printlogo


کد خبر: 239488تاریخ: 1400/10/4 00:00
یک عنوان مهم دیگر در ویترین سردار
آزمون، مرد سال فوتبال روسیه

اگرچه سردار آزمون در بدو ورود به زنیت یک استعداد نوظهور بود اما او این باشگاه را به‌عنوان یک فوق ستاره ترک می‌کند. 
آزمون که بالاتر از ستاره‌های پرشمار تاریخ روسیه، دومین خارجی برتر فوتبال این کشور در گلزنی به شمار می‌رود، از دیدگاه رسانه «اسپورت اکسپرس» به‌عنوان برترین بازیکن سال فوتبال روسیه انتخاب شده و باشگاه زنیت این خبر را روی خروجی اینستاگرامی رسمی‌اش قرار داده است. 
آزمون در سال 2018 پس از درخشش در روبین‌کازان به زنیت پیوست و حالا پس از اینکه دو فصل رویایی را با این تیم با 17 و 19 گل پشت سر گذاشته و سه مرتبه قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر روسیه را جشن گرفته، در آستانه خروج از لیگ روسیه و ادامه فوتبالش در تیم و کشوری دیگر است؛ ستاره ایرانی در شرایطی این عنوان مهم را به دست آورده که کلودینیو، هم‌تیمی برزیلی‌اش در رده دوم قرار گرفته و ایگو آکینفیف، دروازه‌بان مشهور زسکا و تیم ملی روسیه در جایگاه بعدی ایستاده است.
ویلهار باریوس و آرتم زوبا، دیگر هم‌تیمی‌های سردار نیز به ترتیب رتبه‌های ششم و هشتم را در سال 2021 فوتبال روسیه به خود اختصاص داده‌اند.
سردار در سال میلادی 2021 که در روزهای پایانی آن قرار گرفته‌ایم، 30 مرتبه در رقابت‌های مختلف برای زنیت به میدان رفته و موفق به ثبت 22 گل شده که مهم‌ترین گل‌هایش مقابل تیم‌هایی نظیر چلسی و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است. 
سردار البته در این فصل نیز مانند فصل گذشته که با 19 گل ستاره تیمش بود و عنوان آقای گلی را در هفته پایانی در حالی که غایب بود به زوبا هم تیمی‌اش داد، 7 گل (در 967 دقیقه و 15 حضور، چهار مرتبه به‌عنوان بازیکن جانشین) به ثمر رسانده تا همچنان مهره بدون جانشین تیمش باشد. 
این مهاجم 26 ساله طی همین مدت با پیراهن تیم ملی هم در 10 مسابقه 6 گل به ثمر رسانده که دو تای آخری مقابل لبنان و سوریه تأثیر زیادی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی خواهد داشت.

Page Generated in 0.0052 sec