printlogo


کد خبر: 239452تاریخ: 1400/10/4 00:00
نگاهی به عملکرد فارس و کردستان در کشتی فرنگی قهرمانی کشور
منتقدان محمد بنا ته صف

گزارش 
محسن وظیفه     
 
چند روزی است که برخی از همکاران و شاگردان سابق محمد بنا برای او شمشیر را از رو بسته‌اند. انتقاداتی که بعضاً به توهین و بی‌احترامی هم آلوده شده و در بسیاری از موارد منطقی هم در آنها دیده نمی‌شود اما همچنان از سوی شاگردان سابق سرمربی پرافتخار کشتی فرنگی فضای مجازی را پر کرده است. قاسم رضایی، امید نوروزی و سعید عبدولی مدعی شدند که محمد بنا باید انتخابی بگذارد؛ کاری که تاریخ نشان می‌دهد، خودشان هم هرگز به آن احترام نگذاشتند اما حالا با این ادعای به نظر عادلانه قیافه حق به جانب گرفته‌اند. هر چند امید نوروزی پا را فراتر هم گذاشته و مدعی شده که اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی صلاحیت حضور در این پست را ندارند و در این راه جمشید خیرآبادی و محمدعلی چمیانی هم او را همراهی کردند.
خیرآبادی و چمیانی که روزگاری در کنار دست محمد بنا فعالیت می‌کردند و دوران رشد خود در عرصه مربیگری را زیر نظر محمد بنا طی کردند حالا او را متهم به برنامه‌ریزی غیر علمی و آسیب زدن به کشتی فرنگی می‌کنند اما شاید نتایج مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور بهترین زمان برای این باشد که همه متوجه شوند افرادی که مدعی هستند، کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی صلاحیت ندارند، خودشان صلاحیت چه کاری را دارند.
جمشید خیرآبادی 3 سال پیش و زمانی که سرمربی تیم ملی کشتی زیر 23 ساله‌ها بود، در انتخابات ریاست هیأت کشتی کردستان شرکت کرد و به عنوان رئیس هم انتخاب شد. کسی که مدعی شده قصد خدمت به کشتی را دارد ولی این فرصت به او به عنوان سرمربی داده نمی‌شود، درست در زمانی که سرمربی تیم ملی امید بود، ریاست هیأت کشتی کردستان را پذیرفت.
سه سال فعالیت به عنوان رئیس هیأت کشتی کردستان چه خروجی را از جانب او در پی داشت؟ نتایج مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور نشان می‌دهد که کردستان در بین 10 کشور نخست هم قرار ندارد! استانی که روزی قطب کشتی فرنگی شده بود حالا نه اینکه بخواهد نماینده‌ای در تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و یا قهرمانی جهان داشته باشد، حتی در قهرمانی کشور هم در بین مدال‌آوران نماینده‌ای ندارد!
خیرآبادی مدعی است برنامه‌ریزی محمد بنا علمی نیست اما حتماً می‌تواند همان برنامه‌ علمی که مدنظرش است را در کشتی فرنگی کردستان پیاده کند؛ چرا این کار در سه سال گذشته انجام نشده است؟ خیرآبادی می‌گوید برنامه‌های محمد بنا علمی نیست اما سامان عزیزی بعد از سال‌ها حضور در 87 کیلوگرم برای قهرمانی کشور وزن کم می‌کند و در وزن 82 کیلوگرم به روی تشک می‌رود که در نهایت هم پنجم می‌شود!
امید نوروزی و محمدعلی چمیانی هم اوضاع بهتری نسبت به خیرآبادی ندارند. استان فارس که قطب کشتی فرنگی است، حالا در قهرمانی کشور حتی یک قهرمان هم ندارد! در رده‌بندی تیم هم عنوان ششمی را به خودش اختصاص می‌دهد اما مدام می‌گویند که کشتی فارس چنان و کشتی  فارس چنین! امید نوروزی که به واسطه حضور رفیقش محمد موسایی در ریاست هیأت کشتی فارس، در کشتی این استان همه کاره است، درباره عملکرد کشتی استان نظری ندارد؟ محمدعلی چمیانی هم کادرفنی تیم ملی را به حاضری‌خوری متهم کرده اما الان می‌تواند از شاگردانش در تیم ملی رونمایی کند؟ الان می‌تواند بگوید که در این چند سال اخیر چه چیزی حاضر کرده که کادرفنی تیم ملی از آن استفاده کرده است؟
منتقدان محمد بنا امروز ته صف هستند. با کمترین کارآیی بیشترین توهین را به سرمربی تیم ملی داشتند. اینکه به دنبال برقراری حق هستند، دروغی بزرگ است، چرا که در سال‌های گذشته بارها نشان داده رسیدن به عدالت فقط با روش محمد بنا قطعی است. هدفشان رسیدن به تیم ملی است اما با کدام کارنامه و کدام عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی را می‌خواهند؟
 

Page Generated in 0.0042 sec