printlogo


کد خبر: 239338تاریخ: 1400/10/1 00:00
اعتراض باشگاه تراکتور به تصمیمات داوری در بازی جام حذفی
لازم باشد مقابل سازمان لیگ بست می‌نشینیم

میرمعصوم سهرابی مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص اشتباهات تیم داوری در بازی حذفی تراکتور و مس رفسنجان می‌گوید: «متأسفانه روز انجام بازی کمک داور دوم را به یکباره تغییر دادند که همین کمک داور، موقعیت مسلم گلزنی بازیکن ما را به ناحق آفساید اعلام کرد و در صحنه‌ای دیگر نیز داور خطای پنالتی را ضربه ایستگاهی بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد. پیش از دیدار تراکتور با آلومینیوم اراک در هفته هشتم لیگ برتر نیز تیم داوری در روز بازی عوض شد که تصمیم اشتباه همان داور سه امتیاز بازی را از ما گرفت لذا براساس نظر کارشناسان داوری، تراکتور در مقابل مس رفسنجان در لیگ برتر و جام حذفی و همچنین در مقابل آلومینیوم اراک در لیگ برتر به دلیل اشتباهات داوری نتایج را واگذار کرده است. مگر فوتبال محلات است که شب بازی داور یا کمک داور عوض کنند؟ اکنون هواداران میلیونی ما معترض هستند و حق هم دارند چرا هیچ‌کس پاسخگوی آنان نیست؟ چه کسی امتیازاتی را که به ناحق از ما گرفته شده است، پس می‌دهد؟ بلافاصله پس از پایان بازی مقابل مس رفسنجان، نامه اعتراضی به همراه مستندات لازم را به سازمان لیگ ارسال کرده‌ایم و به‌صورت حضوری نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و حتی اگر نیاز باشد، مقابل سازمان لیگ بست می‌نشینیم.» او با اشاره به نبود VAR اینطور می‌گوید: «کاش رئیس دپارتمان داوری به‌جای پاک کردن صورت مسأله و بهانه کردن نبود VAR برای توجیه ضعف داوران، با حضور فیزیکی در محل کار خود فکری به حال وضعیت داوری فوتبال کشورمان کند؛ ما بارها با آقای کامرانی‌فر تماس گرفته و در خصوص وضعیت اسفبار داوری صحبت ‌کرده‌ایم، ولی ترتیب اثری داده‌ نشده است.
 وقتی که داور مسابقه یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده ولی با وجود اینکه در ثانیه ۳۰ برای بازیکنان ما موقعیت ایجاد می‌شود، سوت پایان بازی به صدا در می‌آید، این مسائل شبهه‌برانگیز است و با این کارها تیم‌های پرطرفدار شهرستانی و هوادارانشان دلسرد می‌شوند و اگر وضعیت فوتبال به همین روال ادامه یابد، بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این فوتبال زیان‌ده نخواهد داشت.» او مدعی است که در بعضی موارد شکل برخورد با تیم‌های پایتخت متفاوت است: «برای جذب بازیکن خارجی در تیم‌های خصوصی انواع ضمانتنامه‌ها را درخواست می‌کنند اما وقتی کار به تیم‌های پایتخت می‌رسد، نحوه برخوردها عوض شده و با یک تماس تلفنی از بالا مشکلات حل می‌شود؛ اگر این تعداد اشتباهات داوری علیه تیم‌های پایتخت انجام می‌شد، بازهم آقایان سکوت می‌کردند؟»
 
 
محمودی: ناظر، اشتباهات علیه تراکتور را تأیید کرد
کاظم محمودی مدیر تیم تراکتور مدعی است که ناظر بازی اشتباهات داوری در بازی تراکتور و مس رفسنجان را تأیید کرده است. او می‌گوید: «ما در چهار بازی اخیر از داوری ضرر کرده‌ایم. دفعه قبل که فیلم بازی را خود من به فدراسیون بردم و تحویل دادم و برای بازی با آلومینیوم اراک نامه زده بودیم. گلی که آقای عباس‌زاده زده بود کاملاً درست بود و پنالتی که به نفع ما باید گرفته می‌شد گرفته نشده و همه اینها را من به فدراسیون بردم و با اتوماسیون هم شکایت‌مان را انجام داده بودیم. دیروز هم بعد از بازی سریعاً نامه‌ای را تنظیم کردیم و برای آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ و همچنین آقای کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال فرستادیم و فیلم بازی را نیز در اختیار آقای حسین نجاتی ناظر داوری و آقای مهدی ناصحی نماینده محترم فدراسیون قرار دادیم و همانجا هم من فیلم بازی را به آقای نجاتی نشان دادم و ایشان هم تأیید کرد که هم پنالتی بوده و هم آفساید نبوده است و تک به تک را پیمان بابایی تبدیل به گل می‌کرد.» محمودی بر این باور است که در حق هواداران تیمش اجحاف شده است: «احساسم این است که واقعاً در این چند بازی به تراکتور ظلم شده و حق مردم آذربایجان و هواداران تراکتور این نیست که حقش را بخورند. از کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری و سازمان لیگ خواهش می‌کنم که در چیدمان داوری دقت کنند و چیدمان خوبی داشته باشند. نمی‌گوییم عمدی است ولی اینکه در دو بازی ما داور عوض شود برای هر کسی شبهه‌برانگیز است و این باعث می‌شود دیدگاه‌ها نسبت به داوری عوض شود و باشگاه تراکتور از این مسأله واقعاً ضربه خورده است.»
 

 


Page Generated in 0.0047 sec