printlogo


کد خبر: 239345تاریخ: 1400/10/1 00:00
سوژه

رونمایی از آزمایش مثبت رکابزن ایرانی توسط اتحادیه جهانی
محمدی‌ها تعلیق شد!
تست دوپینگ یک دوچرخه‌سوار ایرانی توسط اتحادیه جهانی مثبت اعلام شد و فعلاً این رکابزن تعلیق شده است.
 اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام کرد آزمایش دوپینگ یک ورزشکار ایرانی مثبت شده است و این فرد فعلاً تا تکمیل پرونده آزمایش دوپینگش تعلیق است. حسین محمدی‌ها به دلیل ماده ممنوعه «اپو» تعلیق شده است و زمان نمونه‌گیری از او اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد) بوده است. محمدی‌ها نخستین ایرانی است که در سال ۲۰۲۱ آزمایش دوپینگ او توسط اتحادیه جهانی مثبت اعلام می‌شود.
 
 
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری:
رکابزن دوپینگی، ملی‌پوش نیست!
رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرد فردی که آزمایش دوپینگش مثبت شده است، خودش به مسابقات ترکیه رفته بود و مجوز شورای برون مرزی نداشت.
رسول هاشم کندی، درباره اعلام مثبت شدن آزمایش دوپینگ این دوچرخه‌سوار ایرانی توسط اتحادیه جهانی می‌گوید: «این دوچرخه‌سوار خودش در مسابقات ترکیه شرکت کرده بود و در آنجا وادا از او آزمایش دوپینگ گرفته بود که نتیجه مثبت شده است. او ملی‌پوش نبوده و بدون مجوز شورای برون مرزی به مسابقات رفته است.»
سرپرست فدراسیون ادامه می‌دهد: «برخی دوچرخه‌سواران خودشان به مسابقات برون مرزی می‌روند و بعد آزمایش دوپینگشان مثبت می‌شود که فقط هزینه‌اش برای فدراسیون است و باید خسارت بدهد. 
از آنجا که دوچرخه‌سواران با استفاده از کارت UCI می‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند، در نظر داریم که ساز و کاری برای صدور این کارت‌ها تعریف کنیم و یا ضمانتی از دوچرخه‌سواران بگیریم که دچار چنین مشکلاتی نشویم. وقتی در گذشته بدون ساز و کار خاصی برای همه کارت UCI صادر می‌کردند، نتیجه‌اش این قبیل اتفاقات می‌شود.»
 

 


Page Generated in 0.0058 sec