printlogo


کد خبر: 239464تاریخ: 1400/10/4 00:00
بوفون: رونالدو یوونتوس را خراب کرد

 
 از زمانی که کریستیانو رونالدو از یوونتوس رفته نظرات ضد و نقیضی درباره تأثیر او در این تیم وجود داشته است. برخی افت محسوس بانوی پیر را به خاطر از دست دادن این ستاره پرتغالی می‌دانند اما برخی دیگر رفتن او را به صلاح این تیم دانسته‌اند. در این بین اما برخی ورود رونالدو به تورین را از همان اول به ضرر یووه دانستند چرا که بانوی پیر را از تیمی متکی به کار گروهی به تیمی متکی به فرد تبدیل کرد. جان لوئیجی بوفون کاپیتان و سنگربان سابق یوونتوس هم یکی از همین افراد است.
اسطوره یوونتوس و دروازه‌بان حال حاضر باشگاه پارما مدعی است که رونالدو با ورودش به بیانکونری سبب تغییراتی در این تیم شد که نتیجه‌اش عدم موفقیت در رقابت‌های اروپایی و پس از آن رقابت‌های داخلی شد.
رونالدوی 36 ساله، سال 2018 به یوونتوس پیوست تا نقش قطعه گمشده پازل این تیم برای فتح لیگ قهرمانان اروپا را بازی کند، تیمی که سال قبل از آن برای دومین بار در یک بازه زمانی سه ساله به فینال رسیده بود و باز هم در فتح آن ناکام ماند اما کار یوونتوس به جایی کشید که از نبرد برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، برای کسب سهمیه این رقابت‌ها هم به دردسر افتاد. رونالدو تابستان امسال از یوونتوس رفت و به منچستریونایتد پیوست اما مدتی طول کشید تا این تیم دوباره سر و سامان بگیرد.
بوفون گفت: «یوونتوس در اولین سال ورود رونالدو شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را داشت که آن سال من در پاری‌سن‌ژرمن بودم. پس نمی‌توانم بگویم که آن فصل در یوونتوس چه گذشت. زمانی که به یووه برگشتم، دو سال در کنار او تمرین کردم و کارمان هم در کنار یکدیگر خوب بود اما من فکر می‌کنم یوونتوس در آن مقطع DNA خود که گروهی بازی کردن بود را از دست داد. سال 2017 یوونتوس به این دلیل به فینال لیگ قهرمانان رسید که تمام آزمون و خطاهایش را انجام داده بود و با کسب تجربه کافی می‌دانست چطور مانند یک تیم متحد کار کند. آن زمان میان بازیکنان یک رقابت سالم برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم وجود داشت که باعث می‌شد سطح تیم بالا بماند. این همان چیزی بود که یوونتوس بعد از ورود رونالدو از دست داد.»
بوفون ماه آینده 44 ساله می‌شود اما سنگربان پارما ظاهراً هنوز تصمیمی برای بازنشستگی ندارد و این را هم به بزرگترین حسرت حرفه‌اش یعنی ناکامی در فتح لیگ قهرمانان اروپا نسبت می‌دهد. او درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: «دوست دارم در مکزیک یا آمریکا هم بازی کنم. من دوست دارم تجربه بازی در این دو کشور را هم داشته باشم اما باید دید چه پیش می‌آید. به نظر خودم اینکه هرگز نتوانستیم لیگ قهرمانان را ببرم، باعث شده که روحیه جنگندگی در من زنده بماند. من در وضعیت جسمانی خوبی قرار دارم و همین موضوع اجازه می‌دهد که به کارم ادامه دهم. شاید اگر لیگ قهرمانان را برده بودم تا الان بازنشسته شده بودم چون دیگر هیچ هدف مهم‌تری برایم باقی نمی‌ماند. فردا؟ نمی‌دانم که همچنان بازیکن خواهم بود یا مربی.»
 

Page Generated in 0.0055 sec