printlogo


کد خبر: 239446تاریخ: 1400/10/2 00:00
رافت: به ترابی گفتم انتظار از تو بالاست، باید فیکس تیم ملی باشی
تلاش امیری با شماره 19 هزار برابر رخصت و احترام است

مصاحبه
محمدقراگزلو    
 
پایان رافت دیروز در تمرین پرسپولیس حاضر شد. به این بهانه با او گپ زدیم:
 
چه شد که در تمرین پرسپولیس حاضر شدید؟
    خب بالاخره پرسپولیس خانه خودمان است. من با آقای پیروانی در ارتباط هستم و از او تشکر می‌کنم. ایشان دوست بسیار خوبی است. من یک میهمان پسر بچه از خارج کشور داشتم به اسم مانی که آمدن ایشان بهانه‌ای شد تا به دیدن افشین، کادر فنی و بازیکنان که دلم برایشان تنگ شده بود، بروم. البته من آقا کریم را یک ماه پیش در مراسمی دیده بودم اما آقا یحیی و آقای مطهری را نه. داود فنایی هم نبود. اما با ایشان درباره دوران بازی خودمان صحبت کردیم و تجدید خاطره شد. من افتخار همبازی بودن با این بزرگان را داشته‌ام و از دیدن‌شان خیلی خوشحال شدم.
پیراهن شماره 19 را هم به شما هدیه دادند که زمانی متعلق به خودتان بود.
    بله امروز سورپرایزم کردند چون واقعاً انتظار نداشتم. با هم عکس یادگاری گرفتیم. واقعاً دست‌شان درد نکند. من با این شماره بازی می‌کردم و امیدوارم خانواده پرسپولیس و مربیان از من راضی باشند چون همه و هوادارانی که آن زمان بازی‌هایم را دنبال می‌کردند، می‌دانند همیشه با تمام وجود بازی می‌کردم.
الان هم وحید امیری با این شماره بازی می‌کند که اتفاقاً این ویژگی در او کاملاً دیده می‌شود.
    اتفاقاً آقا وحید را دیدم و یکی یکی با بچه‌ها خوش و بش کردیم. همه بچه‌های خوب و بااخلاقی هستند. یک زمانی من این پیراهن را می‌پوشیدم و بعد پیشکسوت شدم و حالا آقا وحید به تن می‌کند و بعد از او هم به نفرات دیگر خواهد رسید.
البته شماره 19 شماره ویژه و خاصی نیست اما هم شما زمان خودتان بازیکن مهمی بودید هم الان امیری بازیکن شاخصی در تیم است.
    من آن زمان این شماره را انتخاب نکردم. رفتم نمایشگاه سورتمه خدمت علی آقا و ایشان یک پیراهن به من داد که شماره‌اش 19 بود. آن زمان همه بازیکنان پرسپولیس بزرگ بودند و ملی‌پوش. از آقای عابدزاده و پیروانی بگیرید تا رهبری فرد، خدا بیامرز انصاریان، امامی‌فر، بزیک، سراج، آقا نادر، حمیدخان استیلی، اسماعیل حلالی و ... خب همه شماره‌ها به این بچه‌ها رسیده بود و علی آقا دست کرد از داخل لباس‌ها این شماره را درآورد. البته قبل از من پیشکسوتان بزرگی مثل آقای مایلی‌کهن هم شماره 19 را پوشیده بودند که آن زمان به آن صورت تلفن نبود و من از طریق روزنامه‌ها از ایشان رخصت گرفتم و همیشه با عرق و احترام با این پیراهن بازی کردم. یعنی با تمام وجود و خالصانه بود و امیدوارم آن چیزی که ارائه دادم حتی اگر کم مورد قبول هواداران واقع شده باشد.
وحید امیری هم مدتی شماره 11 را به تن می‌کرد. بعد که شماره 19 را برداشت از شما رخصت گرفت؟
    همین که آقا وحید با تمام وجود برای تیمش می‌جنگد و تلاش می‌کند برای من از هزار تا عزت و احترام و رخصت بهتر است.
با توجه به شرایط تیم که دیدید بازی با ذوب‌آهن را چطور می‌بینید؟
    با آقا یحیی هم که صحبت می‌کردم ایشان گفت بازی خیلی سختی داریم. تارتار تیم خوبی درست کرده، آنها هم روی زمین بازی می‌کنند. آنها هم تغییرات زیادی داشته‌اند و پرنوسان کار کرده‌اند. بازی برای پرسپولیس خیلی مهم است. شاید ذوب‌آهن دقایقی بتواند پرسپولیس را اذیت کند اما این تیم شایستگی برد را دارد و با توجه به بازیکنان خوبی که دارد و آنالیز حریف و از آنجا که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، پرسپولیس می‌تواند برنده این بازی باشد و خودش را بکشد به بالای جدول.
به موفقیت پرسپولیس در این فصل امیدوارید؟
    به نظر من این تیم لیاقت قهرمانی مجدد را دارد. هماهنگ کردن بازیکنان قدیمی و جدید در این شرایط سخت اقتصادی باشگاه کار خیلی سختی است که کادر فنی انجامش می‌دهد. امیدوارم با همان همدلی که بین کادر فنی و بازیکنان وجود دارد این تیم باز هم موفق شود. بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید بدانند پیشکسوتان و هواداران همیشه حمایت‌شان می‌کنند و ما هم دعا می‌کنیم پرسپولیس همان مسیر موفق گذشته را دوباره طی کند و قهرمان شود.
 با بازیکن خاصی صحبت نکردید؟
    با مهدی ترابی حرف زدم. ترابی اختصاصی کار می‌کرد و احتمالاً پرقدرت می‌رسد. به مهدی گفتم انتظار پیشکسوتان و هواداران از تو زیاد است چرا که بازیکن فوق‌العاده بااستعداد، باهوش و باتکنیکی هستی. گفتم یک مقدار از نظر روحی روانی به خودت برس چون تو باید بازیکن فیکس تیم ملی باشی. حالا درست است که در بازی‌های اخیر تیم ملی خیلی کم بازی کرده‌ای اما دلیل نمی‌شود انگیزه‌ات را از دست بدهی چون سال بعد فستیوال بزرگی در آسیاست و جام جهانی برگزار می‌شود که ترابی هم گفت چشم.
صفروف بازیکن تاجیک را چطور دیدید؟
    متأسفانه دیگر بازیکن تاجیک مصدوم شده و نیم‌فصل را از دست داده اما این یکی بچه خیلی خوبی بود و خیلی از او تعریف می‌کردند. بازیکن فوق‌العاده بااخلاقی است که در دفاع راست می‌تواند خیلی کمک کند و از آنجا که بازیکن جوانی است می‌تواند در پرسپولیس رشد کند.

Page Generated in 0.0054 sec