printlogo


کد خبر: 239341تاریخ: 1400/10/1 00:00
خبر کوتاه

پرداخت کمک هزینه تمرینی به تیراندازان
پس از تأیید هیأت رئیسه فدراسیون تیراندازی، کمک هزینه تمرینی به ورزشکاران حاضر در اردوی تمرینی تیم‌های تفنگ و تپانچه پرداخت شد.
مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون تیراندازی اعلام کرده بود که به ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی کمک هزینه‌ای به مبلغ 5/1 تا ۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود. اکنون فدراسیون تیراندازی اعلام کرده است که این کمک هزینه به ۲۳ نفر از ورزشکاران حاضر در اردوی تمرینی تیم‌های تفنگ و تپانچه به مقدار یک میلیون و پانصد تا سه میلیون تومان پرداخت شد.
این کمک هزینه قرار بود به ورزشکاران دعوت شده به مرحله جدید اردوها پرداخت شود. جواد فروغی، وحید گل‌خندان، سجاد پورحسینی، محمدرسول عفتی، محمدحسین کیا، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی، زینب طوماری، لعیا محمدی و الهام هریجانی در رشته تپانچه و همچنین مهیار صداقت، امیرمحمد نکونام، مهدی احمدی، مهدی جعفری‌پویا، هادی قره‌باغی، نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده و حسنا توتونچی در رشته تفنگ اسامی دعوت شدگان به مرحله جدید این اردو است. مرحله جدید این اردوها از شنبه ۲۷ آذر آغاز شده است.
 
 
محرومیت ۳ ورزشکار دوپینگی
از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، ۲ ورزشکار سه‌گانه به مدت ۳ سال و یک ورزشکار از رشته دوومیدانی به مدت ۲ سال به‌خاطر مثبت شدن آزمایش دوپینگ محروم شدند.
نادوی ایران احکام سه ورزشکار را صادر کرد که بر اساس آن ۳ ملی‌پوش از رشته‌های دوومیدانی و سه‌گانه به ترتیب به مدت ۲ و ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند. نوید سلیم‌پور و فاطمه میریان از ورزشکاران رشته سه‌گانه به دلیل مصرف ماده ممنوعه اریتروپوئتین به مدت سه سال از تاریخ چهارم آبان ۱۴۰۰ تا سوم آبان ۱۴۰۳ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.
همچنین یک ورزشکار رشته دوومیدانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه HCG به مدت دو سال از تاریخ دهم مهر ۱۴۰۰ تا نهم مهر ۱۴۰۲ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد. گفتنی است با توجه به اینکه ورزشکار رشته دوومیدانی زیر سن قانونی است، طبق مجموعه قوانین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامش محرمانه بوده و اعلام نمی‌شود.
 
 
صعود مردان کاتارو به فینال آسیا
تیم کاتای تیمی مردان ایران به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است. در شروع روز چهارم مسابقات، ایران در کاتای تیمی آقایان با کسب مقام نخست گروه خود به دیدار نهایی رفت و تیم کاتای تیمی زنان با قرارگیری در جایگاه دوم گروه خود به دیدار رده‌‌بندی رفتند. رقابت‌های فینال و رده‌‌بندی مسابقات کاتای تیمی امروز برگزار می‌شود.
کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است. مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.
 
 
انتخابی کمانداران برای حضور در یونیورسیاد جهانی
رقابت‌های انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان و شمشیربازی دانشجویان زن و مرد دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور شرکت در سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان برگزار می‌شود.
مسابقه انتخابی تیراندازی با کمان دانشجویان زن و مرد در بخش کامپوند برای حضور در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان با همکاری فدراسیون تیراندازی با کمان روز جمعه ۱۰ دی ماه به مدت یک روز در سایت فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها در بخش کامپوند دختران و پسران و به صورت انفرادی برگزار می‌شود و دانشجویان صاحب رکورد در بخش (کامپوند دختران ۶۸۰ و پسران ۶۹۵ ) می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. همچنین برابر قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (FISU) متولدین اول ژانویه ۱۹۹۶ (۱۱/۱۰/۱۳۷۴) به بعد حق شرکت در مسابقات را دارند. این رقابت‌ها روز جمعه ۱۰ دی ماه از ساعت 8 صبح در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی شمشیربازی دانشجویان در رشته سابر (پسران) برای شرکت در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان ۲۴ دی ماه برگزار می‌شود. این رقابت‌ها روز جمعه ۲۴ دی ماه ساعت 9 صبح در سالن شمشیربازی شهید کلاهدوز استادیوم شهید کشوری تدارک دیده شده است.

Page Generated in 0.0051 sec