهمن ۱۴۰۰ مقابل عراق و امارات و در فروردین ۱۴۰۱ مقابل کره جنوبی و لبنان باید به پیروزی دست پیدا کند تا همچنان روند صعودی داشته باشد.
ملی‌پوشان ایران با کسب ۳ امتیاز از چهار بازی آینده خود می‌توانند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند. در صورتی که در هفتم بهمن ۱۴۰۰ تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی بتواند عراق را شکست دهد، سریع‌ترین صعود خود به جام جهانی را رقم خواهد زد.در همین رابطه سایت AFC به آخرین رده‌‌بندی سال 2021 واکنش نشان داد و نوشت: «تیم ملی ایران در آخرین رده ‌بندی سال 2021 با بهترین تیم آسیا شدن سال را پایان برد.»
5 تیم برتر آسیا در رده‌‌بندی جدید به ترتیب زیر است:
ایران 2- ژاپن 3- کره جنوبی 4- استرالیا 5- قطر
 
 
تصویب بند یک اساسنامه، اولویت فوتبال
عزیزی‌خادم: فیفا با ما شوخی ندارد
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، پنجشنبه در اصفهان مقابل خبرنگاران قرار گرفت و در مجمع صحبت مفصلی نیز کرد.او در بخش مهمی از حرف‌هایش به موضوع تصویب اساسنامه توسط مجلس اشاره کرد.
او درباره مشکلاتی که در اساسنامه فدراسیون وجود دارد، گفت: «بحث اساسنامه یک بحث مهم و تهدید جدی است. مجمع فدراسیون جهانی و دولت هم این اساسنامه را تأیید کرده و در نهایت باید با نظر مجلس تأیید شود و تغییرات توسط دولت مانده است. به همین دلیل در جلساتی که داشتیم فیفا این مسأله را پیگیری می‌کند و می‌گوید ما با شما قدم به قدم آمدیم و با توافقات شما گام برداشتیم. در برگزاری انتخابات و برگرداندن میزبانی‌ها و همه چیز با ما همکاری شده بنابراین باید آخرین قدم نیز برداشته شود تا آخرین بند اساسنامه تصویب شود. هفتاد روز کمتر از فرصتی که ما داده شده باقی مانده و آنها با ما شوخی ندارند و زمان کمی داریم و امیدوارم شما با نمایندگان خود در مجلس صحبت کنید. باید راهکاری برای آن داشته باشیم و این کار را با یک کار جمعی و همدلی انجام بدهیم. دولت باید تغییرات در اساسنامه را قطعی کند تا فوتبال ما در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.»

 


Page Generated in 0.0052 sec