printlogo


کد خبر: 239438تاریخ: 1400/10/2 00:00
خوشحالم که به لیون پیوسته‌ام
بواتنگ: مهم بود که از آلمان خارج شوم

 ژروم بواتنگ با 9 قهرمانی بوندس‌لیگا، دو قهرمانی لیگ قهرمانان و یک فتح جام باشگاه‌های جهان، یکی از پرافتخارترین بازیکنان دنیای مدرن است. او به‌خوبی می‌تواند بازیکنان بااستعداد را تشخیص دهد.
این مدافع 33ساله، پس از یک دهه موفق با بایرن مونیخ، ترجیح داد که در تابستان تجربه متفاوتی را کسب کند و به لیون پیوست: «خوشحالم که پس از سال‌ها حضور در لیگ آلمان، حالا در لیگ جدیدی هستم. به نظرم این لیگ جذاب است و فیزیکی‌تر از بوندس‌لیگا است. این تصمیم مهمی برای من و خانواده‌ام بود. مربیان و افراد باشگاه بهترین حس را به من دادند. خیلی مهم بود که از آلمان خارج شوم. من امکان رفتن به باشگاه دیگری در آلمان را هم داشتم و شاید حتی می‌توانستم در لیگ قهرمانان بازی کنم اما این هدف اصلی من نبود. چیزی که برایم مهم‌تر بود، این بود که به کشور جدیدی بیایم و زبان جدیدی را تجربه کنم. به همین دلیل لیون را انتخاب کردم و اینجا پتانسیل بالایی را می‌بینم.»
لیون در خط حمله نیاز به تقویت داشت و امثال موسی دمبله، کارل توکو اکامبی و لوکاس پاکتا را در کنار ژردان شکیری، هم‌بازی سابق بواتنگ در بایرن مونیخ به خدمت گرفت.
بواتنگ درباره شکیری می‌گوید: «به نظرم او پتانسیل بالایی دارد. ما تکنیک او را می‌بینیم. او سریع است، پای چپ خیلی خوبی دارد و می‌تواند تأثیر بسیار بزرگی بر بازی ما بگذارد. به نظرم او هم برای اینکه بیشتر بازی کند به اینجا آمده. او می‌خواهد نشان دهد که دوست دارد در ترکیب ثابت قرار بگیرد و پاس گل بدهد و گل بزند.
البته شکیری تا الان زیر سایه پاکتا بوده است. بواتنگ می‌گوید: «از وقتی که به اینجا آمده‌ام واقعاً تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. او چیزهای بسیاری به تیم ما اضافه می‌کند. خیلی می‌دود، تکنیک بالایی دارد، مهارت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، فرصت ایجاد می‌کند، پاس‌هایش درخشان است، بر سر توپ می‌جنگد و بسیار به ما کمک می‌کند. به نظرم او پتانسیل آن را دارد که ستاره‌ای جهانی در فوتبال شود.»
بواتنگ تحت تأثیر پیتر بوژ هم قرار گرفته است. این مربی سابق بایر لورکوزن و بروسیا دورتموند، اتکای بسیاری به این مدافع کهنه‌کار دارد. بواتنگ می‌گوید: «پیتر را از لورکوزن می‌شناسم. هر چه از او شنیده‌ام خوب بوده. وقتی با او تلفنی صحبت کردم، دیدش درباره فوتبال را دوست داشتم. سبک بازی تیم او متناسب با نحوه بازی من در بایرن است. ما می‌خواهیم که از بالا پرس کنیم و فوتبالی تهاجمی بازی کنیم.
 ما البته دوست داریم توپ را هم داشته باشیم و اگر آن را از دست بدهیم، به‌سرعت پس‌اش می‌گیریم. فلسفه او این است و به نظرم تیم ما دارد پیشرفت می‌کند و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد. ما بازیکنان جوان بسیاری داریم؛ بازیکنان بزرگی که پتانسیل بسیاری دارند.»

Page Generated in 0.0058 sec