printlogo


کد خبر: 239427تاریخ: 1400/10/2 00:00
مصاحبه

اگر  داوران ما VAR را آموزش نبینند از چرخه حذف می‌شوند
عزیزی‌خادم: اسکوچیچ با قدرت به کارش ادامه می‌دهد
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال که برای شرکت در جلسه هم‌اندیشی اعضای هیأت ‌رئیسه و رؤسای هیأت‌های استانی فوتبال به اصفهان سفر کرده است بعد از اشاره به نقش هیأت‌های فوتبال، درباره بحث اجرای VAR در فوتبال ایران و زمان ورود این سیستم به کشور گفت: «عدم وجود این سیستم در ایران باعث شده هم باشگاه‌ها، هم داوران و حتی فوتبال ملی هم آسیب ببینند. این موضوع برای فوتبال ملی ما که در رده‌بندی اول آسیا قرار دارد خوب نیست. ما چهار باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا داریم اما لیگ ما بدون VAR برگزار می‌شود.»
عزیزی خادم تأکید کرد: «در ماه‌های اولیه اقدامات مهمی انجام دادیم و قدم برداشتیم. صحبت‌هایی با آقای اینفانتینو داشتیم. داوران ما باید در این زمینه آموزش ببینند. حتی اگر این سیستم وارد کشور نشود داوران ما باید در این مورد آموزش ببینند وگرنه از چرخه حذف می‌شوند. این سیستم 6 سال است که وارد جهان شده ولی داوران ما در مورد آن هنوز آموزش ندیده‌اند. به همین دلیل قدم اول را برداشتیم و قرار است تیمی از فیفا به ایران بیاید و آموزش را آغاز کند. آموزش عملی هم در فوریه در قطر انجام می‌شود. راهکارهای مقدماتی را هم با رئیس فیفا انجام دادیم و قرار شد وی وقتی ماه آینده به ایران می‌آید به راهکاری برسیم.»
رئیس فدراسیون در خصوص شایعاتی که پیرامون جدایی سرمربی تیم ملی و قرارداد اسکوچیچ با کشورهای دیگر مطرح می‌شود، توضیح داد: «نمی‌دانم این خبرها از کجا می‌آید ولی کادر فنی کارش را با قدرت انجام می‌دهد. تمام تمرکز ما روی بازی‌های بهمن ماه و صعود به جام جهانی است. ماه بعد شاید سریع‌ترین صعود ایران در تاریخ و حتی سریع‌ترین صعود در آسیا رقم بخورد. تا امروز که با شما صحبت می‌کنیم بنایی برای قطع همکاری نداریم و روابطی که امروز داریم کاملاً مبتنی بر همکاری و دلسوزی است. ضمن آنکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا برای قرعه‌کشی جام جهانی در فروردین برنامه بریزیم. حتی اگر دقت کرده باشید من این مربی را با خودم به قطر بردم. اینها مسائلی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد ولی او کارش را با قدرت انجام می‌دهد. این همگرایی در فوتبال ایران در نوع خودش کم نظیر و مثال زدنی است.»
 
 
ادعای معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال:
تبدیل قرارداد ریالی به دلاری اسکوچیچ بعد از ترجمه!
ریالی بودن قرارداد اسکوچیچ، موضوعی بود که حیدر بهاروند خیلی روی آن مانور می‌داد و آن را نقطه مثبت قرارداد می‌دانست. حال آنکه معاون حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال بعد از تنظیم و در زمان ترجمه از ریال به دلار تبدیل شده است.
صفی‌الله فغان‌پور درباره اینکه آیا قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ریالی است یا دلاری؟، گفت: «با توجه به تجربه‌ای که از قرارداد ویلموتس داشتیم آقای بهاروند به‌عنوان سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، عقد قرارداد با اسکوچیچ را به‌عهده یک تیم حقوقی گذاشت. تیمی متشکل از بازاریابی، مالی و کارشناسان حقوقی تشکیل شد که 7، 8 نفر بودیم. ما قرارداد را به‌صورت ریالی تنظیم، صورت‌جلسه و امضا کردیم و در اختیار فدراسیون قرار دادیم ولی بعدها متوجه شدم زمان ترجمه، قرارداد ریالی تبدیل به دلاری شده است.»
 او تأکید کرد: «این موضوع را پیگیری کردم و گفتم این ‌همه صحبت و مصاحبه کردیم که قرار است قرارداد اسکوچیچ ریالی باشد، پس چرا دلاری شده است؟  توجیه کردند و گفتند «ما همان ریال را تبدیل به دلار کردیم.» این در شرایطی است که در کشور ما قیمت دلار رو به افزایش است. آن زمان که قرارداد را تنظیم کردیم دلار زیر 20 هزار تومان بود و در زمان حاضر دلار بیش از 30 هزار تومان است.»
فغان‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا از فدراسیون فوتبال، فردی این قرارداد را مطالعه نکرده و متوجه تغییر ریالی به دلاری نشده است؟، گفت: «در همان زمان گفتم درست است که ریال را تبدیل به دلار همان زمان کردیم اما قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند. در پاسخ توضیح دادند که «وقتی قرارداد توسط تیم حقوقی تنظیم شد، ما در زمان امضا نمی‌توانستیم مجدداً خط به خط قرارداد را بخوانیم و آن را امضا کردیم و در حال حاضر متوجه شدیم که قرارداد تبدیل به دلاری شده است.» ما هم به مسئولان فدراسیون گفتیم کسانی را که باعث تغییر قرارداد ریالی به دلاری شده‌اند، معرفی کنند که این اتفاق نیفتاد و حالا که اسکوچیچ با تیم ملی نتایج خوبی گرفته است فکر می‌کنم از این موضوع صرف‌نظر کردند.»
 

 


Page Generated in 0.0050 sec