printlogo


کد خبر: 239454تاریخ: 1400/10/4 00:00
سوژه روز

مربیگری مجتبی عابدینی در لیگ برتر شمشیربازی
مس سونگون به دنبال قهرمانی با نابغه
تیم‌های دانشگاه آزاد و مس سونگون برای قهرمانی در لیگ برتر شمشیربازی سابر رقابت دارند و مجتبی عابدینی نیز هدایت یکی از این مدعیان قهرمانی را برعهده دارد. دور رفت لیگ برتر شمشیربازی مردان از پنجم تا هفتم دی در سه اسلحه برگزار می‌شود.
 جذاب‌ترین رقابت لیگ شمشیربازی در بخش سابر و بین دو تیم دانشگاه آزاد و مس سونگون است که مسی‌ها با اتکا به توانایی‌های مربی توانای خود مجتبی عابدینی به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند. مجتبی عابدینی نیز برخلاف سال‌های گذشته این بار در قامت سرمربی در لیگ شرکت کرده است و سه نفر از اعضای تیم ملی نیز در تیم او حضور دارند. لیگ سابر ششم دی برگزار می‌شود و تیم‌های شهدای شورمست، کانون شمشیربازی اردبیل، بسیج ورزشکاران گیلان، پرتو دنیز ارومیه، دانشگاه آزاد، مس سونگون و خانه شمشیربازی رشت به رقابت می‌پردازند. رقابت اصلی برای قهرمانی بین دو تیم دانشگاه آزاد و مس سونگون است و سابریست‌های ملی‌پوش ایران هم در این دو تیم حضور دارند. در مس سونگون علی پاکدامن، فرزاد باهر، نیما زاهدی به همراه مهدی مولایی حضور دارند که مجتبی عابدینی سرمربی است. در تیم دانشگاه آزاد که مربیان آن امین قربانی و امیر رضایی‌نژاد هستند، محمد رهبری، محمد فتوحی، امیرحسین شاکر و نیما آقایی حضور دارند. قربانی سرمربی تیم ملی سابر نیز هست. لیگ اپه در پنجم دی برگزار می‌شود و شش تیم به رقابت می‌پردازند. سپاهان اصفهان، هیأت قائمشهر، کانون شمشیربازی اردبیل، باشگاه چادرملو یزد، هیأت خوزستان و خانه شمشیربازی همدان تیم‌های حاضر در لیگ 1400 هستند. رقابت اسلحه فلوره هم هفتم دی برگزار می‌شود.

 

بازی‌های جهانی بیرمنگام
کسب سهمیه توسط اسکیت‌باز ایرانی
براساس اعلام فدراسیون جهانی اسکیت محمد صالحی مرد طلایی اسکیت سرعت ایران توانست جواز حضور در بازی‌های جهانی ٢٠٢٢ بیرمنگام را کسب کند. 
او در چند ماه گذشته در مسابقات جهانی اسکیت سرعت در کلمبیا شرکت کرده بود. فدراسیون جهانی اسکیت لیست افراد منتخب که می‌توانند سهمیه حضور در بازی‌های جهانی را کسب کنند، منتشر کرد که محمد صالحی از ایران در جمع منتخبین بود. در این لیست ۱۶ نفر در ماده اسکیت سرعت مسافت کوتاه حضور دارند.  برای اولین بار در تاریخ اسکیت ایران است که یک ورزشکار از کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارد. بازی‌های جهانی بیرمنگام مختص ورزش‌های غیر المپیکی است که از ٨ تا ١١ جولای ٢٠٢٢ (١٧ تا ٢٠ تیر ماه ١۴٠١) در بیرمنگام ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.
 
 
هفته یازدهم لیگ والیبال زنان
برتری سایپا در حضور سرمربی ایتالیایی
هفته یازدهم لیگ برتر والیبال زنان در حالی به پایان رسید که مربی ایتالیایی مد نظر فدراسیون برای هدایت تیم ملی هم تماشاگر یکی از دیدارها بود. هفته یازدهم لیگ برتر والیبال زنان پنجشنبه، دوم دی‌ با برگزاری پنج دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، یزد، اصفهان و شیراز پیگیری شد. سایپا و مهرسان تهران در حضور الکساندرا کمپدلی، گزینه اصلی هدایت تیم ملی زنان مقابل یکدیگر به میدان رفتند که سایپا در سه ست پیاپی حریف خود را شکست داد. تیم ذوب‌آهن هم به راحتی حریف اصفهان را از پیش رو برداشت. شاگردان فریبا صادقی در ذوب‌آهن در سه ست پیاپی ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۱ پیروز شدند و صدرنشینی خود را تثبیت کردند. ذوب‌آهن اصفهان، سایپا تهران، باریج اسانس کاشان و پیکان تهران به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند.

 


Page Generated in 0.0040 sec