printlogo


کد خبر: 239450تاریخ: 1400/10/4 00:00
خبر

بازگشت روحانی به کادرفنی تیم ملی کاراته 
پس از بازگشت سرمربی ایرانی تیم ملی روسیه احتمال همکاری دوباره وی با شهرام هروی در تیم ملی کشورمان وجود دارد. حسین روحانی سال‌ها در تیم ملی با شهرام هروی همکاری داشته و بخشی از افتخارات کاراته ایران در رویدادهای مهمی چون مسابقات جهانی و آسیایی با حضور وی رقم خورده است. در دو سال گذشته با وجود آنکه روحانی به عنوان سرمربی در تیم ملی روسیه فعالیت داشته، ولی این دو دوست دیرینه ارتباط خوبی با هم داشتند. روحانی این روزها در تهران به سر می‌برد و دیگر با روسیه قرارداد ندارد، به همین دلیل احتمال اینکه دوباره شاهد حضور او در کادر فنی تیم ملی و همکاری با سید شهرام هروی سرمربی موفق تیم ملی باشیم، زیاد است. تیم ملی کاراته ایران تا یک سال آینده رویدادهای مهمی چون «کاراته وان»، بازی‌های جهانی در بیرمنگام، قهرمانی آسیا در ازبکستان و بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و به نظر می‌رسد روحانی می‌تواند تیم ملی را برای رسیدن به موفقیت پیش رو یاری دهد.
 
 
دعوت ۴ نفره کمانداران ریکرو
اردوی جدید تیم ریکرو از ۴ تا ۱۶ دی ماه در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. رضا شبانی، ارشک فاضل، محمدحسین گلشنی و مهتا عبداللهی چهار نفری هستند که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند تا تمرینات خود را زیر نظر بهزاد پاکزاد برگزار کنند. همچنین نیما نادری و هادی دشن جهت رکوردگیری به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند و در صورت کسب امتیازات لازم در اردو حضور خواهند داشت. اسامی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی کامپوند هم بعد از مسابقات انتخابی که ۱۰ دی ماه برگزار می‌شود، اعلام می‌شود.
 
 
رکورد ۵۰ متر پروانه ایران شکسته شد
ملی‌پوش شنای کشورمان برای سومین بار در طول یک هفته گذشته رکورد ملی ایران را در این رشته شکست و به نام خود ثبت کرد.
ملی‌پوش شنا و عضو تیم اریس اصفهان در روز دوم مسابقات لیگ برتر شنا در ماده ۵۰ متر پروانه رکورد‌شکنی کرد. با اعلام فدراسیون شنا او موفق شد ماده ۵۰ متر پروانه را در زمان ۲۴:۱۵ (۲۴ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه) شنا کند و رکورد قبلی این ماده را که۲۴:۳۰ بود ارتقا دهد.
مهرشاد افقری پیش از این در جریان مسابقات قهرمانی جهان ابوظبی که هفته قبل برگزار شد، رکورد ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه استخر مسافت کوتاه را شکسته بود. او با هت تریک در رکوردشکنی، برای سومین بار در یک هفته گذشته رکوردهای ایران را به سطح جهانی نزدیک‌تر کرد. مرحله نخست هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور با عنوان جام خلیج فارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، دوم و سوم دی ماه در استخر قهرمانی آزادی تهران
 برگزار شد.
 
 
جوابی دیگر به منتقدان داخلی
بنا و محمدیبهترین مربیان آسیا
کشتی ایران روزهای عجیبی را طی می‌کند. روزهایی که در داخل به خاطر منفعت‌طلبی برخی مورد هجمه قرار گرفته اما در سطح بین‌الملل هر روز مورد تقدیر قرار می‌گیرد. هر چقدر که در داخل نمک‌نشناسی وجود دارد اما در سطح بین‌الملل همه قدردان تیم ملی کشتی فرنگی هستند. بعد از اینکه هفته گذشته اتحادیه جهانی اعلام کرد کشتی فرنگی ایران بهترین عملکرد را در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ داشت، حالا شورای کشتی آسیا محمد بنا را به عنوان بهترین مربی قاره کهن معرفی کرده است.
در خبری که شورای کشتی آسیا اعلام کرده محمد بنا به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی و غلامرضا محمدی به عنوان بهترین مربی کشتی آزاد آسیا در سال 2021 انتخاب شدند. اتفاقی که برای دومین سال پیاپی تکرار شد. در بین کشتی‌گیران هم حسن یزدانی با کسب مدال نقره المپیک توکیو، مدال طلای رقابت‌های جهانی نروژ و مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان به عنوان بهترین آزادکار و محمدرضا گرایی با کسب مدال طلای المپیک توکیو و مدال طلای رقابت‌های جهانی نروژ به عنوان برترین فرنگی‌کار قاره کهن در سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند که قرار است جوایز ایشان در مجمع عمومی این شورا که در جریان مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال آینده در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود اهدا شود.
 

Page Generated in 0.0051 sec