printlogo


کد خبر: 239465تاریخ: 1400/10/4 00:00
اعتراض رانگنیک:
لیگ برتری‌ها را از جام اتحادیه کنار بگذارید، تعویض‌ها را 5 تایی کنید

 رالف رانگنیک مربی منچستریونایتد پیشنهاد کرده باشگاه‌های لیگ برتر از جام اتحادیه کنار گذاشته شوند و علاوه بر آن، ایده‌های نویی را مطرح کرده از جمله دائمی شدن قانون پنج تعویض که می‌تواند به تحول فوتبال در انگلیس منجر شود.
فوتبال انگلیس یک بار دیگر و به دلیل موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا که باعث تعویق مسابقات متعدد شده با معضل کمبود وقت و تعدد بازی‌ها مواجه شده است. 
رانگنیک می‌گوید این برنامه فشرده باشگاه‌ها را مجبور می‌کند که برای مسابقات مختلف آمادگی پیدا کنند. 
او بر این باور است که کنارکشیدن تیم‌های برتر انگلیس از جام اتحادیه که دومین تورنمنت حذفی بعد از جام حذفی به حساب می‌آید، ضرورت دارد.
او همچنین ابراز مخالفت کرده با برگزاری بازی‌های تکراری جام حذفی در صورت تساوی تیم‌ها. اعلام شده در دور سوم و چهارم این رقابت‌ها در این فصل، مسابقه‌ای تکرار نمی‌شود.
مربی آلمانی منچستریونایتد گفت: «انگلیس تنها لیگ ممتازی است که دو جام حذفی برگزار می‌کند. باید درباره این گفت‌وگو و بحث کنیم. جام اتحادیه برای بهبود وضعیت مالی تیم‌های دسته سوم و چهارم مفید است اما در یک تقویم فشرده با بازی‌های متعدد باید فکری برایش کرد. مسأله دیگر جام حذفی و بازی‌های تکراری است. امسال تغییر کرده و این اتفاق خوبی است. در کشورهای دیگر هرگز مسابقه‌ای تکرار نمی‌شود و این موضوعی است که باید برای حل آن اندیشید.»
نهاد بین‌المللی قانونگذاری فوتبال اجازه داده قانون پنج تعویض که در دوران شیوع ویروس کرونا وضع شده بود، در رقابت‌های مختلف ادامه پیدا کند اما لیگ برتر تنها لیگ در میان پنج لیگ ممتاز اروپا است که قصد دارد به سه تعویض برگردد و هفته گذشته باشگاه‌ها برای سومین بار خواستار بازگشت به قانون قدیمی شدند. به نظر می‌رسد تیم‌های کوچکتر فکر می‌کنند قانون پنج تعویض تنها به نفع تیم‌های بزرگ است اما رانگنیک می‌گوید این قانون به همه مربی‌ها کمک می‌کند بازیکنان‌شان را راضی و سرحال نگه دارند: «انگلیس تنها کشوری است که اجازه پنج تعویض را نمی‌دهد. ۱۸ ماه قبل با همه‌گیری کرونا تصمیم گرفته شد تیم‌ها اجازه پنج تعویض داشته باشند. فکر می‌کنم تصمیم درستی است که مربی‌ها گزینه‌های بیشتری برای تعویض و ذخیره انرژی داشته باشند بخصوص اگر تازه از بند کووید رها شده باشند. الان هم همینطور است، ما در وضعیت مشابه یک سال و نیم قبل هستیم و من دلیلی نمی‌بینم که آن قانون دوباره اجرایی نشود. این کمک بزرگی به بهبود وضعیت جسمی و روحی تیم‌ها است و من طرفدار پنج تعویض هستم. در کشورهای دیگر این کار انجام می‌شود. من با بازیکنان حرف نزده‌ام اما نیازی نیست چون بیشتر طرفدارش هستند.»
 

Page Generated in 0.0046 sec