printlogo


کد خبر: 239444تاریخ: 1400/10/2 00:00
پدیده- استقلال، جمعه ساعت 15:00
هشدار مجیدی: هیچ تیمی کوچک نیست

رضا حمیدی 

از لحظه‌ای که سوت پایان بازی با نود ارومیه به صدا درآمد تا زمان سفر به مشهد، فرهاد مجیدی بارها اتفاقات بازی با نود ارومیه را مرور کرد و مجدانه از بازیکنانش خواست تحت هیچ شرایطی تا پایان لیگ بیست و یکم حریفی را دست‌کم نگیرند. مجیدی بارها به شاگردانش گفته که بازی با نود ارومیه باید برای همه ما یک درس بزرگ باشد تا بدانیم همه حریفان با تمام قدرت مقابل ما قرار می‌گیرند. مجیدی به کرات از این جمله استفاده کرده که هیچ تیمی را نباید کوچک شمرد.
اظهارات غیررسمی فرهاد مجیدی نشان می‌دهد او عمیقاً نمی‌خواهد آنچه در بازی با نود ارومیه رخ داد در بازی با پدیده نیز تکرار شود. مجیدی می‌داند که شاید بازیکنانش حریف عصر جمعه را نیز به مثابه یک تیم فرودست تلقی کنند و جایگاه این تیم گول‌شان بزند. پدید در لیگ بیست و یکم هرگز وضعیت مناسبی نداشته و به مانند تیمی لیگ یکی عمل کرده است. این تیم با 2 امتیاز در قعر جدول دست و پا می‌‎زند و وضعیتی اسفبار را تجربه می‌کند.
پدیده این فصل با آنچه در فصول اخیر رقم زده بود، تفاوتی آشکار دارد و به دلیل کم‌توجهی‌ مسئولان مرتبط با باشگاه پدیده این تیم وضعیتی نامناسب را در لیگ بیست و یکم تجربه می‌کند. بی‌شک اگر ستاره‌های پدیده حفظ می‌شدند و این تیم با ثبات و امکانات مالی بهتر در لیگ برتر حاضر می‌شد، اکنون می‌شد با قطعیت گفت که استقلال در مشهد دقایق بسیار سختی را سپری خواهد کرد اما آنچه تا به امروز رقم خورد هرگز سیمای یک تیم پرشانس در برابر استقلال را پیش روی‌مان قرار نمی‌دهد.
با این حال باید توجه داشت که بازی با استقلال جزو آخرین فرصت‌های نماینده فوتبال مشهد است تا امیدهای خود را برای ماندن در لیگ برتر زنده نگه دارد. اگر پدیده دست‌کم بتواند از استقلال یک امتیاز دشت کند، با امید بیشتری در ادامه لیگ حاضر خواهد شد و چه بسا در نیم‌فصل دوم بتواند با ترمیم نقاط ضعف و جذب بازیکنان ممتاز خود را در لیگ برتر نگه دارد.
در واقع بازی با استقلال یک مسیر تازه را پیش روی نماینده فوتبال مشهد که حالا با داود سید‌عباسی (بازیکن سابق استقلال) رخ در رخ آبی‌های پایتخت قرار می‌گیرد، ایجاد خواهد کرد. مسیری که می‌تواند منجر به بازگشت شود یا اینکه تمام امیدهای این تیم را نقش برآب کند.
در عین حال استقلال نیز راهی جز بردن پدیده پیش روی خود نمی‌بیند. استقلال اکنون هم‌امتیاز با سپاهان است و یک لغزش کوچک از این تیم موجب می‌شود استقلال با برتری مقابل پدیده امتیازاتش را به عدد 25 برساند. دور از دسترس استقلال نیست که به این مهم دست یابد اما آبی‌ها باید دریابند که کوچک شمردن پدیده ممکن است همان بلایی را سر این تیم بیاورد که در بازی با نود ارومیه آورد.
در ترکیب تیم پدیده مهره‌های آنچنان شاخصی به چشم نمی‌خورند. میلاد فراهانی و میلاد کمندانی دو چهره مهم این تیم به شمار می‌روند، ضمن اینکه روی نیمکت پدیده نیز چهره‌ای به عنوان سرمربی می‌نشیند که صاحب تجربه کمی است. در این سو اما تا چشم کار می‌کند مهره‌های نامی به چشم می‌خورند و مجیدی نیز همه مهره‌های کلیدی‌اش را برای این بازی کنار هم ردیف خواهد کرد.
در چارچوب دروازه استقلال سیدحسین حسینی قرار خواهد گرفت. سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند و عارف آقاسی مدافعان استقلال خواهند بود. مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده و کوین یامگا در خط میانی بازی خواهند کرد. رودی ژستد و یکی از میان خاقانی یا قاسمی‌نژاد نیز می‌توانند در ترکیب اصلی باشند، ضمن اینکه امین قاسمی‌نژاد هم کم‌شانس نیست.
روش بازی استقلال نیز تغییری با بازی‌های اخیر ندارد و فرهاد مجیدی از همان روش 3 دفاع، 5 هافبک با گرایش‌های گوناگون و 2 مهاجم بهره خواهد گرفت.

Page Generated in 0.0052 sec