printlogo


کد خبر: 239460تاریخ: 1400/10/4 00:00
اعتراض گواردیولا به برنامه فشرده لیگ برتر:
باید اعتصاب کنیم!

پپ گواردیولا بر این باور است که اگر بازیکنان لیگ برتر می‌خواهند برنامه زمانی این لیگ تغییر کند، باید دست به اعتصاب بزنند. او همچنین در جلسه مربیان لیگ برتر شرکت نکرده و گفته که آنها هر چه لیگ برتر می‌گوید را قبول می‌کنند.
مربی منچستر سیتی گفته که باید به کریسمس احترام گذاشت و اهمیت سلامت بازیکنان بسیار فراتر از آن است که بازی‌های فشرده در دوره کریسمس برگزار شود. هر سال، حوالی کریسمس، برنامه بازی‌های لیگ برتر بسیار شلوغ می‌شود و گواردیولا می‌گوید که برای برگزارکنندگان لیگ، سلامتی بازیکنان اهمیتی ندارد: «بازیکنان و مربیان باید جمع شوند و دست به اعتصاب بزنند. این مسأله با حرف حل نمی‌شود. البته فکر نمی‌کنم که اعتصابی شکل بگیرد، چون ما می‌خواهیم بازی کنیم اما وقتی بازی‌ها بیشتر باشد و تعطیلات کمتر... ما دو، سه بازی اول خود در این فصل را بدون بازیکنان اصلی‌مان برگزار کردیم. ما برابر تاتنهام و در کامیونیتی شیلد مقابل لستر سیتی، بازیکنان خود را نداشتیم. ما 10 بازیکن از تیم اصلی داشتیم. آیا این منصفانه است؟ البته که نیست اما بازیکنان نیاز به تعطیلات داشتند. آنها باید دو، سه هفته استراحت می‌کردند. حالا درباره سلامت بازیکنان صحبت می‌کنیم؟ همه باید مراقب خود باشند. برای فیفا، لیگ برتر و شبکه‌های پخش‌کننده، کسب‌وکار مهم‌تر از سلامت بازیکنان است. سنت بازی در باکسینگ دی (26 دسامبر) به‌شدت مهم است و یکی از دلایل خاص بودن لیگ برتر است. این قرار نیست تغییر کند اما به نظرم اینکه هر دو روز یک بار بازی کنیم کار صحیحی نیست.»
گواردیولا همچنین حاضر نشد در جلسه پنجشنبه مربیان شرکت کند. او به برخی از همکاران خود بر سر رد کردن قانون پنج تعویض تاخته است: «همه دنیا پنج تعویض را به رسمیت شناخته‌اند اما اینجا هنوز سه تعویض داریم. برای من استدلالی بیاورید که بیشتر از این قانون به سلامت بازیکنان بپردازد. اینجا، همه درباره خودشان تصمیم می‌گیرند اما ما این کار را نمی‌کنیم. من می‌دانم که این جلسات چطور هستند؛ هر کسی فقط به فکر خودش است. هر چیزی که لیگ برتر بگوید، مربیان می‌پذیرند.»
 

Page Generated in 0.0056 sec