printlogo


کد خبر: 239436تاریخ: 1400/10/2 00:00
وقتی هدف اصلی از هجمه علیه بنا رو‌می‌شود
خیرآبادی: اگر مربی تیم ملی نشوم، من هم می‌روم

 همزمان با روز‌هایی که اتحادیه جهانی کشتی به تعریف و تمجید از کشتی فرنگی ایران پرداخت و عملکرد این تیم را در مسابقات قهرمانی جهان نروژ عالی توصیف کرد، شاگردان و همکاران سابق محمد بنا در اقدامی عجیب به انتقاد از او پرداختند! یکی از این افرادی که به انتقاد از محمد بنا پرداخت؛ جمشید خیرآبادی است. کسی که تمام موفقیت‌هایش را مدیون محمد بنا است و یکی از مدافعان سرسخت برنامه‌های او در سال‌های گذشته بوده اما حالا مشخص نیست که چه اتفاقی رخ داده که به یکباره همه چیز را فراموش کرده و منتقد محمد بنا شده است.
خیرآبادی مدعی است که علی ارسلان در چند مقطع خوش درخشیده و باید به او میدان داده می‌شد اما نمی‌گوید که این درخشش‌ها کجا و چگونه بوده؟ آیا این امکان وجود دارد که کشتی‌گیری با برتری مقابل حریفش در لیگ برتر به ترکیب تیم ملی برسد؟ علی ارسلان در لیگ برتر گرایی و مختاری را شکست داد اما دو بار هم در انتخابی تیم ملی به کاویانی‌نژاد و مختاری باخت، سرمربی تیم ملی کدام را باید ملاک قرار می‌داد؟
خیرآبادی ظاهراً هوشیاری و آگاهی خودش را از دست داده که می‌گوید با توجه به برتری ارسلان مقابل مختاری او باید به تیم ملی می‌رسید، بعد هم ادعا می‌کند که باید انتخابی رودررو تکلیف نفر برتر را مشخص کند؛ مگر سال گذشته مختاری با برتری مقابل ارسلان در انتخابی تیم ملی به ترکیب تیم ملی نرسید؟ مگر امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی قبل از المپیک رودررو با هم مسابقه ندادند؟ اصلا می‌داند چه کسی به چه شکلی به دوبنده تیم ملی رسیده است؟
البته می‌شود اندکی از تغییر رویه و فراموشکاری را حدس زد اما واقعاً چطور می‌شود که افراد به این مرحله می‌رسند که همه چیز را فراموش می‌کنند؟ خیرآبادی در حال حاضر به عنوان رئیس هیأت کشتی کردستان فعالیت می‌کند اما ظاهراً هنوز انتظار دارد که به تیم ملی کشتی فرنگی برسد اما با کدام کارنامه می‌شود تیم ملی کشتی فرنگی را به او داد؟
او بعد از المپیک لندن و درخشش خیره‌کننده تیم ملی کشتی فرنگی ایران هدایت تیم ملی آذربایجان را برعهده گرفت و تا المپیک ریو هم این مسئولیت را داشت اما در این مدت با تیم پرستاره آذربایجان که قهرمانان بزرگی چون رسول چونایف و روشن بایراموف را در اختیار داشت، فقط یک طلای جهان را به دست آورد و در المپیک ریو هم در 5 وزن صاحب دو مدال برنز شد و بعد از ریو هم مجبور به ترک تیم آذربایجان شد. یعنی در 4 سال فعالیت فقط یک طلا گرفت، آن‌هم در حالی‌که تیمش حداقل دو قهرمان جهان و المپیک را در ترکیبش داشته اما حالا می‌گوید که اگر تیم ملی را به من ندهند، به پیشنهاد خارجی فکر می‌کنم!
با اتفاقاتی که در آذربایجان رخ داده، کدام کشور حاضر است خیرآبادی را به عنوان سرمربی بپذیرد؟ در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قزاقستان، افرادی که در کنار تیم آذربایجان به مسابقات آمده بودند، در به در سراغ جمشید خیرآبادی را می‌گرفتند؛ احتمالاً قصد داشتند پیشنهاد همکاری جدید را بدهند! اصلا باعث افتخار است که شما در کشور دیگری سرمربی باشید. چرا این پیشنهاد یا پیشنهادات را قبول نمی‌کنید؟
عجیب است که می‌گوید با یک اشاره برای خدمت به کشتی ایران برگشته؛ آیا واقعاً خودش برگشته؟ اصلا برگشت چرا خدمت نکرد؟ مگر در دوره رسول خادم که اتفاقا ایشان در تهران بود و اتفاقا تیم ملی هم شرایط خوبی نداشت و محمد بنا هم نبود، چرا به عنوان سرمربی انتخاب نشد؟
عجیب است که از حسن نیت محمد بنا سوء‌استفاده می‌کنند اما نمی‌دانند که چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی فقط برنامه محمد بنا نبوده بلکه حمید سوریان و علیرضا دبیر هم از آن حمایت کردند. وقتی روی سایت فدراسیون کشتی قرار می‌گیرد که چرخه انتخابی تیم ملی اعلام شده، یعنی این‌که این چرخه مورد تأیید فدراسیون کشتی است. یعنی بر خلاف حرف‌هایی که می‌زنند اصلا تصمیم یک جانبه نبوده و جمع ‌بندی فدراسیون این بود اما چرا جرأت انتقاد از رئیس فدراسیون کشتی را ندارند؟
خیرآبادی می‌گوید طبق مستندات علمی روشی که محمد بنا اعلام کرده، صد در صد غیر علمی است! فرض بر این‌که گفته خیرآبادی درست باشد اما چرا حدفاصل 2008 تا 2012 که دستیار اول محمد بنا بود، روش بنا غیر علمی نبود؟ مگر آن موقع روشی به غیر از این اجرا می‌شد؟ آن موقع که خود این آقا مربی تیم ملی بود، روش علمی بود الان که نیست غیر علمی شده است؟

Page Generated in 0.0056 sec